22 תשובות
רוצה להאמין שכן, אבל לא תמיד זה קל. בכלל לא.
כל עוד זה ברצון לעזור ולא סתם לומר אתה טועה אז ברור
תמיד שמח ללמוד
תמיד שמח ללמוד
תלוי ממי אני מקבלת אותה
תלןי מי הבן אדם שאומר אותה והדרך שבה היא נאמרת
אם הכל קורה בכבןד ובנועם אז אני מנסה לקבל את הביקןרת
אם היא מועברת בזלזול אני לא לרוב לא אקבל
אם הכל קורה בכבןד ובנועם אז אני מנסה לקבל את הביקןרת
אם היא מועברת בזלזול אני לא לרוב לא אקבל
שואל השאלה:
אני אגיד לכם למה אני שואלת, כי שמתי לב שהרבה אנשים פשוט לא מסוגלים לעשות את זה. ברגע שאומרים להם שיש גם צד שלילי בקהילה שלהם/דת שלהם/דעה פוליטית שלהם(כמו שיש לכל דבר) הם לרוב יכחישו את זה ויאשימו את הצד השני
אני אגיד לכם למה אני שואלת, כי שמתי לב שהרבה אנשים פשוט לא מסוגלים לעשות את זה. ברגע שאומרים להם שיש גם צד שלילי בקהילה שלהם/דת שלהם/דעה פוליטית שלהם(כמו שיש לכל דבר) הם לרוב יכחישו את זה ויאשימו את הצד השני
אנונימית
^את ממש ממש צודקת
אף אחד לא רוצה לשמוע דברים שנוגדים או סותרים את דעתו
כל אחד מאמין כי הדעה שלו היא הנכונה ביותר וקשה לו לשמוע משהו אחר
אף אחד לא רוצה לשמוע דברים שנוגדים או סותרים את דעתו
כל אחד מאמין כי הדעה שלו היא הנכונה ביותר וקשה לו לשמוע משהו אחר
לא
שואל השאלה:
אוהבת אותך אנונימי, אבל לכל בן אדם יש דעה. פשוט אצל חלקם היא פחות קיצונית, ויש פחות צורך לעמוד מאחוריה או להגן עליה.
אוהבת אותך אנונימי, אבל לכל בן אדם יש דעה. פשוט אצל חלקם היא פחות קיצונית, ויש פחות צורך לעמוד מאחוריה או להגן עליה.
אנונימית
גם רוצה להאמין שכן, למרות שאני כן נכנס למגננות לפעמים לא מרצון.
אנונימי
מאנשים שאכפת לי מהם, כן. אבל ביקורת מאנשים שלא חשובים לי? לא, כן אקשיב לביקורת אבל לא אעשה עם זה משהו אחר כך
לא, אני מסוגלת לקבל ביקורת בכללי לגבי דברים אחרים, אבל אני חושבת שלאף בן אדם אין זכות להעביר ביקורת בנוגע לאורח החיים שלי. מלכתחילה זאת חוצפה להעיר למישהו על הדת שלו/קהילה שלו/הדעה הפוליטית שלו או הקבוצה שלו. באיזה קטע אתה חושב שזה עניינך? איש באמונתו יחיה.
אנונימית
שואל השאלה:
לא חושבת שזאת חוצפה, חשוב להעביר ביקורת על הכל. בלי קשר לאורח חיים, לדוגמא אם אני מעבירה ביקורת על ההתנהגות של הקהילה החרדית כלפי תקיפות מיניות, או היחס של מפלגות השמאל כלפי הדת והדתיים, או על האלימות המגזר הערבי. זה לא ממש קשור להאם זה ענייני או לא, כי אין אף קהילה/דת/דעה פוליטית שהיא מושלמת ונכונה ב100%. חשוב מאוד לדעת לקבל את הביקורת כדי להשתפר
לא חושבת שזאת חוצפה, חשוב להעביר ביקורת על הכל. בלי קשר לאורח חיים, לדוגמא אם אני מעבירה ביקורת על ההתנהגות של הקהילה החרדית כלפי תקיפות מיניות, או היחס של מפלגות השמאל כלפי הדת והדתיים, או על האלימות המגזר הערבי. זה לא ממש קשור להאם זה ענייני או לא, כי אין אף קהילה/דת/דעה פוליטית שהיא מושלמת ונכונה ב100%. חשוב מאוד לדעת לקבל את הביקורת כדי להשתפר
אנונימית
מה זה יעזור לך להעביר לבן אדם ביקורת על זה שיש פשע במגזר שלו? מה הוא אשם? את סתם תרגיזי אנשים ותפגעי בהם עם סטיגמות
אנונימית
שואל השאלה:
זאת לא ביקורת שמופנת כלפי אדם אחד, וגם לא לזה התכוונה השאלה. זאת בדיוק הבעיה, שבמקום להודות שיש בעיות ולנסות לשפר את המצב, רוב אנשים נפגעים, וככה לא נפתרת שום בעיה.
זה למה שאלתי אם אנשים מסוגלים לקבל ביקורת כזאת
זאת לא ביקורת שמופנת כלפי אדם אחד, וגם לא לזה התכוונה השאלה. זאת בדיוק הבעיה, שבמקום להודות שיש בעיות ולנסות לשפר את המצב, רוב אנשים נפגעים, וככה לא נפתרת שום בעיה.
זה למה שאלתי אם אנשים מסוגלים לקבל ביקורת כזאת
אנונימית
חחח מה איך בן אדם אחד יכול לפתור את כל הבעיות? את רק מחפשת תירוץ להעביר ביקורת על אנשים רנדומלים ואז מאשימה אותם שהם נפגעים.
אנונימית
שואל השאלה:
מתי אמרתי את זה..
וזה שוב, לא ממש קשור לשאלה.
לאנשים קשה מאוד לקבל ביקורת, וזה דבר שהוא על גבול ההכרחי. צריך לדעת לראות את החיים של עצמך מנקודת מבט ביקורתית, כי ברגע שאתה חושב שמשהו הוא נכון במאה אחוז ואין בו שום פגם, אתה נמצא במקום מאוד מסוכן. חלק מהעניין הזה הוא לדעת לקבל ביקורת, גם כשהיא קשה.
תאמיני לי שאין לי שום רצון להעביר סתם ככה ביקורת על אנשים, אז אני לא מבינה על מה את מתעצבנת
מתי אמרתי את זה..
וזה שוב, לא ממש קשור לשאלה.
לאנשים קשה מאוד לקבל ביקורת, וזה דבר שהוא על גבול ההכרחי. צריך לדעת לראות את החיים של עצמך מנקודת מבט ביקורתית, כי ברגע שאתה חושב שמשהו הוא נכון במאה אחוז ואין בו שום פגם, אתה נמצא במקום מאוד מסוכן. חלק מהעניין הזה הוא לדעת לקבל ביקורת, גם כשהיא קשה.
תאמיני לי שאין לי שום רצון להעביר סתם ככה ביקורת על אנשים, אז אני לא מבינה על מה את מתעצבנת
אנונימית
אני מבינה את הנקודה שלך אבל כשאת מעבירה ביקורת על תופעה שקורית במגזר מסויים את בעצם מכלילה את כל האנשים במגזר ואומרת שהם כאלה. זאת לא ביקורת, זאת הכללה. אנשים נעלבים בצדק. בכל מגזר וגם במגזר החילוני קיימים אנשים רעים ופושעים, זה מעבר למכליל לבוא לבן אדם ולהציג את המגזר שלו ככזה ולהגיד לו תתמודד עם העובדות, מיותר לקרוא לזה ביקורת.
אנונימית
שואל השאלה:
נו אבל את רואה מה קורה?? ביקורת היא לא הכללה, וזאת ממש הבעיה, שאנשים רואים אותה ככזאת, וכתקיפה נגדם, כשבפועל היא לא. ביקורת מציינת עובדות. את יכולה לאהוב אותן או לשנוא אותן, אבל הן עובדות. את בחרת להיפגע מזה שכתבתי בתור דוגמא על הבעיה של התקיפות המיניות במגזר החרדי, וישר היה חשוב לך לציין שיש את זה גם במגזר החילוני, למרות שמעולם לא אמרתי שאין. במקום להגיד שזאת בעיה, ישר הפנית אותה לכיוון אחר, כי זה קשה מאוד לקבל כזאת ביקורת, וזאת בדיוק כל הנקודה שלי.
נו אבל את רואה מה קורה?? ביקורת היא לא הכללה, וזאת ממש הבעיה, שאנשים רואים אותה ככזאת, וכתקיפה נגדם, כשבפועל היא לא. ביקורת מציינת עובדות. את יכולה לאהוב אותן או לשנוא אותן, אבל הן עובדות. את בחרת להיפגע מזה שכתבתי בתור דוגמא על הבעיה של התקיפות המיניות במגזר החרדי, וישר היה חשוב לך לציין שיש את זה גם במגזר החילוני, למרות שמעולם לא אמרתי שאין. במקום להגיד שזאת בעיה, ישר הפנית אותה לכיוון אחר, כי זה קשה מאוד לקבל כזאת ביקורת, וזאת בדיוק כל הנקודה שלי.
אנונימית
איזה עובדות?? שכולם תוקפים מינית במגזר החרדי בגלל שיש כמה בודדים שעשו פשע? א ת לא מבינה על מה את מדברת
את מכלילה, כן
וכן ישר היה חשוב לי לציין שיש גם תוקפים מינית במגזר החילוני, כי אם את מתעלמת מזה ומעבירה ביקורת רק על המגזר החרדי את צבועה
או חרדפובית, וזו כבר לא ביקורת אובייקטיבית זו שנאה
תוקפים יש בכל מגזר אבל בחרת דווקא את החרדים...
את מכלילה, כן
וכן ישר היה חשוב לי לציין שיש גם תוקפים מינית במגזר החילוני, כי אם את מתעלמת מזה ומעבירה ביקורת רק על המגזר החרדי את צבועה
או חרדפובית, וזו כבר לא ביקורת אובייקטיבית זו שנאה
תוקפים יש בכל מגזר אבל בחרת דווקא את החרדים...
אנונימית
שואל השאלה:
מתי אמרתי שכולם?? את כבר איזה פעם שלישית מאשימה אותי ההכללה בזמן שלא עשיתי את זה אפילו פעם אחת. די נו באמת, נתתי כמה דוגמאות לביקורות, ואת פשוט החלטת על דעת עצמך שאני מכלילה, ואז נעלבת ממה שאני לא כתבתי. לא העברתי ביקורת על אף אחד ג'יזס. לא התעלמתי מהמגזר החילוני, לא יכולתי לעשות את זה, כי לא העברתי ביקורת על אף אחד. עזבי, אני רואה שאת סתם מחפשת להעלב ולריב.
מתי אמרתי שכולם?? את כבר איזה פעם שלישית מאשימה אותי ההכללה בזמן שלא עשיתי את זה אפילו פעם אחת. די נו באמת, נתתי כמה דוגמאות לביקורות, ואת פשוט החלטת על דעת עצמך שאני מכלילה, ואז נעלבת ממה שאני לא כתבתי. לא העברתי ביקורת על אף אחד ג'יזס. לא התעלמתי מהמגזר החילוני, לא יכולתי לעשות את זה, כי לא העברתי ביקורת על אף אחד. עזבי, אני רואה שאת סתם מחפשת להעלב ולריב.
אנונימית
לומר שיש תוקפים מינית במגזר החרדי זאת לא דוגמה לביקורת
אפשר להגיד את זה על כל מגזר,
את אומרת שלא התעלמת מהמגזר החילוני אבל היי זה בדיוק המטרה של ביקורת כלפי מגזר שאת מציגה.
אם יש תופעה היא לא מופנית לאף מגזר, היא קיימת כתופעה בפני עצמה. אז למה להאשים בה רק מגזר אחד? אם ציינת את החרדים בלבד אז משמע שייכת אליהם את התופעה תוך כדי שהתעלמת מהחילונים ומשאר המגזרים. זה סתם שנאת חינם.
עצם זה שאמרת שיש תוקפים במגזר החרדי. התייחסת למגזר החרדי, לא לתופעה. עכשיו את מכחישה שלא...את לא יכולה להתמודד כשמפריכים את הטענות שלך ומכניסים לך פרופורציה לא להכליל אז מי שלא יכולה לקבל כאן ביקורת זאת את.
את קוראת לזה לריב זה עצוב..זה אומר שזה ליטרלי מובן בעיניך מאליו להכליל.
אפשר להגיד את זה על כל מגזר,
את אומרת שלא התעלמת מהמגזר החילוני אבל היי זה בדיוק המטרה של ביקורת כלפי מגזר שאת מציגה.
אם יש תופעה היא לא מופנית לאף מגזר, היא קיימת כתופעה בפני עצמה. אז למה להאשים בה רק מגזר אחד? אם ציינת את החרדים בלבד אז משמע שייכת אליהם את התופעה תוך כדי שהתעלמת מהחילונים ומשאר המגזרים. זה סתם שנאת חינם.
עצם זה שאמרת שיש תוקפים במגזר החרדי. התייחסת למגזר החרדי, לא לתופעה. עכשיו את מכחישה שלא...את לא יכולה להתמודד כשמפריכים את הטענות שלך ומכניסים לך פרופורציה לא להכליל אז מי שלא יכולה לקבל כאן ביקורת זאת את.
את קוראת לזה לריב זה עצוב..זה אומר שזה ליטרלי מובן בעיניך מאליו להכליל.
אנונימית
זה תלוי מה את מגדירה "לקבל"... זו שאלה ממש יפה דרך אגב,,
בוא נגיד, שאני בן אדם מאוד מאופק... מישהו יכול לתת לי ביקורת, לפרט ואני אקשיב לו.
יכול להיות שאני אבין את הצד שלו, יכול להיות שאני לא אסכים וזה בסדר, אז למה לא. יכול להיות שאני גם ארגיש לא מרוצה עם מה שהוא אמר, אבל זה באמת תלוי בגישה.
אם זה בא ממקום מזלזל אז אני פשוט אקשיב, אני לא אתחיל מריבה ואגיד לו שמה שהוא אומר לא בסדר, אני פשוט אשתוק. רק בלב אני אגיד "איזה מעצבן, לא מקשיבה לו" ואעמיד פנים כאילו זה לו קרה...
סך הכל, אני אגיד כן.
בוא נגיד, שאני בן אדם מאוד מאופק... מישהו יכול לתת לי ביקורת, לפרט ואני אקשיב לו.
יכול להיות שאני אבין את הצד שלו, יכול להיות שאני לא אסכים וזה בסדר, אז למה לא. יכול להיות שאני גם ארגיש לא מרוצה עם מה שהוא אמר, אבל זה באמת תלוי בגישה.
אם זה בא ממקום מזלזל אז אני פשוט אקשיב, אני לא אתחיל מריבה ואגיד לו שמה שהוא אומר לא בסדר, אני פשוט אשתוק. רק בלב אני אגיד "איזה מעצבן, לא מקשיבה לו" ואעמיד פנים כאילו זה לו קרה...
סך הכל, אני אגיד כן.
באותו הנושא: