7 תשובות
מה מותר נראה לי פשוט חותכים את הקעקועים מהגוף שהבן אדם מת
שואל השאלה:
אסור
אסור
אנונימית
הה נראה שאת צודקת
לפי דעתי גם זה אסור ואם מותר זה רק בגלל שאדם לא מרגיש טוב עם הגוף שלו
שואל השאלה:
שטויות, אותו הדבר סתם מיותר למנוע מאנשים להתקעקע אבל בסדר
שטויות, אותו הדבר סתם מיותר למנוע מאנשים להתקעקע אבל בסדר
אנונימית
גם אני חושב כך זה למה עזבתי תדת (:
דווקא ישנם פוסקי הלכה האוסרים ניתוחים פלסטיים לנוי בכל מקרה ובכל תנאי בין בגבר ובין באשה. (כלומר, אוסרים על התערבות בבריאה).
לעומתם, ישנם פוסקים רבים הסבורים, כי ניתוח פלסטי מותר, ובכל מקרה בהתקיים תנאים ומצבים מסויימים יש לאפשר את הניתוח.
הרב עובדיה יוסף מתיר ניתוחים פלסטיים.
אם האישה רוצה להיות יפה יותר, והניתוח נעשה ע"י הרדמה, והאשה אינה מרגישה בזמן הניתוח כל כאב וצער, ואח"כ היא נהנית מהתוצאה באופן תמידי.
אז הרווח רב מן ההפסד, ואין כאן בבחינת "החובל בעצמו שאינו רשאי" - כי הרי הוא לא חובל, הוא לא סובל.
ואם האישה סובלת מאיך שהיא נראית אז בוודאי שיש להתיר. או שאפילו אם היא לא מצטערת על איך שהיא נראית אבל היא מתביישת ללכת ככה - אומרים שזה הצער בגדול ביותר.
ובמיוחד אם מדובר על אישה אז היא מצערת
אפילו יותר על המראה שלה שכן "אין האישה אלא ליופי" (העולם נוהג להתנהל ככה).
יש עוד מלא רבנים ועוד מלא הסברים למה מותר, וכמובן שיש עוד מלא רבנים שאומרים שאסור.
והאמת שהאיסור על קעקועים זה לא רק כי זה פוגע בגוף אוו מתערב בבריאה, זה גם חוזר לכל מיני מנהגים הסטוריים של עמים אחרים וכל מיני סיבות נוספות.
לעומתם, ישנם פוסקים רבים הסבורים, כי ניתוח פלסטי מותר, ובכל מקרה בהתקיים תנאים ומצבים מסויימים יש לאפשר את הניתוח.
הרב עובדיה יוסף מתיר ניתוחים פלסטיים.
אם האישה רוצה להיות יפה יותר, והניתוח נעשה ע"י הרדמה, והאשה אינה מרגישה בזמן הניתוח כל כאב וצער, ואח"כ היא נהנית מהתוצאה באופן תמידי.
אז הרווח רב מן ההפסד, ואין כאן בבחינת "החובל בעצמו שאינו רשאי" - כי הרי הוא לא חובל, הוא לא סובל.
ואם האישה סובלת מאיך שהיא נראית אז בוודאי שיש להתיר. או שאפילו אם היא לא מצטערת על איך שהיא נראית אבל היא מתביישת ללכת ככה - אומרים שזה הצער בגדול ביותר.
ובמיוחד אם מדובר על אישה אז היא מצערת
אפילו יותר על המראה שלה שכן "אין האישה אלא ליופי" (העולם נוהג להתנהל ככה).
יש עוד מלא רבנים ועוד מלא הסברים למה מותר, וכמובן שיש עוד מלא רבנים שאומרים שאסור.
והאמת שהאיסור על קעקועים זה לא רק כי זה פוגע בגוף אוו מתערב בבריאה, זה גם חוזר לכל מיני מנהגים הסטוריים של עמים אחרים וכל מיני סיבות נוספות.
באותו הנושא: