27 תשובות
אי אפשר
אולי את פשוט צריכה עוד זמן לחשוב
אולי את פשוט צריכה עוד זמן לחשוב
תעברי על הנטפליקס ושימי שתי אופציות תספרי עד שלוש ואת חייבת לבחור משהו
מה שיוצא אני מרוצה
מה שיוצא אני מרוצה
זה לא עובד ככה
אין כזה דבר
אני אגיד לך מה אני עושה:
אני עושה "הגרלה" וכשיוצא פתק יש ישר במוח או יש או אוף וככה אני יודעת מה אני באמת מעדיפה זה אשכרה עובד
אני עושה "הגרלה" וכשיוצא פתק יש ישר במוח או יש או אוף וככה אני יודעת מה אני באמת מעדיפה זה אשכרה עובד
להגיד לעצמך שאת החייב לקבל את החחלטה הזאת
תקבל את ההחלטה שהכי מועילה וטובה לך
תקבל את ההחלטה שהכי מועילה וטובה לך
תחשבי מה יותר טוב לך
מה יותר כיף לך
מה יותר כיף לך
להיות החלטי.
תביני מה העקרונות שלך ותראי באיזו סיטואציה את נמצאת, בתוכה תראי איזה עיקרון חשוב לך יותר מהשני ולפי כך תעשי את הבחירה
סדר עדיפויות
תכיני דחוף ותוכלי להחליט תוך שניה
תכיני דחוף ותוכלי להחליט תוך שניה
במקום לנסות להחליט מה האופציה הכי טובה, ללכת על השיטה ההפוכה
לפסול את השיטות הפחות טובות עד שנשארים עם ההחלטה הכי נכונה
לפסול את השיטות הפחות טובות עד שנשארים עם ההחלטה הכי נכונה
אוי ארוך^
זה טוב שזה לוקח זמן, אם מצפים ממך תשובה תגידי פשוט "אני אחשוב על זה" ואיכשהו מוצאים פיתרון עם קצת עזרה מהמשפחה או עם איך שהדברים מתגלגלים כי יש הרבה שינויים בחיים
תצאי קצונה
לזרוק מטבע ולהחליט שכל צד זה תשובה אחרת וכשהמטבע באוויר את כבר תדעי מה את רוצה שיצא
ואולי זה יעזור לך להחליט
ואולי זה יעזור לך להחליט
אל תקבלי החלטות מהר,
תקשיבי לאינטואיציות שלך וקחי לעצמך קצת זמן לחשוב לפני שאת מקבלת החלטה בין אם זו החלטה אם לאכול תפוז או תפוח או אם זו החלטות יותר גדולות כמו האם לשגר את הטיל או האם לא איזה סייד אפקטס ההחלטה שלך תיצור? מה הסיכונים? במה זה יפגע?
תקשיבי לאינטואיציות שלך וקחי לעצמך קצת זמן לחשוב לפני שאת מקבלת החלטה בין אם זו החלטה אם לאכול תפוז או תפוח או אם זו החלטות יותר גדולות כמו האם לשגר את הטיל או האם לא איזה סייד אפקטס ההחלטה שלך תיצור? מה הסיכונים? במה זה יפגע?
לא ברורה החשיבות של האם לאכול תפוח או תפוז חוח
מה ההבדל בכלל
מה ההבדל בכלל
פשוט צריך להבין שלא כל החלטה תשנה לך את החיים 180 מעלות
שאני צריכה לקבל החלטה אני פשוט חושבת אם זה ישנה לי 5 שנים קדימה
שאני צריכה לקבל החלטה אני פשוט חושבת אם זה ישנה לי 5 שנים קדימה
זה לא עובד ככה כל אחד צריך את הזמן שלו
אחוזים כפרה
תהפכי כל החלטה לברירת מחדל, לכפייה ואז תחשבי עם מה הרגשת יותר טוב
למשל את מתלבטת אם לעזוב את העבודה או את הבית ספר
אז תחשבי איך היית מרגישה אל היו מפטרים אותך או מעיפים אותך או שהיית חייבת לעזוב כי את עוברת עיר
אם היית מרגישה טוב כנראה שזה מה שאת צריכה ואם לא אז ההפך
למשל את מתלבטת אם לעזוב את העבודה או את הבית ספר
אז תחשבי איך היית מרגישה אל היו מפטרים אותך או מעיפים אותך או שהיית חייבת לעזוב כי את עוברת עיר
אם היית מרגישה טוב כנראה שזה מה שאת צריכה ואם לא אז ההפך
^^^^^
זו סתם דוגמא כי כל החלטה שהיא תקבל תוביל אותה לסיטואציה אחרת ויכול להיות שאם היא הייתה בוחרת במשהו אחר היה נמנע אסון או היה קורה אסון
זו סתם דוגמא כי כל החלטה שהיא תקבל תוביל אותה לסיטואציה אחרת ויכול להיות שאם היא הייתה בוחרת במשהו אחר היה נמנע אסון או היה קורה אסון
יוו גם אני ככהה
אני פשוט חושבת על האופציות והאופציה הראשונה שעולה לי לראש אני בוחרת אותה , או מה שאני חושבת שהיה הכי טוב בישבילי
אני פשוט חושבת על האופציות והאופציה הראשונה שעולה לי לראש אני בוחרת אותה , או מה שאני חושבת שהיה הכי טוב בישבילי
אוי וואי הדרמטיזציה שלך
אל תמהרי לקבל החלטות כל דבר שאת עושה ישפיע עליך בעתיד
בואי נדמיין סיטואציה כזו,
את נמצאת בשירותים ציבורים ויש לך 3 ברזים לכל ברז יש סבון ידיים לידו
סבון אחד בן אדם חולה קורונה נגע ובשאר לא
אם תחליטי לגעת בסבון הנגוע תדביקי את עצמך ותדביקי את שאר האנשים שאיתך והם ידביקו את האנשים ששהו איתם וכך הלאה
אבל אם היית בוחרת בסבון שלא היה נגוע לא היית מדביקה אף אחד והיית מונעת שרשרת אסונות
בואי נדמיין סיטואציה כזו,
את נמצאת בשירותים ציבורים ויש לך 3 ברזים לכל ברז יש סבון ידיים לידו
סבון אחד בן אדם חולה קורונה נגע ובשאר לא
אם תחליטי לגעת בסבון הנגוע תדביקי את עצמך ותדביקי את שאר האנשים שאיתך והם ידביקו את האנשים ששהו איתם וכך הלאה
אבל אם היית בוחרת בסבון שלא היה נגוע לא היית מדביקה אף אחד והיית מונעת שרשרת אסונות
אנונימית
לעשות את הדבר הראשון שעולה לכם בראש לא לחשוב יותר מדי וגם אחר כך לא לחשוב אם הייתי עושה את זה אחרת מה היה קורה בין כה אין לכם דרך לשנות את מה שהיה ופשוט תזרמו על החיים
נשבעת אני עם אותה בעיה ואין לי מושג מה לעשות איתה אבל אל תמהרי עם זה כי לכל החלטה יש השפעה בין אם זה טוב או רע.
ובכללי סדר עדיפיות פשוט או לא לחשוב יותר מידי אבל יש לזה חסרונות אז לא הייתי ממליצה לא לחשוב
ובכללי סדר עדיפיות פשוט או לא לחשוב יותר מידי אבל יש לזה חסרונות אז לא הייתי ממליצה לא לחשוב
באותו הנושא: