15 תשובות
אני בעד חופש הבחירה במיוחד בלימודים רק שהרעיון קצת סוטה את הרעיון של "מדינה". במצב כזה יווצר אי שוויון זכויות ואי סדר במדינה, זה יראה כאילו ריכזת קבוצות שונות מן העולם במקום אחד, לכל אחד תרבות שונה ואתה מצפה שהם יוכלו לחיות ביחד בשלום.
מה שטוב בזה שהרעיון שהצגת לא קיים - יש סדר וחוקים לגבי כל התושבים ומלמדים על הדת כדי לכבד את "ההסטוריה" של העם שלנו ואת מולדותה של מדינת ישראל. במקרה והתכוונת למדינות אחרות - עד כמה שידוע לי אין שום כפיה על אנשים ללכת לכנסת, לבחור לשם מועמדים וללמוד על התורה שלהם ( אני מדבר על אירופה, לא יודע על מדינות ערב )
בכל מקרה כל הכבוד על המחשבה
מה שטוב בזה שהרעיון שהצגת לא קיים - יש סדר וחוקים לגבי כל התושבים ומלמדים על הדת כדי לכבד את "ההסטוריה" של העם שלנו ואת מולדותה של מדינת ישראל. במקרה והתכוונת למדינות אחרות - עד כמה שידוע לי אין שום כפיה על אנשים ללכת לכנסת, לבחור לשם מועמדים וללמוד על התורה שלהם ( אני מדבר על אירופה, לא יודע על מדינות ערב )
בכל מקרה כל הכבוד על המחשבה
בעד. כמובן.
שואל השאלה:
^^ אם בנאדם ירצה לדעת את ההיסטוריה שלו, הכל בסדר שילך לחוג בתשלום אחרי שעות הלימודים
אם הוא רוצה ללמוד בחינם הוא ילמד מתמטיקה ואנגלית
כל אחד לומד בחינם את אותו הדבר, גם נוצרי וגם יהודי ילמדו אותה מתמטיקה ואותה אנגלית, ואחר כך הם יבחרו לאיזה חוג בתשלום ללכת אחרי הצהריים
^^ אם בנאדם ירצה לדעת את ההיסטוריה שלו, הכל בסדר שילך לחוג בתשלום אחרי שעות הלימודים
אם הוא רוצה ללמוד בחינם הוא ילמד מתמטיקה ואנגלית
כל אחד לומד בחינם את אותו הדבר, גם נוצרי וגם יהודי ילמדו אותה מתמטיקה ואותה אנגלית, ואחר כך הם יבחרו לאיזה חוג בתשלום ללכת אחרי הצהריים
אנונימי
חובה
אני לא רואה בזה שום חיסרון, רק יתרונות. ככה דתיים יוכלו לחיות איך שהם רוצים, וחילונים יוכלו לחיות איך שהם רוצים.
אני גם חושב שאם יסכימו על הפרדה כזאת השנאה בין הקבוצות תפחת
אני לא רואה בזה שום חיסרון, רק יתרונות. ככה דתיים יוכלו לחיות איך שהם רוצים, וחילונים יוכלו לחיות איך שהם רוצים.
אני גם חושב שאם יסכימו על הפרדה כזאת השנאה בין הקבוצות תפחת
אנונימי
^ומה אם הזכות לבחור ולחקור בעצמך?
הפרדת דת ומדינה לא אומרת להאמין בכמה דתות, אלא לתת לאזרח את חופש הבחירה לבדוק בעצמו מה נכון ומה מתאים.
חוץ מזה, איזה טוב בדיוק אתה עושה לדת ודתיים אם אתה כופה אותה על אנשים שלא מעוניינים? זה רק יוצר כעס ותסכול וריחוק מהדת.
הפרדת דת ומדינה לא אומרת להאמין בכמה דתות, אלא לתת לאזרח את חופש הבחירה לבדוק בעצמו מה נכון ומה מתאים.
חוץ מזה, איזה טוב בדיוק אתה עושה לדת ודתיים אם אתה כופה אותה על אנשים שלא מעוניינים? זה רק יוצר כעס ותסכול וריחוק מהדת.
אנונימי
שואל השאלה:
^^ כל אחד יבחר במי להאמין
הוא רוצה להאמין שיש אל אחד, הוא יאמין באחת הדתות יהדות נצרות איסלאם
הוא רוצה להאמין שיש שני אלים או שלושה אלים, הוא יאמין במיתולוגיה היוונית או בכל דת אחרת
הוא רוצה להאמין שיש אל אחד יחיד ומיוחד ששמו אלוהים, אבל הוא נטש את היהודים אז שיהיה נוצרי
ואם הוא רוצה להאמין שיש אל אחד יחיד ומיוחד ששמו אלוהים, אז שיאמין ביהדות
כל אחד בוחר במה להאמין, והוא יכול לבחור לא להאמין בשום דבר
דתות זה אמונה, אפשר להאמין ואפשר לא, אי אפשר להכריח בנאדם להאמין במשהו
^^ כל אחד יבחר במי להאמין
הוא רוצה להאמין שיש אל אחד, הוא יאמין באחת הדתות יהדות נצרות איסלאם
הוא רוצה להאמין שיש שני אלים או שלושה אלים, הוא יאמין במיתולוגיה היוונית או בכל דת אחרת
הוא רוצה להאמין שיש אל אחד יחיד ומיוחד ששמו אלוהים, אבל הוא נטש את היהודים אז שיהיה נוצרי
ואם הוא רוצה להאמין שיש אל אחד יחיד ומיוחד ששמו אלוהים, אז שיאמין ביהדות
כל אחד בוחר במה להאמין, והוא יכול לבחור לא להאמין בשום דבר
דתות זה אמונה, אפשר להאמין ואפשר לא, אי אפשר להכריח בנאדם להאמין במשהו
אנונימי
שואל השאלה:
^ אני אספר לך משהו, שמעתי הרבה על סיפורים של יהדות וגם על נצרות, הנרטיב היהודי נשמע לי יותר אמיתי, אבל אני לא מעוניין להאמין ביהדות אפילו אם היא אמיתית
יש לי את החופש להגיד לא, החופש להגיד "אני לא רוצה להאמין ביהדות, פשוט לא בא לי."
^ אני אספר לך משהו, שמעתי הרבה על סיפורים של יהדות וגם על נצרות, הנרטיב היהודי נשמע לי יותר אמיתי, אבל אני לא מעוניין להאמין ביהדות אפילו אם היא אמיתית
יש לי את החופש להגיד לא, החופש להגיד "אני לא רוצה להאמין ביהדות, פשוט לא בא לי."
אנונימי
שואל השאלה:
^ אתה מאמין בגיהינום וגן עדן
אדם אחר מאמין בשום דבר אחרי המוות
אדם אחר מאמין בגלגול נשמות
וכל אחד פועל לפי השקפת עולמו בלי להפריע לאף אחד אחר
^ אתה מאמין בגיהינום וגן עדן
אדם אחר מאמין בשום דבר אחרי המוות
אדם אחר מאמין בגלגול נשמות
וכל אחד פועל לפי השקפת עולמו בלי להפריע לאף אחד אחר
אנונימי
^^^^נכון.
אז הנה הבעיה העיקרית עם כפייה דתית, זה פשוט לא עובד ככה. אנשים לא מקבלים על עצמם דת מסויימת כי החוק אומר ומחייב, אלא בגלל השפעות אישיות שמשתנות בין אדם לאדם.
גם אם תתן לאפיפיור, גדול הדור, פרופסור והאימאם להתווכח ולברר את האמת, תמיד יהיו אנשים שיגידו שמי שלדעתך ניצח הוא זה שהפסיד. לא כל האנשים הם יצורים שעובדים עם שכל נטו, אם קיימים כאלה בכלל.
גם אם אתה, בתור האדם שפועל ובוחר רק על פי השכל, תנסה להחליט לאנשים במה להאמין, אתה לא תצליח. אנשים פשוט לא עובדים ככה.
אז הנה הבעיה העיקרית עם כפייה דתית, זה פשוט לא עובד ככה. אנשים לא מקבלים על עצמם דת מסויימת כי החוק אומר ומחייב, אלא בגלל השפעות אישיות שמשתנות בין אדם לאדם.
גם אם תתן לאפיפיור, גדול הדור, פרופסור והאימאם להתווכח ולברר את האמת, תמיד יהיו אנשים שיגידו שמי שלדעתך ניצח הוא זה שהפסיד. לא כל האנשים הם יצורים שעובדים עם שכל נטו, אם קיימים כאלה בכלל.
גם אם אתה, בתור האדם שפועל ובוחר רק על פי השכל, תנסה להחליט לאנשים במה להאמין, אתה לא תצליח. אנשים פשוט לא עובדים ככה.
אנונימי
שואל השאלה:
אנשים אחרים לא יכולים להחליט בעבור אנשים אחרים במה הם יאמינו
כל אחד מחליט בשביל עצמו, נמצא בחוג אחרי שעות הלימודים לפי איך שהוא רוצה, אם הוא רוצה חוג יהדות או חוג נצרות או חוג כדורסל או חוג פיזיקה וכל אלה יהיו בתשלום
אנשים אחרים לא יכולים להחליט בעבור אנשים אחרים במה הם יאמינו
כל אחד מחליט בשביל עצמו, נמצא בחוג אחרי שעות הלימודים לפי איך שהוא רוצה, אם הוא רוצה חוג יהדות או חוג נצרות או חוג כדורסל או חוג פיזיקה וכל אלה יהיו בתשלום
אנונימי
^
שואל השאלה, מדובר בטרול לדעתי. פשוט עזוב.
שואל השאלה, מדובר בטרול לדעתי. פשוט עזוב.
שואל השאלה:
ארץ המולדת של העם היהודי, הכל בסדר, העם היהודי יחיה פה, אבל יהיה פה דתות שונות
יכול להיות אדם מהעם היהודי אבל מדת אחרת (אדם שנולד לאמא יהודייה אבל עשה טבילה נוצרית), ויכול להיות אדם מהדת היהודית אבל מעם אחר (ערבי שהתגייר)
ארץ המולדת של העם היהודי, הכל בסדר, העם היהודי יחיה פה, אבל יהיה פה דתות שונות
יכול להיות אדם מהעם היהודי אבל מדת אחרת (אדם שנולד לאמא יהודייה אבל עשה טבילה נוצרית), ויכול להיות אדם מהדת היהודית אבל מעם אחר (ערבי שהתגייר)
אנונימי
שזה נוראי
אנחנו במדינה יהודית
מדינה שנבנתה על השאיפה לחזור
לארץ ישראל, ארץ המולדת של העם היהודי
הפרדת דת ומדינה תיצור גל של הרס,
גל של זעזוע
שמשם חוקים כמו חוק השבות יתבטלו
ולא יהיה פה שום עניין ליהודים.
לאחר מכן נגיע למדינת כל אזרחיה
וזה הדבר הכי נורא שיקרה למדינת ישראל.
אנחנו במדינה יהודית
מדינה שנבנתה על השאיפה לחזור
לארץ ישראל, ארץ המולדת של העם היהודי
הפרדת דת ומדינה תיצור גל של הרס,
גל של זעזוע
שמשם חוקים כמו חוק השבות יתבטלו
ולא יהיה פה שום עניין ליהודים.
לאחר מכן נגיע למדינת כל אזרחיה
וזה הדבר הכי נורא שיקרה למדינת ישראל.
רעיון נכון לדעתי, אבל במדינה שלנו זה לא יתפס, אנחנו המדינה היהודית היחידה בעולם. אני בעצמי אתאיסט אבל אני חייב להודות שבלי דת מדינת ישראל לא תוכל להתקיים.
רעיון שבהתחלה נשמע טוב ויפה כמו תמיד אבל באותה מידה אם הרעיון הזה יבוצע ישראל תצטרך להיפרד מדגל המדינה סמל הכנסת וההימנון כי מאחר והדת היא לא חלק ממנה למה שהיא תמשיך להחזיק במשהו שהיא לא רוצה להיות קשורה אליו ?
וסתם אומרת אבל ללא דת מדינת ישראל תהפוך להיות יפה מבפנים אבל רקובה כולה מבפנים כמו פרח בלי צוף למה בכללי להרוס את המדינה היהודית היחידה בעולם? אני גם כמו כולם אבל מודה בזה שאם לא נדבוק במסורת הזהות תלך ומשם כבר נזרוק את שאר הדברים שזה כולל את המדינה עצמה
וסתם אומרת אבל ללא דת מדינת ישראל תהפוך להיות יפה מבפנים אבל רקובה כולה מבפנים כמו פרח בלי צוף למה בכללי להרוס את המדינה היהודית היחידה בעולם? אני גם כמו כולם אבל מודה בזה שאם לא נדבוק במסורת הזהות תלך ומשם כבר נזרוק את שאר הדברים שזה כולל את המדינה עצמה
באותו הנושא: