7 תשובות
שמאלנים וימנים בנו את המדינה
פלמח - שמאלנים
אצ"ל - ימנים
לחי - ימנים
הם אלו שבנו הכל
פלמח - שמאלנים
אצ"ל - ימנים
לחי - ימנים
הם אלו שבנו הכל
אנונימי
המפא"יניקים היו גזענים השתלטו על עמדות המפתח ונהגו בחוצפה באנשים מעמם הגלל תאוות כוח. הרי הרוב היו ימנים גם מלא תימנים היו
סיבה פשוטה- זה משרת את הטיעונים והאידיאולוגיה שלהם.
ראשית-כי זו עובדה.
כל הנהגת הסוכנות היהודית הייתה הנהגה שמאלנית, כל ראשי הממשלה הראשונים הם אנשי שמאל, כל ראשי צה"ל בתחילתו היו אנשי שמאל, הקבוצות הימניות במדינה היו מיעוט חלש וקטן, אפילו האצ"ל שנחשב למחתרת השנייה בגודלה היה קטן וחלש ביחס להגנה והפלמ"ח, ואין לו שום ניצחון משמעותי במלחמת העצמאות.
הפעם הראשונה שאיש ימין היה בעל משמעות אמיתית במדינה הייתה בסוף שנות השבעים, אחרי 3 עשורים כמעט של שלטון שמאל.
זה נקרא להקים את המדינה.
כל הנהגת הסוכנות היהודית הייתה הנהגה שמאלנית, כל ראשי הממשלה הראשונים הם אנשי שמאל, כל ראשי צה"ל בתחילתו היו אנשי שמאל, הקבוצות הימניות במדינה היו מיעוט חלש וקטן, אפילו האצ"ל שנחשב למחתרת השנייה בגודלה היה קטן וחלש ביחס להגנה והפלמ"ח, ואין לו שום ניצחון משמעותי במלחמת העצמאות.
הפעם הראשונה שאיש ימין היה בעל משמעות אמיתית במדינה הייתה בסוף שנות השבעים, אחרי 3 עשורים כמעט של שלטון שמאל.
זה נקרא להקים את המדינה.
כי זה נכון, מפאי (היום החברים שלהם נמצאים בליכוד) בנו את המדינה
שואל השאלה:
איך הם השתלטו על ישראל אז
איך הם השתלטו על ישראל אז
אנונימית
ב1973 הייתה מלחמת יום כיפור, שנחשבה (לדעתי שלא בצדק מוחלט) לכישלון מוחלט של מדינת ישראל וספציפית של מפלגת השלטון-המערך (כיום נקראת מפלגת העבודה), ולכן מספר בחירות לאחר מכן (שנת 1977) הזעם כלפי המערך גבר, הברית של המערך מול החרדים והדתיים הלאומיים נשברה וזה גרם לכך שראש הממשלה הנבחר יהיה מנחם בגין ממפלגת הליכוד ולא שמעון פרס מהמערך.
האירוע הזה נקרא המהפך, אחד האירועים החשובים ביותר בתולדות הפוליטיקה הישראלית. לאחר האירוע הזה המערך (או העבודה) נותרו מפלגה חשובה עד היום, אבל השלטון לא חזר להיות אצלם כמו שהוא היה עד סוף שנות השבעים, ואמנם היו עוד ראשי ממשלה מהעבודה ומהשמאל באופן כללי (רבין, פרס, אולמרט) אבל לא באופן שבו הם היו עד אז.
האירוע הזה נקרא המהפך, אחד האירועים החשובים ביותר בתולדות הפוליטיקה הישראלית. לאחר האירוע הזה המערך (או העבודה) נותרו מפלגה חשובה עד היום, אבל השלטון לא חזר להיות אצלם כמו שהוא היה עד סוף שנות השבעים, ואמנם היו עוד ראשי ממשלה מהעבודה ומהשמאל באופן כללי (רבין, פרס, אולמרט) אבל לא באופן שבו הם היו עד אז.
באותו הנושא: