23 תשובות
וואו אני דתייה ולא חשבתי על זה..
צודקת... :/
צודקת... :/
אנונימית
כי ככה כתוב בתורה
ולא שורפים כל מה שחמץ שורפים רק 10 חתיכות קטנות של לחם
ולא שורפים כל מה שחמץ שורפים רק 10 חתיכות קטנות של לחם
בדרך כלל לא נשאר יותר מדי ולא שורפים יותר מדי (לפחות לא ביחס למה שנזרק בבית מלון לצורך השוואה)
אסור גם לתרום את זה לאנשים רעבים כי אז מחטיאים אותם אז אם כבר נותנים לאנשים רעבים זה אוכל שאיתו לא מחטיאים אותם (ודרך אגב עושים את זה בקמחא דפסחא )
אסור גם לתרום את זה לאנשים רעבים כי אז מחטיאים אותם אז אם כבר נותנים לאנשים רעבים זה אוכל שאיתו לא מחטיאים אותם (ודרך אגב עושים את זה בקמחא דפסחא )
מסכימה, זה מזעזע
^אני משאר שתגידי את זה על כל האנשים שיש בכל כי כל יום אדם (לא אומר שכולם אלא בדרך כלל) זורק אוכל לפח
שואל השאלה:
כן אבל זו זריקה ממוקדת, אף אחד לא זורק כמויות כאלה של מזון אם בכלל. אין מה לתרץ את זה, זה לא בסדר כמעט כמו כל בזבוז של אוכל, אבל זה בזבוז משווע שמתיימר להיות עם סיבה מאחוריו, זו מצווה כביכול, זו דת, ומיליוני אנשים הולכים אחרי הדת הזו וההלכה בעיניים עצומות בלי חשיבה מבוקרת אין באמת משהו נעלה בלשרוף אוכל טוב..
כן אבל זו זריקה ממוקדת, אף אחד לא זורק כמויות כאלה של מזון אם בכלל. אין מה לתרץ את זה, זה לא בסדר כמעט כמו כל בזבוז של אוכל, אבל זה בזבוז משווע שמתיימר להיות עם סיבה מאחוריו, זו מצווה כביכול, זו דת, ומיליוני אנשים הולכים אחרי הדת הזו וההלכה בעיניים עצומות בלי חשיבה מבוקרת אין באמת משהו נעלה בלשרוף אוכל טוב..
אנונימית
^דבר ראשון אנחנו מאמינים שזה רצון אלוקים
דבר שני במה זה שונה בזריקת אוכל בכל מקום אחר? אני לא ראיתי שמישהו שאל על זריקת אוכל בבתי מלונות (ששם זורקים כמויות) וכאן זה כולה פעם אחת וגם אז לא יותר מדי במקסימום איזה חבילת פסטה ואיזה פיתה לא יותר מזה
דבר שני במה זה שונה בזריקת אוכל בכל מקום אחר? אני לא ראיתי שמישהו שאל על זריקת אוכל בבתי מלונות (ששם זורקים כמויות) וכאן זה כולה פעם אחת וגם אז לא יותר מדי במקסימום איזה חבילת פסטה ואיזה פיתה לא יותר מזה
שואל השאלה:
כי אנחנו בפסח אין זמן יותר מתאים לשאלה הזאת.
ובמלונות לא טוענים שזה בשם שמיים, למרות שזה גם אבסורד שכמויות של אוכל נזרקות כאילו כלום וכמובן צריך לעשות עם זה משהו
כי אנחנו בפסח אין זמן יותר מתאים לשאלה הזאת.
ובמלונות לא טוענים שזה בשם שמיים, למרות שזה גם אבסורד שכמויות של אוכל נזרקות כאילו כלום וכמובן צריך לעשות עם זה משהו
אנונימית
שואל השאלה:
זו תמונה מזעזעת לראות אנשים שורפים אוכלים סורי מה אני אגיד
זו תמונה מזעזעת לראות אנשים שורפים אוכלים סורי מה אני אגיד
אנונימית
וכל יום זה זמן מתאים לשאלה על זריקת אוכל במלונות(ושוב זאת רק דוגמה אומנם הכי קלה שאפשר להבין אבל בסדר)
ומה הבעיה שטוענים שזה בשם שמיים?
ומה הבעיה שטוענים שזה בשם שמיים?
וזו גם תמונה מזעזעת לראות אנשים שזורקים אוכל (דבר שקורה כל יום) אז מה ההבדל בין ה2?
שואל השאלה:
תאמין לי שאם בעל מלון היה יכול לענות לי פה הייתי שואלת
תאמין לי שאם בעל מלון היה יכול לענות לי פה הייתי שואלת
אנונימית
שואל השאלה:
אנשים לא זורקים אוכל טוב סתם רק אם הוא מקולקל או קצת אורז שנשאר בצלחת אבל לא יותר מזה
אנשים לא זורקים אוכל טוב סתם רק אם הוא מקולקל או קצת אורז שנשאר בצלחת אבל לא יותר מזה
אנונימית
לא בדיוק
קישורים מצורפים:
שואל השאלה:
סבבה אז אני לא עושה את זה ולא ידעתי שקיימת תופעה כזאת, בימים המודרנים יש מקרר שמים שם את השאריות שנשארו ומחממים למחרת. זה לא קונבנציונלי בשום צורה לבזבז ככה אוכל. חוץ מזה שזה לא מחקר שנעשה בארץ פלוס וואלה זה לא האתר הכי מהימן שיש באינטרנט
סבבה אז אני לא עושה את זה ולא ידעתי שקיימת תופעה כזאת, בימים המודרנים יש מקרר שמים שם את השאריות שנשארו ומחממים למחרת. זה לא קונבנציונלי בשום צורה לבזבז ככה אוכל. חוץ מזה שזה לא מחקר שנעשה בארץ פלוס וואלה זה לא האתר הכי מהימן שיש באינטרנט
אנונימית
אז את רוצה? שיתווכחו עם ההלכה?
מה יצא לנו מזה?
שאלוקים רוצה שנעשה - נעשה. זה גם ככה מאיתן יתברך.
מה יצא לנו מזה?
שאלוקים רוצה שנעשה - נעשה. זה גם ככה מאיתן יתברך.
אנונימי
ווינט מקור אמין יותר?
קישורים מצורפים:
שואל השאלה:
נו מן הסתם זה לא בסדר אבל אם להיות כנה לא הייתי מודעת שזה המצב..
נו מן הסתם זה לא בסדר אבל אם להיות כנה לא הייתי מודעת שזה המצב..
אנונימית
אפשר לתת את החמץ לגוי , עושים לנו את זה בבית כנסת (מביאים למישהו חמץ והוא מחלק את זה לגויים)
וגם בקטע של השרפה
שמעתי את הרב זמיר שאמר שאפשר להחביא 10 עיגולי פתיתים בבית , ואז לשרוף אותם כשעושים את הביעור חמץ
שמעתי את הרב זמיר שאמר שאפשר להחביא 10 עיגולי פתיתים בבית , ואז לשרוף אותם כשעושים את הביעור חמץ
יש גם אופציה לתת למישהו רעב לפני הזמן שאסור ולומר לו תבטיח לי שתאכל את זה לפני הזמן שאסור
די להתקטנן
מאותה הסיבה שנקראת כשרות אם החמץ לא ישרף לשם הסמליות ונוסח הברכה לא יאמר זה כאילו החמץ לא מבוטל ואז זה עניין בעייתי כי אם הוא לא נשרף ולא מבוטל אז כל מה שלא נוקה בבתים בפסח נחשב שיש חמץ בבית על פי הלכה וכל תבואה של חקלאות מושמדת 10 אחוז ממנה בערך לוקחים 3 או 4 טון משאיות של עגבניות תפוחים ירקות פרות 4 טון מכל סוג ופשוט משמידים את זה כי 10 אחוז מיבול חקלאי חייב ללכת כדי שזה יהיה מעשר ורק ככה ניתן לקבל כשרות אז תדעי לך שתמיד כל פרי או ירק שאת אוכל ויש חותמת כשרות טונות של אותו סוג הושמדו וככה זה כל שנה אז תחשבי יותר מ 2000 שנה כמה עישרו וכמה תבואה הושמדה כקורבן להשם... זאת האמונה ועל פי זה אנחנו פועלעם ככה זה
אנונימי
באותו הנושא: