4 תשובות
לא כולם.
כיוון שלמסורת יש ערך עצום,ולא חושה שהם מפספסים.
אנונימי
שואל השאלה:
אפילו שפטל שהוא ימני חזק ביותר מגדיר את עצמו כהכי לא שמרני

אבל הוא נדיר
אנונימי
להיות שמרן מעולם לא היה נחשב שמאל פרוגרסיבי, שמרנות מההתחלה נחשבה לערך ימני בעוד פרוגרסיביות (השאיפה לשינוי) נחשבה שמאלנית.
זה נכון שהרשתות החברתיות תרמו למתח שבין הימין לשמאל, אך לדעתי חלק נוסף חשוב הוא ההתרכזות החזקה בקטגוריות האלה כזהויות, במציאות אידיאולוגיות אינן נופלות על ציר חד־ממדי פשוט וכל ערך בהקשרים שונים יכול להחשב שמאלני או ימני.
לדוגמה, אינדיווידואליזם יכול להיות ערך שמאלני או ימני, תלוי בהקשר. לפעמים הוא ערך שמאלני, השמאל תומך בכך שאדם יפתח את הזהות הייחודית שלו ולא יפול תחת הקטגוריות שהחברה הכתיבה לעומת הימין שחושב שהאדם צריך למלא את תפקידו בחברה ולמצוא את מקומו בקהילה, באומה ובמשפחה.
לעומת זאת, אפשר גם לראות זאת בצורה הפוכה - הימין מאמין שהאדם צריך להיות אינדיווידואל, לקחת אחריות על עצמו מבחינה כלכלית וחברתית בעוד השמאל חושב שאנחנו צריכים לפעול כחברה ולדאוג לחלקים החלשים באוכלוסייה.
זה מאוד מעורפל ומשתנה בהתאם להקשר ולערך שאתה מציג אותו בניגוד אליו.
ולמרות הכל, יש זהות מאוד חזקה של 'שמאל' ו'ימין' למרות שהם בנויים מקבוצות מאוד שונות שלפעמים מסכימות עם קבוצות מהצד השני של המפה הפוליטית יותר מאשר על הקבוצות שב'מחנה שלהן' על נושאים מסויימים.
אנונימי