24 תשובות
ממש מצאת את היום והשעה לשאול את זה.
בריאת האדם כמובן.
בריאת האדם כמובן.
אבולוציה
אבולוציה זה לא "שאנשים באו מהקופים" חחחח ואני מאמין שיש הרבה יותר סיכויי שהאבולוציה אמיתית מאשר סיפור בריאת האדם ביהדות
שואל השאלה:
לאבולוציה יש המון הוכחות, המון רבים (רב ברבים) מאמינים בזה, זה לא קשור לאמונה בה', זה פשוט לפי הוכחות
לאבולוציה יש המון הוכחות, המון רבים (רב ברבים) מאמינים בזה, זה לא קשור לאמונה בה', זה פשוט לפי הוכחות
בריאת האדם נראלי?
כל העולם הזה פשוט מסובך ודפוק
כל העולם הזה פשוט מסובך ודפוק
אבולוציה.
כרגע אני פשוט לא יודעת במה אני מאמינה
הסטייל של סטיילס
עזוב הוכחות עחי אלוהים יצר.
עזוב הוכחות עחי אלוהים יצר.
אבולוציה.
שואל השאלה:
אין לי דחיית סיפוקים
אין לי דחיית סיפוקים
מאמין בעצמי
אני יכול לעשות כל מה שארצה
אני יכול לעשות כל מה שארצה
שואל השאלה:
אני מאמין בעצמי כי אני זה אני והאמת בתוכי
אני מאמין בעצמי כי אני זה אני והאמת בתוכי
שקרנית האמת בתוכי לא בתוכך
שואל השאלה:
אויש סליחה לא מתחשבת שכמותי
אויש סליחה לא מתחשבת שכמותי
גם וגם
הדת לא סותרת את המדע, בריאת האדם לא סותרת את קיום האבולוציה
הדת לא סותרת את המדע, בריאת האדם לא סותרת את קיום האבולוציה
נזירת היגיון
זה בדיוק סותר אבל
זה בדיוק סותר אבל
^לא בהכרח, אם מסתכלים על זה באופן מופשט- כן, אבל נסו לחקור ולהיכנס חעניין.
הרב קוק סבר כי האמונה היהודית אינה צריכה להתכחש לתורת האבולוציה, או להיות אדוקה בפשט פירוש המקראות. במכתבו לתלמידו ד"ר זיידל משנת 1908 טען בעניין "המחקרים החדשים" כי אין צורך להתנגד לכל גילוי שעומד בסתירה לפשט התורה, "מפני שאין זה כלל עיקר של תורה, לספר לנו עובדות פשוטות ומעשים שהיו. ובכלל זהו כלל גדול במלחמת הדעות, שכל דעה הבאה לסתור איזה דבר מן התורה, צריכים אנו בתחילה לא דווקא לסתור אותה, כי אם לבנות את ארמון התורה ממעל לה, ובזה הננו מתרוממים על ידה, ובעבור ההתרוממות הזאת הדעות מתגלות..." עם זאת, תמיכתו בתורת האבולוציה לא הייתה רק מכורח המציאות, אלא בעיקר מצד אמונתו הוויטליסטית בעולם.
הרב קוק סבר כי האמונה היהודית אינה צריכה להתכחש לתורת האבולוציה, או להיות אדוקה בפשט פירוש המקראות. במכתבו לתלמידו ד"ר זיידל משנת 1908 טען בעניין "המחקרים החדשים" כי אין צורך להתנגד לכל גילוי שעומד בסתירה לפשט התורה, "מפני שאין זה כלל עיקר של תורה, לספר לנו עובדות פשוטות ומעשים שהיו. ובכלל זהו כלל גדול במלחמת הדעות, שכל דעה הבאה לסתור איזה דבר מן התורה, צריכים אנו בתחילה לא דווקא לסתור אותה, כי אם לבנות את ארמון התורה ממעל לה, ובזה הננו מתרוממים על ידה, ובעבור ההתרוממות הזאת הדעות מתגלות..." עם זאת, תמיכתו בתורת האבולוציה לא הייתה רק מכורח המציאות, אלא בעיקר מצד אמונתו הוויטליסטית בעולם.
אחי לא הבנתי כלום נו אז שזה אמור לפשט לנו?
מה הקשר?
בתורה רשום שאלוהים יצר את האדם ושהאדם יצר את החיות, לא קרה בפועל.
מה הקשר?
בתורה רשום שאלוהים יצר את האדם ושהאדם יצר את החיות, לא קרה בפועל.
^^
אתה לא מבין את צה שאני מנסה להעביר.
נסה לקרוא את הכתבה שצירפתי ואת ההרצאה המצורפת, אם יש לך זמן.
אתה לא מבין את צה שאני מנסה להעביר.
נסה לקרוא את הכתבה שצירפתי ואת ההרצאה המצורפת, אם יש לך זמן.
קישורים מצורפים:
אבולוציה....
אבולוציה חד משמעית.
אני מאמינה בדברים שאפשר להוכיח אותם ולתת להם הסבר הגיוני
אני מאמינה בדברים שאפשר להוכיח אותם ולתת להם הסבר הגיוני
אני מאמינה בה'.
אין מה להאמין באבולוציה, היא קוראת בכל מקרה לא משנה אם מאמינים בה או לא, זה המציאות
באותו הנושא: