12 תשובות
עברתי את שניהם.
יכולה להגיד שמילים נצרבות יותר חזק מפצע פיזי
אני עד עכשיו זוכרת מה אמרו לי ומה עשו לי.
שואל השאלה:
מוזר.. יש סיכוי שאולי זה קשור לאופי של הבן אדם? כי גם אני עברתי את שניהם..
אנונימית
לא..
זה לא קשור לאופי
יש דברים שיותר פוגעים ויש פחות
שואל השאלה:
אז איך גם אני שעברתי את שניהם הגבתי קשה יותר בפגיעה הפיזית?
אנונימית
כי פגיעה פיזית יכולה להחלים, מילולית לא.
מכירה את שני סוגי הכאב האלה אבל למשל כבתבתי פה משהו שממש קשה לי לדבר עליו כדי לקבל עצה ובסוף רשמתי "מה כדי לי לעשות" אחרי שהסברתי הכל ומישהו כתב לי "לשים פיסוק" וזה כואב אני מרגישה שאין לי מה לעשות ואין מישהי שיעזור לי לפי דעתי שניהם כואבים אבל מילים תמיד נשארים כאב פיזי יעלם אבל כאב בלב לא נרפא זה משאיר צלקות בנפש עצמה
הגבת קשה כי זה הפך להיות הטריגר שלך
ויכולות להיות מילים שיעשו לך טריגר
זה המוח האנושי
כי יכול להיות שהפגיעה הפיזית עצמה גם פגעה בך נפשית, כי לא חשבת שמי שפגע בך יפגע בך או משהו כזה.
שואל השאלה:
^^^^נכון, אבל עצם הידיעה שהרימו עלייך יד, גם היא חודרת ללב, וגם היא לא מחלימה
^יש סיכוי
באמת שזה פגע בי כל כך, גם אחותי הגדולה ברחה מהבית לחודש בעקבות זה
אנונימית
צודקת
לכל אחד זה משתנה
יכולה להגיד באופן אישי שיש לי טריגרים ופלאשבקים גם ממילים וגם ממכות
אבל פגיעה מילולית נשארת להרבה זמן וקשה לשכוח את זה כאילו בשבילי אני פשוט לא יכולה להפסיק לחשוב על הדבר המסוים שאמרו לי ולא להפסיק לחשוב זה כזה נכון אני פשוט כזו למה אני כזו אני פשוט שונאת את עצי תמיד אני ישאל את עצמי את השאלות האלה וזה לא משנה מה זה ישאר איתי וזה אפילו יכול לגרום להתאבדות ולנזק עצמי-מי אני שאדע :')