8 תשובות
כי אמא אמרה שאסור יותר מידי
שואל השאלה:
אוקיי מודה שזה שאלה ארוכה אבל עדיין אני כבר כתבתי לגבי השומן. אין בחטיפים הרבה שומן רווי בכלל (תלוי כמובן איזה חטיפים, פרינגלס למשל יש הרבה יותר מתפוציפס או במבה), שזה הסוג שומן שסותם את העורקים.
סוכר אין כמעט בחטיפים, אני מדבר על חטיפים מלוחים.
גם לגבי המלח, אין הרבה בכלל (פירטטתי יותר בשאלה עצמה)
אוקיי מודה שזה שאלה ארוכה אבל עדיין אני כבר כתבתי לגבי השומן. אין בחטיפים הרבה שומן רווי בכלל (תלוי כמובן איזה חטיפים, פרינגלס למשל יש הרבה יותר מתפוציפס או במבה), שזה הסוג שומן שסותם את העורקים.
סוכר אין כמעט בחטיפים, אני מדבר על חטיפים מלוחים.
גם לגבי המלח, אין הרבה בכלל (פירטטתי יותר בשאלה עצמה)
אנונימי
קודם כל נראה לי שברוב החטיפים יש יותר נתרן ממה שכתבת אבל גם בלי קשר, השמן בהם אומנם לא מאוד מזיק אבל הוא גם לא מועיל. באופן כללי לחטיפים אין ערך תזונתי, הם פשוט פחמימות ריקות עם הרבה שמן ומלח, דחוסים בקלוריות ולא משביעים. אז ברור שכמו כל דבר אפשר לאכול מהם במינון אבל בריאים הם לא
שואל השאלה:
לינוי58, אין יותר נתרן ממה שכתבתי. תסתכלי על הערכים התזונתיים של חטיפים, כתוב בגב האריזה.
ושוב אני לא מבין מה הבעיה עם זה שיש בהם פשוט הרבה קלוריות. דחיסות קלורית זה לא אומר שמשהו לא בריא, זה פשוט אומר שאולי אם מישהו לא רוצה להכניס הרבה קלוריות בלי שזה משביע מאוד, שלא יאכל. אבל שוב יש הרבה מצבים שדווקא רוצים את זה כמו עלייה במשקל ומסה.
אני פשוט לא מוצא מה לא בריא, מעבר לזה שקוראים להם "חטיפים" אז אוטומטית זה נשמע לא בריא. אגב גם בבמבה למשל יש הרבה חלבון ומתספים לזה ויטמינים וברזל.
לינוי58, אין יותר נתרן ממה שכתבתי. תסתכלי על הערכים התזונתיים של חטיפים, כתוב בגב האריזה.
ושוב אני לא מבין מה הבעיה עם זה שיש בהם פשוט הרבה קלוריות. דחיסות קלורית זה לא אומר שמשהו לא בריא, זה פשוט אומר שאולי אם מישהו לא רוצה להכניס הרבה קלוריות בלי שזה משביע מאוד, שלא יאכל. אבל שוב יש הרבה מצבים שדווקא רוצים את זה כמו עלייה במשקל ומסה.
אני פשוט לא מוצא מה לא בריא, מעבר לזה שקוראים להם "חטיפים" אז אוטומטית זה נשמע לא בריא. אגב גם בבמבה למשל יש הרבה חלבון ומתספים לזה ויטמינים וברזל.
אנונימי
אי אפשר להגיד על דוריטוס או תפוציפס או ביסלי שהם בריאים. אין להם כמעט שום ערך תזונתי. זה פשוט לאכול פחמימות מעובדות עמוסות בשמן, איך אפשר להגיד שזה בריא? קלוריות הן באמת לא תמיד מדד לבריאות אבל כשהן באות ממשהו חסר ערך תזונתי אז אי אפשר להגיד שזה בריא. זה שיש דברים יותר גרועים לא הופך אותם לבריאים
שואל השאלה:
סבבה, אני לא אומר שהם בריאים או משהו. אני אומר שהם לא לא בריאים, לא מזיקים. מבחינת ערכים תזונתיים הם בסדר גמור מבחינת נתרן ושומן רווי, כך שאני באמת לא מבין את הבעיה בהם.
סבבה, אני לא אומר שהם בריאים או משהו. אני אומר שהם לא לא בריאים, לא מזיקים. מבחינת ערכים תזונתיים הם בסדר גמור מבחינת נתרן ושומן רווי, כך שאני באמת לא מבין את הבעיה בהם.
אנונימי
הבנתי אותך. זה עניין של הגדרה. אתה מתייחס ל"לא בריא" כאל משהו שמוגדר כעושה נזק כמו שומן רווי וכולסטרול. הרבה אנשים מגדירים "לא בריא" ככל דבר שלא מועיל. בין אם הוא ממש מזיק ובין אם הוא סתם "קלוריות ריקות".
שואל השאלה:
כן, תודה על ההסבר. אני פשוט אישית בתהליך עלייה במשקל ולכן אני דווקא כן צריך קלוריות נוספות ולכן דווקא חטיפים עוזרים לי, אבל אני מבין למה זה נחשב לא בריא מבחינת זה שאנשים בדרכ לא רוצים קלוריות נוספות סתם ככה.
כן, תודה על ההסבר. אני פשוט אישית בתהליך עלייה במשקל ולכן אני דווקא כן צריך קלוריות נוספות ולכן דווקא חטיפים עוזרים לי, אבל אני מבין למה זה נחשב לא בריא מבחינת זה שאנשים בדרכ לא רוצים קלוריות נוספות סתם ככה.
אנונימי
באותו הנושא: