8 תשובות
אני מציעה בכלל לא לכתוב באתר כזה כופר את שם השם.
^^על הקשת הדתית
מה לעזאזל
תפסיקו להמציא קשת וספקטרום לכל דבר
ולשאלה נראלי עדיף שלא
מה לעזאזל
תפסיקו להמציא קשת וספקטרום לכל דבר
ולשאלה נראלי עדיף שלא
אנונימי
^^אה אוקי חשבתי שאת רפורמית או משהו בסגנון
זה היה נשמע מאוד ככה
זה היה נשמע מאוד ככה
אנונימי
בכל אופן אין כזה דבר "קשת דתית"
אנונימי
בסדר אז פשוט תכתבי דתיה
אנונימי
לדעתי אסור, פעמים רבות נמנעתי לשאול מסיבות כאלו. לדוגמא כמו מה שעשו הערב רב במירון לא רציתי לדבר על זה שלא יחליט מישהו להיות נגד הדת כי הם לבושים כאילו הם דתיים וכדומה
שאלות כאלו ממליץ לשאול ירא שמים בפרטי
השאלה הזו יפה עשית שהשתמשת במונחים שמי שלא דתי לא יבין
שאלות כאלו ממליץ לשאול ירא שמים בפרטי
השאלה הזו יפה עשית שהשתמשת במונחים שמי שלא דתי לא יבין
שואל השאלה:
כן ככה חשבתי, אני הרבה פעמים נמנע פה לשאול שאלות, כמעט כל שאלה שלי אני נמנע, אלו שאלות שלא שייך לשאול רב, מיוחד כשאני בישיבה ליטאית מודרנית בה לדבר עם הרמ"ים זה על גדר סכנת נפשות ממש, ועל פרט הכי קטן שיתגלה להם אתה עשוי להידפק בבגרויות וכדו', או במקרה היותר נעים העונש הוא סילוק בעלמא מהישיבה.
תלמיד אחד החליט שבמקום ללכת לישיבה גבוהה הוא ילך למכון לב, אז הרמ"ים החליטו שלא להגיש אותו למבחן האחרון- המבחן בגמרא שהוא חובה לתושב"ע 5 יח', שזה בגרות חובה בחינוך העצמאי (למרות שזה חובה רק 3 יח', אנו מחוייבים לעשות 5, ואין אופציה של 3 גם אם תרצה, בנוסף ל-7 גמרא בשבוע בהם לומדים חומר שלא קשור לבגרות כלל, שזה טונות של מפרשים על הסוגייה), אז הוא עכשיו צריך לעשות הכל חיצוני, וזה אומר שיש לו חומר שונה לחלוטין במקצועות כמו הסטוריה ואזרחות, ועוד הוא עשה 43 יח' עם ציונים הגבוהים מ-85. במיוחד שאני עם פיאות וזקן והם לא מחבבים במיוחד את הסוג הזה. ראש הישיבה שנה שעברה אפילו העביר שיחה שלימה בשבת נגד התפללות על קברות צדיקים, בטענה שזה ביטול תורה והביא ראייה מהרב שטיינמן זצ"ל שמעולם לא היה במירון בל"ג בעומר.
כן ככה חשבתי, אני הרבה פעמים נמנע פה לשאול שאלות, כמעט כל שאלה שלי אני נמנע, אלו שאלות שלא שייך לשאול רב, מיוחד כשאני בישיבה ליטאית מודרנית בה לדבר עם הרמ"ים זה על גדר סכנת נפשות ממש, ועל פרט הכי קטן שיתגלה להם אתה עשוי להידפק בבגרויות וכדו', או במקרה היותר נעים העונש הוא סילוק בעלמא מהישיבה.
תלמיד אחד החליט שבמקום ללכת לישיבה גבוהה הוא ילך למכון לב, אז הרמ"ים החליטו שלא להגיש אותו למבחן האחרון- המבחן בגמרא שהוא חובה לתושב"ע 5 יח', שזה בגרות חובה בחינוך העצמאי (למרות שזה חובה רק 3 יח', אנו מחוייבים לעשות 5, ואין אופציה של 3 גם אם תרצה, בנוסף ל-7 גמרא בשבוע בהם לומדים חומר שלא קשור לבגרות כלל, שזה טונות של מפרשים על הסוגייה), אז הוא עכשיו צריך לעשות הכל חיצוני, וזה אומר שיש לו חומר שונה לחלוטין במקצועות כמו הסטוריה ואזרחות, ועוד הוא עשה 43 יח' עם ציונים הגבוהים מ-85. במיוחד שאני עם פיאות וזקן והם לא מחבבים במיוחד את הסוג הזה. ראש הישיבה שנה שעברה אפילו העביר שיחה שלימה בשבת נגד התפללות על קברות צדיקים, בטענה שזה ביטול תורה והביא ראייה מהרב שטיינמן זצ"ל שמעולם לא היה במירון בל"ג בעומר.
אנונימי
השם ישמור...היום כפירות מגיעות אפילו לישיבות (גם אצלי)
לגבי שאלת רב, אם יש לך וואצאפ - אני שואל שם מקום שנקרא בית ההוראה זה אנונימי ומועיל לי מאוד מאוד אם תרצה אשמח להפנות אותך אליהם
לגבי שאלת רב, אם יש לך וואצאפ - אני שואל שם מקום שנקרא בית ההוראה זה אנונימי ומועיל לי מאוד מאוד אם תרצה אשמח להפנות אותך אליהם
באותו הנושא: