22 תשובות
מה? ממש לא נכון!
גדלתי עם לקויי שמיעה כל הילדות עד הצבא.
יש להם קושי בביטוי, לא מונע מהם לדבר.
גדלתי עם לקויי שמיעה כל הילדות עד הצבא.
יש להם קושי בביטוי, לא מונע מהם לדבר.
זה לא בגלל שהם לא יכולים לשמוע את עצמם וככה אין להם איך ללמוד את השפה מאחרים גם?
כי הם לא יודעים איך הם נשמעים ואז יכול להיות שאין להם קול יפה והם מתביישים בזה (המורה שלי ךשפת הסימנים אמרה לנו אתזה לא המצאתי)
אנונימית
זה קשה לדבר ברור כשאת לא שומעת את עצמך. אם תיתקלי פעם בסרטונים של חירשים מדברים, הם לא תמיד יודעים להביע את כל האותיות ומילים באופן ברור ומובן.
תנסי לשים אוזניות על פול ווליום ולדבר במשפטים שלמים.
ולגבי חירשים שנולדים חירשים- זה מאוד קשה ללמוד שפה ואיך נשמעות אותיות כשאת אף פעם לא שומעת איך לבטא אותן ויכולה רק לקרוא שפתיים
תנסי לשים אוזניות על פול ווליום ולדבר במשפטים שלמים.
ולגבי חירשים שנולדים חירשים- זה מאוד קשה ללמוד שפה ואיך נשמעות אותיות כשאת אף פעם לא שומעת איך לבטא אותן ויכולה רק לקרוא שפתיים
למה שמתם לי מינוסים על השאלה? זה נכון
נראלי אתה מנסה להיות בחמות סתםסתם
כשאתה נולד. אתה לא יודע לדבר אתה לומד מהסביבה רעשים והתמודדויות, אבל הם מעולם לא שמעו וזה קשה להם להסתדר. הם יכולים לדבר. אבל לא רצוף או טוב
כשאתה נולד. אתה לא יודע לדבר אתה לומד מהסביבה רעשים והתמודדויות, אבל הם מעולם לא שמעו וזה קשה להם להסתדר. הם יכולים לדבר. אבל לא רצוף או טוב
^^ זה לא נכון. רק חלק מהחירשים הם אילמים בזמן שהשאר יכולים לדבר ברור או לא לדבר ברור. אבל זה לא אומר שהם אילמים.
^^מתרוצה למה את יורדת על כולם בכל שאלה מה יש לך
כי המוח שלנו לומד לדבר בעיקר כשהוא שןמע דברים בגלל זה מי שחרש מלידה גם לא יכול לדבר
כשאתה לא שומע את עצמך לאט לאט גם השפה שלך משתבשת. תדמיין לעצמך רק לדעת להזיז את הפה ולהוציא קול בלי שאתה שומע בכלל מה אתה אומר.
כדי ללמוד לדבר את צריכה לשמוע. הם יכולים לדבר זה פשוט ישמע לא בריר
כשאתה לא שומע את עצמך מדבר אתה לא יודע איך לדבר כמו שצריך, לכן יכול להיות להם קשיי דיבור
בדרכ חרשות גם באה עם אילמות
כי הם לא יודעים איך לדבר אז הם שותקים
הם כן יכולים להוציא קולות אבל זה ישמע מוזר
הם כן יכולים להוציא קולות אבל זה ישמע מוזר
הוא יכול, פשוט הוא לא שומע מה הוא אומר אז זה ישמע יותר כמו ג'בריש
היי
יש לי שני הורים חירשים. אמא שלי איבדה את השמיעה כשהייתה בת 14 והיא יכולה לדבר, אבא שלי נולד חירש והוא לא יכול. הסיבה היא שכשאמא שלי למדה איך לדבר היא עוד שמעה. וככה יכלה ללמוד ולהבין ובזכות זה היא מדברת. כשאתה לא שומע צלילים- אתה לא יודע איך להגות ולדבר נכון מילים. לכן גם חירשים שמסוגלים לקרוא שפתיים אבל נולדו חירשים לא יוכלו לדבר (באופן ברור) כיוון שהם לא יודעים מה הצליל ואיך להגות אותו. הם יכולים להשמיע צלילים אבל כשהם נולדו חירשים הם לא ידעו איך הם נשמעים או איזו הגייה הם מבצעים כרגע- לכן אי אפשר לדבר כל כך טוב אם אתה נולד חירש. אבא שלי יכול להגות קצת אבל לא ככ טוב.
יש לי שני הורים חירשים. אמא שלי איבדה את השמיעה כשהייתה בת 14 והיא יכולה לדבר, אבא שלי נולד חירש והוא לא יכול. הסיבה היא שכשאמא שלי למדה איך לדבר היא עוד שמעה. וככה יכלה ללמוד ולהבין ובזכות זה היא מדברת. כשאתה לא שומע צלילים- אתה לא יודע איך להגות ולדבר נכון מילים. לכן גם חירשים שמסוגלים לקרוא שפתיים אבל נולדו חירשים לא יוכלו לדבר (באופן ברור) כיוון שהם לא יודעים מה הצליל ואיך להגות אותו. הם יכולים להשמיע צלילים אבל כשהם נולדו חירשים הם לא ידעו איך הם נשמעים או איזו הגייה הם מבצעים כרגע- לכן אי אפשר לדבר כל כך טוב אם אתה נולד חירש. אבא שלי יכול להגות קצת אבל לא ככ טוב.
אנונימי
שואל השאלה:
אבל נגיד איך אבא שלך יודע לרשום כי צריך צלילים בשביל לדעת לרשום לא? וחג שמחח לכולם 3>
אבל נגיד איך אבא שלך יודע לרשום כי צריך צלילים בשביל לדעת לרשום לא? וחג שמחח לכולם 3>
אנונימית
שואל השאלה:
אם היה לי עוד פרח הייתי מביאה;(
אם היה לי עוד פרח הייתי מביאה;(
אנונימית
^^לא צריך צלילים בשביל לדעת לרשום
רק צריך להבין מה המילה עושה ואומרת
זה כמו שילדים ממציאים שפות סודיות בשביל להעביר פתקים בשיעור- הם רק רושמים בשפה על ידי אותיות, לא מדברים
רק צריך להבין מה המילה עושה ואומרת
זה כמו שילדים ממציאים שפות סודיות בשביל להעביר פתקים בשיעור- הם רק רושמים בשפה על ידי אותיות, לא מדברים
אנונימי
אפשר בהחלט, אלכסנדר גרהם בל לימד חרשים לדבר בטכניקה מיוחדת, אז אני מניחה שיש עוד אנשים שמשתמשים בזה.
שואל השאלה:
אם לדבר צריך ללמןד אז איך לומדים לכתוב כי צריך לדעת צלילים
אם לדבר צריך ללמןד אז איך לומדים לכתוב כי צריך לדעת צלילים
אנונימית
זה לא כל החירשים זאת סתם הכללה, אמא שלי נגיד אילמת וחירשת אבל יש לה חברים שיכולים לדבר, לא לדבר ממש טוב אבל
באותו הנושא: