6 תשובות
כן העניק לי יותר בטחון עצמי.
אבל הצבא גם הביא אותי לשפל המצב הנפשי שלי.
2T
שואל השאלה:
מצטער לשמוע אחי
אנונימי
הכל תלוי בשירות שתעשה.
אם השירות שלך יהיה משמעותי בכללי ובמיוחד עבורך ולא תיהיה משק ממטרות(מישהו שבא לחמם כיסא), הביטחון עצמי שלך וכל התכונות שלך יתעלו על עצמם.
אם לא אתה יכול לסבול וזה יכול להביא אותך באמת לשפל ממש.
אני למשל הצבא העניק לי המון , ברור שהמערכת קשה והמון פעמים לא צודקת ומעצבנת אבל זה המון שיעורים לחיים ופיתוח אישי .
תחפש תפקיד משמעותי
כן, חד משמעית כן.
פיתחתי את עצמי מבחינה חברתית מ0 ל100
הכרתי אנשים שבלי הצבא בחיים לא הייתי מכיר.
לא יכולתי לשמוח יותר על השירות שלי.
הצבא גרם לי יותר להיפתח לרכוש יותר ביטחון פחות להתבייש ויותר אחראיות כלפי עצמי הייתי גם אחראית על דברים חשובים בצבא הייתי לוקחת גם דמים בצבא ובאזרחות הצלתי מישהו כי עשיתי לו פתיחת וריד וחיברו לו אינפוזיה והרגשתי מאושרת שהתפקיד שלי אשכרה באמת עזר למישהו גם באזרחות :)
לצערי הבסיס שהייתי בו והפיקוד הקשו עליי מאוד השירות הצבאי וזה עזר לי גם האמת לא להתרגש מכל צעקה נזיפה עצבים של אחרים ולמדתי את זה גם להמשך החיים
אנונימית
חד וחלק כן, לימד אותי לחתור למטרה יותר מהר, לדבר ברור וקצר ובלי לחרטט. הייתה לי מפקדת שהייתה אומרת לי "דברי קצר" וזה מאוד לימד אותי להיות מפוקסת על מה אני רוצה, ולארגן את המסרים שלי בצורה ברורה מובנת והכי קצרה שאפשר. יותר מזה - למדתי שיש לי כישרון הדרכה, הגעתי ציפור - ויצאתי לביאה חד וחלק. הדרכתי גורילות בצבא ולא פחדתי, גיליתי שיש לי כישרון צליפה ולמדתי שיש לי תעצומות נפש - דברים שלא הייתי מגלה בשום מקום אחר. למדתי לעמוד בזמנים ולהעריך את הטוב שיש לי. למדתי להסתדר עם אנשים שבחיים לא הייתי פוגשת אלא בצבא - ופיתחתי כישורים חברתיים להסתדר עם כולם. אני חושבת שרק מי שעשה צבא - מסוגל להבין דברים מסוימים. למרות שיש היבטים לא פשוטים של עמידה באתגרים נפשיים ופיסיים מאוד קשים, טיפוסים מורכבים שלמדתי לשמור על עצמי מפניהם. המתנה שמקבלים מעבר לערכים, לאהבת המולדת, כישורים חברתיים להסתדר עם כולם וללימוד ההתנהלות הקצרה והברורה - זה החברים לכל החיים. וזה אין בשום מקום אחר. זה לא חברים - זה אחים!