3 תשובות
מאוד הגיוני כן
אני מתה הגיוני בהצלחה
"נזק שריר", אין מה לפחד מהמילה הזאת..
זאת תופעה שנגרמת בעיקר אחרי אימוני כוח שהשריר מתכווץ ונמתח כשמופעל עליו עומס (משקולות, גומיות התנגדות ועוד) או אחרי מספר רב של חזרות בתרגיל מסויים אז סיבי שריר מקרוסקופיים שממש קטנים נקרעים.

לאחר מספר שעות בעיקר חלבונים והורמונים מופרשים ומשקמים את השרירים אחרי תופעת ה"נזק שריר".
כשהשרירים מתאחים ונבנים כמו שהזכרתי מקודם הם גם גדלים, והתהליך הזה נקרא "היפרטרופיה".

ממליץ לך כמה דברים:
- צריכה טובה של חלבון כל יום.
- לפחות 24 שעות מנוחה בין כל אימון על אותן קבוצות שריר.
- ושינה טובה (לפחות 8 שעות ביממה).
- השינה והמנוחה חשובה לא פחות מהתזונה והאימונים כי כשאת נחה מופרשים הורמונים אנבוליים כמו הורמון גדילה gh וטסטוסטרון.