19 תשובות
ממשלת בן גוריון היא ממפלגת העבודה אז זה תכלס למה
כי השמאל הקים את המדינה. בן גוריון וחבריו היו שמאלנים.
ושמאלנים לא ציונים?^^
שמאלנים רוצים שלום למדינה ולפעמים צריך לוותר על שטחים בשביל שלום כי זה מה שהיא טוב בשביל הדור הבא
שמאלנים רוצים שלום למדינה ולפעמים צריך לוותר על שטחים בשביל שלום כי זה מה שהיא טוב בשביל הדור הבא
אנונימית
סופר הגיוני בהתחשב בזה שחילקו תשטחים ביננו לבין הערבים כשהגענו לכאן
חלק מהם היו שמאלנים
הרצל הקים את המדינה? לא.
אומרים שבן גוריון הרצל גולדה מאיר שמעון פרס וכל אלה היו שמאלנים, אבל השמאלנים של פעם הם יותר ימינים מאשר ימניים של היום חח הם ממש ממש ממש שונים מהשמאלנים של היום, האידיאולוגיה אחרת לגמרי! הם היו ציונים ולא היו אנטי דת וכן היו אנטי ערבים והיו נגד לחלק שטחים, הלוואי השמאל של היום היה השמאל של פעם.
^^אני שמאלית ואני רוצה את המחבלים מתים מה הקשר? אנשים אלימים לא צריכים להיות כאן במיוחד לא אנשים שפןגעים באזרחים וילדים
אנונימית
הכוונה לשמאל, זה שמאל כלכלי. הם היו סוציאליסטים כולם. ביטחונית? הם היו הרבה יותר ימנים מאשר האפסים בכנסת שקוראים לעצמם ימנים.
מי שטוען את זה מחשיב את בן גוריון שמאל, בגלל שהיה חלק ממפ"אי (ממנה קמה מפלגת העבודה). העניין הוא שהעמדות שלו ושל בכירי מפלגתו באותה תקופה, ממש לא היו שמאל... ברל כצנלסון למשל קרא לבצע טרנספר בערבים- לא הייתי קורא לזה "שמאל".
בהקמה של קיבוצים וערים (שאז לא היו בדיוק ערים) הן היו סוציאליסטיות (שמאל כלכלי)
^הם לא היו נחשבים שמאלנים היום, לפחות לא מבחינה ביטחונית. תמיכה בטרנספר היא הרבה דברים, אבל לא שמאל.
^אבל התיישבות יהודית תמיד הייתה... זאת אומרת ש"אחרי" זה תמיד.
אבל אף אחד ממילא לא קרא לערבים "פלסטינים" באותה תקופה. לא היה דבר כזה.
חבל רק שזה לא מה שהוא אמר. "ערביי הארץ עתידים לעבור לסוריה ועיראק".
אין כאן שום הבחנה בין "לפני העלייה" ו"אחרי העלייה". נהפוכו, הוא אפילו קורא להם "ערביי הארץ".
מצרף גם את דבריו המורחבים:
"עניין העברת האוכלוסין עורר אצלנו ויכוח: מותר או אסור. מצפוני שקט בזה לגמרי, טוב שכן רחוק מאויב קרוב, הם לא יפסידו על ידי העברתם, ואנחנו בודאי לא. בחשבון אחרון הרי זו רפורמה פוליטית יישובית לטובת שני הצדדים. זה מכבר סברתי כי זהו הטוב בפתרונות אלא שלא עלה על דעתי כי ההעברה 'אל מחוץ לארץ ישראל' פירושה לסביבות שכם. האמנתי ועודני מאמין כי הם עתידים לעבור לסוריה ולעיראק."
זה טקסט שהיה מתאים היום לאיתמר בן גביר לכתוב. כך שלא הייתי טוען כי "שמאלנים הקימו את המדינה".
אין כאן שום הבחנה בין "לפני העלייה" ו"אחרי העלייה". נהפוכו, הוא אפילו קורא להם "ערביי הארץ".
מצרף גם את דבריו המורחבים:
"עניין העברת האוכלוסין עורר אצלנו ויכוח: מותר או אסור. מצפוני שקט בזה לגמרי, טוב שכן רחוק מאויב קרוב, הם לא יפסידו על ידי העברתם, ואנחנו בודאי לא. בחשבון אחרון הרי זו רפורמה פוליטית יישובית לטובת שני הצדדים. זה מכבר סברתי כי זהו הטוב בפתרונות אלא שלא עלה על דעתי כי ההעברה 'אל מחוץ לארץ ישראל' פירושה לסביבות שכם. האמנתי ועודני מאמין כי הם עתידים לעבור לסוריה ולעיראק."
זה טקסט שהיה מתאים היום לאיתמר בן גביר לכתוב. כך שלא הייתי טוען כי "שמאלנים הקימו את המדינה".
לא רק שזה לא מוזכר במילים שלו- המילים שלו סותרות את הטענה שמדובר באלו שהגיעו אחרי ההתיישבות היהודית. ערביי ארץ ישראל הם כל הערבים בא"י, בלי יוצא מן הכלל. אי אפשר לקרוא לזה שמאל.
ולא, אף מעצמה לא הציעה לנו לעשות את זה. לטעון שהציעו לנו, זה סילוף ושכתוב של ההיסטוריה.
ולא, אף מעצמה לא הציעה לנו לעשות את זה. לטעון שהציעו לנו, זה סילוף ושכתוב של ההיסטוריה.
אשמח למקור.
הדעות של השמאלנים של פעם זה הדעות של הימנים של היום. אין פה מקום להשוואה, כשבן גוריון רואה לאן מפלגת העבודה התדרדרה הוא מתהפך בקברו.
אנונימי
כי זה מה שקרה באמת תכלס
אבל טכנית זה שאתה הקמת לא אומר שאתה לא תרצה להרוס
אבל טכנית זה שאתה הקמת לא אומר שאתה לא תרצה להרוס
באותו הנושא: