5 תשובות
ברור לבקש
ולא לשלם עליהן כל הזמן את לא מממנת אותן, זה הכסף שלך
זה בסדר מידי פעם לשלם ושיחזירו אבל שלא יתרגלו
לבינתיים תבקשי מהן שיחזירו לך
שואל השאלה:
לבקש מהחברה שהלוותי לה אתמול 20 להחזיר לי?
או שזה סמוך נמוך וזה מביך
אנונימית
את לא שוגר דדי, פשוט היא הציעה אותך כי לך תמיד יש כסף והיא ידעה שתגידי כן (אבל לא בקטע נצלני, פשוט את הבן הכי טוב לבקש ממנו אם מישהו רוצה לבקש, לזה היא התכוונה).

בכל מקרה, ברור. חייבת לבקש. תרשמי בפתקים לעצמך (לא פתקים פיזים, אלא בטלפון) או שתעקבי אחרי ההוצאות באפליקציה של הבנק/אשראי (זה מה שאני עושה) ותראי בדיוק כמה כל אחת חייבת לך.
תמיד עדיף לבקש את הכסף תוך יום לאחר ששילמת על מישהי, אם תחכי יותר מזה זה באמת יהיה טיפה מביך ואולי גם באמת ישכחו מזה (לי קורה שאחרי יום אני יכול לשכוח שמישהו חייב לי כסף בכלל).
לבקש במציאות זה בהחלט טיפה מביך, לכן הפיתרון שלי זה לשלוח הודעה בוואצאפ שתזכיר בדיוק כמה ומתי ועל מה מישהי חייבת לך כסף, פלוס סמיילי או משהו חביב בסגנון. לאנשים יותר נוח לטפל במטלות ועניינים דרך הפלאפון, כי אם תבקשי מהם במציאות אז לא יהיה להם כוח והם ידחו לאחר כך או שהם עסוקים במשהו אחר וכדומה. אם זה רשום להם, הם לא יכולים להתעלם, לכן לדעתי זה הפיתרון הכי טוב.
אין דבר כזה נמוך מדי גברת. תוציאי לך את זה מהראש.

חשוב גם לזכור שכסף זה אחד הדברים שבכוחו להשמיד חברויות (ומערכות יחסים) לכן תמיד עדיף להימנע מהלוואות כסף לחבר מלכתחילה (ולהלוואות לחברים שלא אכפת לך להפסיד זה בסדר). לכן זה לגיטימי גם להתחיל לסרב להלוואות מעכשיו, במיוחד אם הן לא מחזירות. עדיף לשים לזה סוף כמה שיותר מהר..