6 תשובות
שואל השאלה:
מה שמים בעמודה של הזמן?
אנונימית
תשלחי תמונה של השאלה
תקראי את השאלה, תביני מה הולך שם, כמה רכבים יש, כמה פגישות , אחרי זה את תצטרכי לעשות שרטוט, אל תשקיעי בו יותר מדי כי חבל סתם לבזבז על זה זמן, שרטוט בסיסי - שתי נקודות a ו b וכל הרכבים מסומנים בחיצים, כמובן שזה לא משנה תשרטטי איך שנוח לך אבל חשוב שתביני את מה שאת משרטטת כי זה מה שהכי עוזר להבין מה הולך בשאלה, מי נפגש עם מי וכו'. ואז טבלה - מהירות, זמן ודרך, תעשי שורה לכל מצב אפשרי . אחרי זה את מתחילה בד"כ לרשום את הנתונים שידועים לך באותה שורה, ואחרי זה את מציבה נעלם באחד הטורים האחרים באותה שורה ואז מביעה את השלישי לפי השניים האלה (מהירות*זמן=דרך). לעיתים רחוקות יש מצבים שלא תדעי אף נתון ותציבי שני נעלמים בשורה ואז את השלישי לפיהם, בסדר גמור , ואז תתחילי למלא את הטבלה על סמך הדברים האלה, ואז אחרי שיש לך טבלה, תיעזרי בכל הנתונים שיש לך ותרכיבי משוואה (אחת או יותר) ומכאן את צריכה לפתור את המשוואה . תנסי להביע את כל הטבלה עם כמה שפחות נעלמים, מקסימום שניים, ואז לבנות את המשוואות יהיה לך די פשוט.
והדבר הכי משמעותי הוא תרגול, רק לתרגל .
בהצלחה :)
ברגע שמבינים שזאת השאלה הכי קלה יחסית מכל השאלות שיש בבגרות
מתפללים לאבא שבשמיים
בעזרת תושייה וכח רצון