22 תשובות
נראה לי שכן
לדעתי אי אפשר להיות שמח נקודה
סתם עם יש כסף הכל אפשרי
אני מאמין ואני לא שמח, אין שמחה תמידית בחיים האלה. הכל הוא רגעי
שואל השאלה:
^גם אני
האמת שמאז שהתחלתי להאמין המצב שלי התדרדר
אנונימי
אמונה(בלי קשר לאלוקים ויהדות) מורידה לחצים ואחריות מהאדם...
כביכול, כשהאדם לא מאמין בכלום.. לא מאמין שיש איזשהו כוח עליון(בין אם זה ה, או אמונות תפלות או סתם רוחות רפאים)
זה מכביד עליו...
אז אומרים שאמונה במשהו מקלה על האדם מוסרית, קל לו יותר לחיות...

לדעתי?
אני חושבת שאם אדם מספיק חזק נפשית, כן, הוא יסתדר גם בלי אמונה כלשהי דומה לזו
שואל השאלה:
^ אבל מצד שני עם האמונה באה תחושת פחד מעונש
אנונימי
שוב...
לצורך הדוגמא...
אני לא מאמינה ב-ה'...
אבל אני מאמינה שיש כוח עליון שאני קוראת לא טבע/גורל..
כי יש דברים שהאדם לא יכול להשפיע עליהם.. כמו.. מוות..
אני לא יודעת אם אני אקום מחר...
במה זה תלוי?
לדעתי(לפי האמונה שלי) זה טבע וגורל...
שם, אין עונש וכו'..
זה תלוי באמונה..
יש הרבה אמונות ולא רק דתיות
שואל השאלה:
^אבל יש משהו באמונה שלך שבעזרתו את לעזור לעצמך (למשל מעשים טובים, קארמה)? או שאת מאמינה פשוט שהכל גורל ואי אפשר לשנות
אנונימי
שואל השאלה:
אגב איך את קווקזית ולא מאמינה
אנונימי
גם בקארמה אני מאמינה.. כן...

ו.. מה הקשר לקווקזי ומאמין
שואל השאלה:
שקווקזים הרבה דתיים כאלה ומסורתיים
אנונימי
שואל השאלה:
סלברודי קנתרונדי קנקלי קווקז ארואי ואי ואי ואי ואי ואי
אנונימי
אחי אם העונש מפחיד אותך עד כדי כך שלא טוב לך האמונה- תפסיק לראות דברים מפחידים

תתחיל לקיים מצוות מאהבה ולהינות מהם

בגמרא דף ה' עמוד א חזל דרשו את הפסוק בתהילים:

רגזו ולא תחטאו אמרו בלבבכם על משכבכם ודומו סלה

לפסוק שאומר לנו איך לנצח את היצר הרע

רגזו ואל תחטאו:
להרגיז יצר טוב על יצר רע-
לעשות מלחמה עם היצר הרע

אם לא ניצח את היצר-
אמרו בלבבכם:
לעסוק בתורה

אם לא ניצח-
על משכבכם:
יקרא קריאת שמע

אם לא ניצח-
ודומו סלה:
יזכיר יום המיתה-
בגלל שהוא יכול למות כל יום ויגיע העונש

ולמה מזכירים את יום המיתה בסוף ולא בהתחלה?
כי הזכרת יום המיתה מביאה לעצבות
שהיא מידה לא טובה
ושמחה של מצוה עדיפה עליה
ורק שאין אפשרות להתגבר על היצר יזכור יום המיתה ויתגבר


תזכור שהדבר האחרון שהשם רוצה זה להעניש אותך ובשביל לעשות תשובה מאהבה אתה צריך לשמוח בקיום המצוות

לדעתי תתחיל ללמוד תורה (כמו גמרא)
(יש באינטרנט סרטונים של רבנים שמלמדים
למשל הרב זמיר כהן שמלמד את מסכת ברכות שורה שורה שכל אחד יכול להבין)

כל דבר שאתה רוצה לשאול אני פה בפרטי
בטח
תמיד יש עבודה, ותמיד אסור לך לעשות שטויות.
מי שנותן אז יש לו שמחה, מי שיש לו אהבה אז הוא שמח, הבורא נותן שמחה לכל מי שחי נכון
לא יודע, אני חושב שלהרבה הוא נותן משמעות לחיים וסיבה להרבה ערכים, לכבוד להורים, למתן צדקה, ליחסים בין אחרים-ובגלל זה הוא חלק גדול מהחיים שלנו
זה קשה, אבל כן.
מן הסתם.. בתור מישהי מאמינה כל אחד והאמונה שלו ואם זה מה שיעשה לו אושר אז מי יעצור אותו
ברור, אכן מאושרת יותר מאי פעם