19 תשובות
כן, למה לא
שואל השאלה:
אבל מה הקטע?
אתם לא מאמינים במה שעומד מאחורי החגים האלה...
אבל מה הקטע?
אתם לא מאמינים במה שעומד מאחורי החגים האלה...
כן כי הנוכחות שלי חשובה להורים שלי ואני לא סובל אז למה לא לכבד אותם
כן, חוגג גם חגים יהודים ועוד חגים אחרים.
יהודיים אני חוגג כי זאת חלק מהמסורת הישראלית בשבילי.
חגים אחרים אני חוגג כמו נובי גוד, כי זאת גם חלק מהמסורת במשפחה.
יהודיים אני חוגג כי זאת חלק מהמסורת הישראלית בשבילי.
חגים אחרים אני חוגג כמו נובי גוד, כי זאת גם חלק מהמסורת במשפחה.
שואל השאלה:
אבל מה הקטע?
אם מה שעומד מאחורי החגים האלה לא אומר לכם כלום, למה שתחגגו בלי משמעות לחג?
אבל מה הקטע?
אם מה שעומד מאחורי החגים האלה לא אומר לכם כלום, למה שתחגגו בלי משמעות לחג?
שואל השאלה:
אוקיי.
תשובה מספיק טובה בשבילי
אוקיי.
תשובה מספיק טובה בשבילי
שואל השאלה:
תודה
תודה
ככה כי בא לי דמי פאקינג חנוכה
חגים הם לפעמים יותר מאשר האגדה הדתית שאליה זה מקושר
זו תרבות, חלק מהאנשים שלך, חלק מהמשפחה שלך, הילדות שלך.
זו תרבות, חלק מהאנשים שלך, חלק מהמשפחה שלך, הילדות שלך.
אנונימי
כן, זה שאני אתאיסטית לא אומר שלא אשתף פעולה עם המשפחה והחברים כשהם חוגגים. לא אכפת לי להדליק חנוכיה עם המשפחה או להתחפש בפורים עם החברים, זה האמת כיף גם אם לא מאמינים בסיפור מאחורי החג, זה גם מסורת. אבל יש דברים שאני לא עושה כמו לא לאכול חמץ בפסח או לצום בכיפור, זה כבר טו מאץ'
כאלה שאומרים שזה בגלל מסורת אני לא מבין אותכם... גם שבת זאת חלק מהמסורת כנל לכיפור פסח סוכות וכו'
אנונימי
^מה זה משנה? מאז שהייתה קטנה התחפשתי בפורים, והדלקתי נרות בחנוכה, והייתי בסדר פסח. למה? כי זה כיף, וזאת חלק מהתרבות שלי. אתה שוכח שיהדות היא דת וגם לאום. אני עושה מה שכיף לי וטוב לי.
^זה משנה כי אז הטענה של המסורת לא מתאימה לזה
אנונימי
זאת כן מסורת, זה משהו שאני עושה עם המשפחה שלי מאז שאני ילדה. מסורת יכולה להיות גם לאכול גלידה כל יום שישי, או לצאת לסרט כל ראשון, או להזמין פיצה בסוף כל יום כיפור. מסורת לא אומרת בהכרח מנהג דתי
^מסורת "כלל המיתוסים, האמונות, המנהגים וכד' של קהילה העוברים מדור לדור"
אתם לא חוגגים בגלל שום מסורת אלא נטו בגלל שזה כיף ועוד לא בעתיד הלא כ"כ רחוק (הילדים ו/או הנכדים שלכם) בכלל לא תבינו למה חוגגים את זה וזה לא יהיה שונה מסתם הרגל שעושים בשביל הכיף
אתם לא חוגגים בגלל שום מסורת אלא נטו בגלל שזה כיף ועוד לא בעתיד הלא כ"כ רחוק (הילדים ו/או הנכדים שלכם) בכלל לא תבינו למה חוגגים את זה וזה לא יהיה שונה מסתם הרגל שעושים בשביל הכיף
קישורים מצורפים:
אנונימי
כן, בשביל להיות עם המשפחה ופשוט להרגיש את רוח החג
מבחינתי חגים זה יותר עניין תרבותי. דת לא מעניינת לי את הביצה השמאלית
כן אני משתייך לעם כלשהו בעל היסטוריה מסוימת וההורים שלי חגגו והסבים שלי חגגו וההורים שלהם חגגו וההורים שלהם... אני לא מאמין שיש אל כלשהו אני באתי ממשפחה כלשהי שמשתייכת לעם כלשהו אז אני חלק ממנו ואני צריך לחגוג את החגים שבו.גם אם אני לא אקיים את כל המצוות
יש כאלה שמסתכלים על זה כקטע תרבותי/ סתם בשביל הכיף, אני אישית לא, אבל יש כאלה שנהנים לעשות את זה
כמו יהודים שחוגגים כריסמס
כמו יהודים שחוגגים כריסמס
באותו הנושא: