14 תשובות
x>_ נראה לי
אנונימית
שואל השאלה:
יש איקס בתוך
הפונקציה זה f(x)= -1/6x + שורש איקס
אנונימית
x תחום ההגדרה יהיה x>=0 אם תראי את הגרף של הפונקציה זה נהיה ממש פשוט והגיוני
אנונימי
שואל השאלה:
אוקי ואיך פותרים את הנגזרת? נשאר לי שורש איקס שווה 3 איך אני מוציאה את השורש משם?
אנונימית
בנגזרת? השלוש ביי ביי, ( תעבירי אותו אגף, הופך למינוס, יותר נוח לראות את זה ככה ואז כל הפונקציה שווה ל0) ואת השורש גוזרים בנגזרת שורש שזה 1 כפול הנגזרת הפנימית כלומר 1 במקרה הזה, 1x1 חלקי כל השורש כפול 2, זה ממש פשוט בעיקרון אבל במילים ככה זה נראה ארוך ומסובך
או שלא הבנתי הכל נכון סתם לפתור שורש איקס שווה 3תעלי את שניהם בריבוע ואז זה פשוט איקס שווה 9
שואל השאלה:
תודה לכם!!
אפשר לשאול אתכם עוד דברים על חקירת פונקציה וזה? אני פשוט לא טובה בזה ויש לי מתכונת אחרי החופש
אנונימית
לשורש אסור להיות שלילי, מותר לו להיות שווה אפס או חיובי, לפעמים בחקירה משלבים מגבלה של שורש עם מגבלה של מכנה בפונקצית מנה, כלומר השורש הוא בעצם המכנה
במקרה כזה נכנסות שתי מגבלות, השורש אומר שאסור לו להיות שלילי, המכנה אומר שאסור לו להיות אפס ובגלל זה הביטוי שבתוך השורש חייב להיות חיובי, לא אפס ולא שלילי
שואל השאלה:
אז x=0 ?
אנונימית
כן, למה לא, אבל כמה שווה x באותה נקודה
שואל השאלה:
9
אנונימית
איקס גדול שווה ל0?
אנונימית
שואל השאלה:
זה הגיוני שהy של הפונקציה יצא לי 1 ושליש?
אנונימית
איקס גדול שווה אפס
אנונימי