4 תשובות
היה לי שאלה כזאת אמג
אנונימית
אנטישמיות ועוני היו הגורמים הממש מרכזיים אבל יש גם כאלו שרצו להקים מדינה יהודית
אנונימית
פרעות קישנב
אתה מדבר על העלייה הראשונה והשנייה בעיקר, כשהראשונה התרחשה מ-1882 עד 1904, והשנייה מ-1904 עד 1918 בערך.
גל העלייה הראשון היה בעיקר ממזרח אירופה, עיראק ותימן. יהודים שחוו דיכוי ואנטישמיות על בשרם, רצו לברוח ממקום מגורם למקום בו הייתה ארץ היהודים בתנ"ך, והמנדט הבריטי שהיה אז האימפריה העות'מנאית היה בחירה מצוינת בשבילם. בראשית, השטח מנה 26,000 נפשות יהודים ולאחר העלייה, מנה 55,000 נפשות יהודים
העלייה השנייה היה גל הגירה מחודש, רק שהפעם הוא היה בעיקר ממזרח אירופה ונקטע באמצע בעקבות מלחמת העולם הראשונה.
העולים העיקריים בתקופה היו עולי יהודי גיליציה ועולים מתחום המושב (שטח שהיה אז באימפריה הרוסית)
גל העלייה הראשון היה בעיקר ממזרח אירופה, עיראק ותימן. יהודים שחוו דיכוי ואנטישמיות על בשרם, רצו לברוח ממקום מגורם למקום בו הייתה ארץ היהודים בתנ"ך, והמנדט הבריטי שהיה אז האימפריה העות'מנאית היה בחירה מצוינת בשבילם. בראשית, השטח מנה 26,000 נפשות יהודים ולאחר העלייה, מנה 55,000 נפשות יהודים
העלייה השנייה היה גל הגירה מחודש, רק שהפעם הוא היה בעיקר ממזרח אירופה ונקטע באמצע בעקבות מלחמת העולם הראשונה.
העולים העיקריים בתקופה היו עולי יהודי גיליציה ועולים מתחום המושב (שטח שהיה אז באימפריה הרוסית)
באותו הנושא: