4 תשובות
כן היי אני מצריית ראליסטי
אוקיי אז פחם הכי מומלץ לזה וגם מחק פחם ומטשטש כזה וממליצה להתחיל משחור לבן לא צבעוני
ותעברי כמה פעמים על כל הציור
אוקיי אז פחם הכי מומלץ לזה וגם מחק פחם ומטשטש כזה וממליצה להתחיל משחור לבן לא צבעוני
ותעברי כמה פעמים על כל הציור
שואל השאלה:
^וואי ממש תודה :)
^וואי ממש תודה :)
אכן כן, בטח שיש לי טיפים.
זה ממש ארוך, אני מצטערת.
אבל זה שימושי כל כך! אז ממליצה בחום לקרוא עד הסוף.
אמרו לי שהקטע הזה שכתבתי נותן מוטיבציה, אז יאללה זו פתיחה טובה למגילה:
כולם יכולים לצייר.
חלק מזה זה כשרון שנולדים איתו והרוב זה מיומנויות שרוכשים.
המורה שלי פעם אמרה לי שלדעתה להגיד למישהו שהוא מוכשר זה לא מחמאה, זה אפילו יכול להעליב קצת, כי ציור ואומנות זה משהו שעובדים מאד מאד קשה להשתפר בו מעבר ליכולות שנולדים איתן. (זה נשמע מטומטם ברמות, אני יודעת. אבל זה רעיון נחמד).
טיפים ממני:
-קודם כל, הדבר הכי חשוב: אל תשווי את עצמך לאחרים!!!
זה לא יעזור לא לך ולא לאחרים וזה סתם יכניס אותך לדיכאון, לא משנה כמה את טובה בציור.
-תשחררי את היד- תחזיקי את העפרון מהקצה.
-אל תפחדי לצייר חזק, לקח לי שנים לא לפחד מזה.
-תסמכי על התהליך - לפעמים ציור יכול להראות נורא בהתחלה אבל לקראת סוף התהליך זה מתחיל להראות מהמם.
אל תפחדי להתנסות בכל מיני סגנונות אומנות שונים.
-תתרגלי צללות המון!! יש את התרגיל הזה של לעשות מלבן, ואז לחלק את המלבן ל6 חלקים, ואז בכל משבצת לצייר מהכי בהיר להכי כהה. זה תרגול מעולה.
-אל תמרחי עם האצבע. המורה שלי אמרה שלדעתה זה נחשב לרמות (זה לא!) אבל משום מה הסכמתי איתה וזה עזר לי מאד.
פשוט תעשי שכבות כשאת עובדת על הצללות, אל תעשי חזק ואל תמרחי. את עושה שכבה אחת חלש ואז את הופכת את הדף טיפה שיהיה בזווית אחרת ועושה עוד שכבה וככה ממשיכה עד שאת מגיעה לגוון הרצוי.
למה להפוך את הדף?
כי נכון הדפים של הציור מחוספסים כאלה? אז כשהופכים את הדף את בעצם מציירת על כל המחוספס ואז זה נהיה לך יותר אטום.
-וחייב משבצות כמובן! שיעזור לך עם הפרופורציות.
ונכון הדבר הזה המגניב שאמנים עושים? כשהם מודדים משהו עם האגודל? כן אז זה אשכרה עובד. הם עושים את זה כדי לראות מה הפרופורציות ואז מעבירים את זה לקנבס. (כשאת מציירת משהו מהעולם האמיתי ולא מרפרנס מפינטרסט).
-ולהקפיד על גודל הזוויות! אני אסביר:
את מחזיקה עפרון ביד אחד, את מרימה אותה ישר, נועלת מרפק. ואז את מחזיקה את העפרון בזוית של מה שאת מציירת, נגיד את מציירת בית, ואת רוצה לדעת בדיוק מה הזווית של השפיץ בגג (כןכן בית כמו שמציירים בגן), אז את מחזיקה את העפרון בזווית של הגג בצד ימים של השפיץ ואז את לאט לאט מעבירה את היד למטה לדף בלי לשנות את הזווית ואת מציירת חלש חלש.
את עושה אותו דבר בגג בצד שמאל של השפיץ מעבירה לדף, מסדרת את הקווים.
ובום!! יצא לך קו מתאר לגג מושלם.
עכשיו, לגג הזה זה באמת לא נשמע כל כך שימושי אבל כשאת מציירת דברים יותר מורכבים הטריק הזה עוזר.
-יש מלא סרטונים ביוטיוב שאפשר ללמוד מהם, ולעקוב אחרי אמנים באינסטגרם ממש עוזר. כל פעם שאת רואה ציור תנסי להבין מה הטכניקה שהשתמשו בה, איזה כלים וכו.
לא צריך לצייר מהראש עדיין, כשתגיעי לזה אז תגיעי לזה אבל אל תכריחי את עצמך.
-תנסי לעשות כל מיני תרגילים שיש באינטרנט ובספרים.
יש לי סיפור! אמא שלי גם ממש אוהבת ציור ואומנות (גם אני דה) ויש לה כל מיני ספרים שהיא קנתה כשהיא הייתה בגיל שלי. אז פעם מצאתי איזה ספר אחד שבעצם מסביר על זה שהצד היצירתי במוח זה צד שמאל, והצד המדעי הוא צד ימין. אז כל הקטע של הספר היה "איך לצייר עם הצד הימני של המוח", והאמת שזה היה ממש מגניב.
פתחתי את הספר וראיתי שהיו שם כל מיני תרגילים שזה לצייר מההגיון, כל מיני טריקים ושטיקים. תנסי לחפש בגוגל דברים כאלה.
זה ממש ארוך, אני מצטערת.
אבל זה שימושי כל כך! אז ממליצה בחום לקרוא עד הסוף.
אמרו לי שהקטע הזה שכתבתי נותן מוטיבציה, אז יאללה זו פתיחה טובה למגילה:
כולם יכולים לצייר.
חלק מזה זה כשרון שנולדים איתו והרוב זה מיומנויות שרוכשים.
המורה שלי פעם אמרה לי שלדעתה להגיד למישהו שהוא מוכשר זה לא מחמאה, זה אפילו יכול להעליב קצת, כי ציור ואומנות זה משהו שעובדים מאד מאד קשה להשתפר בו מעבר ליכולות שנולדים איתן. (זה נשמע מטומטם ברמות, אני יודעת. אבל זה רעיון נחמד).
טיפים ממני:
-קודם כל, הדבר הכי חשוב: אל תשווי את עצמך לאחרים!!!
זה לא יעזור לא לך ולא לאחרים וזה סתם יכניס אותך לדיכאון, לא משנה כמה את טובה בציור.
-תשחררי את היד- תחזיקי את העפרון מהקצה.
-אל תפחדי לצייר חזק, לקח לי שנים לא לפחד מזה.
-תסמכי על התהליך - לפעמים ציור יכול להראות נורא בהתחלה אבל לקראת סוף התהליך זה מתחיל להראות מהמם.
אל תפחדי להתנסות בכל מיני סגנונות אומנות שונים.
-תתרגלי צללות המון!! יש את התרגיל הזה של לעשות מלבן, ואז לחלק את המלבן ל6 חלקים, ואז בכל משבצת לצייר מהכי בהיר להכי כהה. זה תרגול מעולה.
-אל תמרחי עם האצבע. המורה שלי אמרה שלדעתה זה נחשב לרמות (זה לא!) אבל משום מה הסכמתי איתה וזה עזר לי מאד.
פשוט תעשי שכבות כשאת עובדת על הצללות, אל תעשי חזק ואל תמרחי. את עושה שכבה אחת חלש ואז את הופכת את הדף טיפה שיהיה בזווית אחרת ועושה עוד שכבה וככה ממשיכה עד שאת מגיעה לגוון הרצוי.
למה להפוך את הדף?
כי נכון הדפים של הציור מחוספסים כאלה? אז כשהופכים את הדף את בעצם מציירת על כל המחוספס ואז זה נהיה לך יותר אטום.
-וחייב משבצות כמובן! שיעזור לך עם הפרופורציות.
ונכון הדבר הזה המגניב שאמנים עושים? כשהם מודדים משהו עם האגודל? כן אז זה אשכרה עובד. הם עושים את זה כדי לראות מה הפרופורציות ואז מעבירים את זה לקנבס. (כשאת מציירת משהו מהעולם האמיתי ולא מרפרנס מפינטרסט).
-ולהקפיד על גודל הזוויות! אני אסביר:
את מחזיקה עפרון ביד אחד, את מרימה אותה ישר, נועלת מרפק. ואז את מחזיקה את העפרון בזוית של מה שאת מציירת, נגיד את מציירת בית, ואת רוצה לדעת בדיוק מה הזווית של השפיץ בגג (כןכן בית כמו שמציירים בגן), אז את מחזיקה את העפרון בזווית של הגג בצד ימים של השפיץ ואז את לאט לאט מעבירה את היד למטה לדף בלי לשנות את הזווית ואת מציירת חלש חלש.
את עושה אותו דבר בגג בצד שמאל של השפיץ מעבירה לדף, מסדרת את הקווים.
ובום!! יצא לך קו מתאר לגג מושלם.
עכשיו, לגג הזה זה באמת לא נשמע כל כך שימושי אבל כשאת מציירת דברים יותר מורכבים הטריק הזה עוזר.
-יש מלא סרטונים ביוטיוב שאפשר ללמוד מהם, ולעקוב אחרי אמנים באינסטגרם ממש עוזר. כל פעם שאת רואה ציור תנסי להבין מה הטכניקה שהשתמשו בה, איזה כלים וכו.
לא צריך לצייר מהראש עדיין, כשתגיעי לזה אז תגיעי לזה אבל אל תכריחי את עצמך.
-תנסי לעשות כל מיני תרגילים שיש באינטרנט ובספרים.
יש לי סיפור! אמא שלי גם ממש אוהבת ציור ואומנות (גם אני דה) ויש לה כל מיני ספרים שהיא קנתה כשהיא הייתה בגיל שלי. אז פעם מצאתי איזה ספר אחד שבעצם מסביר על זה שהצד היצירתי במוח זה צד שמאל, והצד המדעי הוא צד ימין. אז כל הקטע של הספר היה "איך לצייר עם הצד הימני של המוח", והאמת שזה היה ממש מגניב.
פתחתי את הספר וראיתי שהיו שם כל מיני תרגילים שזה לצייר מההגיון, כל מיני טריקים ושטיקים. תנסי לחפש בגוגל דברים כאלה.
כן זה טיפים, הטיפ הכי טוב זה לצייר עם עפרונות פחם, זה הרבה יותר טוב לריאליסטי
באותו הנושא: