6 תשובות
היתה לי עבודה על זה, מה את צריכה
בספרי הלימוד של סוציולוגיה אנן מאמינה שיש הגדרה לזה, פשוט תעתיקי משם(לנו יש איזה 4 ספרים כאלה והם לצערי בלוקר אז לא יכולה לבדוק לך מה רשום :(
מצאתי באתר הסברים מאוד מובנים על כך, מקווה שזה יעזור לך, תוכלי לבדוק בספר הלימוד שלכם אם ההגדרות מדויקות מספיק, בטוח יש שם.

רב תרבותיות -מושג שמדגיש את השוויון המוחלט של כל היחידות תרבותיות בחברה פוליטית וחברתית. על סמך ההגדרה, מושג זה מתאים לחברה דמוקרטית - כיון שמבוסס על ערך שויון. חברה דמוקרטית היא חברה שמבוססת על ערכי השוויון לכולם יש זכות בחירה והשפעה.

פלורליזם: מדיניות המכירה בלגיטימציה לקיומם של תרבויות משנה שונות, כל עוד הן קשורות למערכת התרבותית הרחבה. הערכים המרכזיים הנדרשים לקיומו של פלורליזם הם שוויון וסובלנות.
גם כאן, חברה דמוקרטית , אותו נימוק שנתתי למעלה.


הגנה חוקית על מיעוטים: מדיניות המבטיחה שוויון והגנה למיעוטים באמצעות חקיקה . מדיניות זאת נדרשת כאשר קיימים בחברה תרבויות משנה שלא מקבלים את נחיצות דו-הקיום עם תרבויות משנה אחרות באותה חברה.מדיניות זו מתאימה לחברה דמוקרטית, על סמך אותו נימוק.

חיסול: השמדה שיטתית של תרבות משנה על ידי התרבות השלטת שתופסת אותה כאיום על קיומה. כיון שתרבות שולטת משפיעה על התרבות הנשלטת, די ברור שזה לא חברה דמוקרטית.


הפרדה: מדיניות המבדילה פיזית וחברתית בין תרבויות משנה. יש מיעוטים המעדיפים הפרדה פיזית , כדי לשמר את ייחודם.מתאים לחברה לא דמוקרטית.


הכנעה: התרבות השלטת משמרת את עליונותה באמצעות מדיניות הדוגלת בשעבוד של יחידות תרבותיות באופן ממוסד ואף מעוגן בחוק.גם כאן, מתאים לחברה לא דמוקרטית.


הסבר מפורט:פלורליזם, רב תרבותיות והגנה חוקית על מיעוטים יכולים להתקיים רק בחברה המדגישה ערכים של שיוויון, סובלנות וכבוד. בהיעדר ערכים דמוקרטיים אלה, מצבם של מיעוטים ותרבויות משנה יהיה רעוע, וקרוב לוודאי שיסבלו מקיפוח.
מדיניות מוצהרת של הכנעה או חיסול מעידה על אי שיוויון מוסד ועל קונפליקט בחברה הטרוגנית.
האמת שאת זה לא למדתי, למדנו את המרכיבים של תרבות ועשינו עבודה על תרבות משנה אבל לא למדנו ממש לעומק, אוכל לבדוק אם יש לי מצגת או משהו שיכולה לעזור לך
שואל השאלה:
אם למדת על היחס של תרבויות הרוב לתרבויות המשנה
את יכולה להגיד לי מהמושגים האלה :
פלורליזם, רב תרבותיות, הגנה על המיעוטים,הכנעה, הפרדה וחיסול
איזה מהם מתאימים למשטר דמוקרטי ואיזה למשטר לא דמוקרטי?
שואל השאלה:
תודהה עזרת לי ממש