10 תשובות
לא
יש סיכוי שכן
כן, זה סרט אמיתי שאפשר לראות
אני חושבת שאנחנו כרגע בתוך מטריקס
אנונימית
יכול להיות
מטומטם מי שאומר שלא.
זה 50\50, אחרי דיון מעמיק... אנחנו או ששם, או שמתקדמים לעולם שמורביוס סיפר עליו.
אין ספק שהמאטריקס קיים.
השאלה אם אנחנו בפנים, או שמתקדמים לעולם שהוחרב.
לפי המדע אין לשאלה הזאת משמעות. כי לפי הגישה המדעית אי אפשר לבדוק אם אנחנו חיים במתריקס, זאת מפני שכל תוצאת ניסוי בעד או נגד ההיפוטזה יכולה להיות חלק מהסימולציה.

זאת הייתה הגישה המדעית, אבל הגישה הפילוסופית יכולה במידה מסוימת לענות על השאלה. אם אנחנו חיים בסימולציה היא צריכה לרוץ על מחשב איפה שהוא, זאת אומרת שיש עוד עולם שבו יש מחשב שמריץ את העולם שלנו. תשאירו את זה בראש. בפילוסופיה יש כלים שעוזרים לבטל היפוטזות, הכלי שאני אשתמש בו זה okama's razor, לפיו להיפוטזה שלקיומה נחוצות יותר הנחות יש סיכוי נמוך יותר להיות נכונה. היפוטזות המתריקס אומרת שיש עוד עולם חוץ משלנו שלפיה גם יכול להיות בתוך סימולציה, כלומר השימוש בהיפוטזה צורך יותר הנחות מאשר וויתור עליה. זאת אומרת שלפי זה היא לא נכונה.
לא, אם כבר אז משהו טיפה דומה, מה הסיכוי שאם זה משהו ככה אז היוצרים של הסרט ינחשו הכל בדיוק כמו שזה