5 תשובות
רכב יפני קוראיני שנים 2000-2005 1 הונדה 2 טויוטה 3 קיה 4 יונדא
לא אוטומיות
פשוט אין להם תקלות
בהצלחה
חשוב מאוד לזכור שככל שרכב הוא מודרני וחדש יותר, כך הוא בטוח יותר. נהגים חדשים נוטים להחשף יותר לתאונות, ולכן עדיף לא לחסוך מבחינת השנתון.

מצד שני, נהג חדש צפוי לחכך ולשרוט את האוטו, כך שחבל לקנות רכב חדש לגמרי (מה גם שממילא אובדן הערך של רכב חדש הופך רכישה כזו ללא-כדאית לרוב האנשים).

ויש עוד פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון - סוג הנסיעות שיעשה הנהג החדש (עירוניות? בין-עירוניות?), רמתו כנהג (גיר אוטומטי/ידני), הזמן שהרכב אמור לשמש אותו (שנתיים-שלוש? עשר שנים? ) והיקף התקציב.

לדעתי, עדיף לשאול את השאלה בפורום שמתמחה בנושא, כמו זה שהזכרתי בקישור למטה.

אישית, הייתי קונה לשנתיים הראשונות רכב משפחתי בן 3-4 שנים, עם תוצאות טובות במבחני ריסוק, שיש לו עבר מתועד היטב במוסכים. זה לא באמת משנה אירופאי או יפני או קוריאני, למרות כל מה שיגידו לך (למשל: היום פנס קדמי שהולך עולה המון גם ביפניות וגם באירופאיות. למשל: במוסך הנכון, סיאט יכולה להיות אמינה לא פחות מטויוטה. אפילו יותר).
לא חדש מהניילון זה בטוח. גם מאוד חשוב שהרכב לא יהיה ישן מדי ושלא יעשה הרבה בעיות ואם קונים רכב אז כדי לקנות רכב ממקום בטוח. אני יודע שבאלבר למשל יש אפשרות לקנות רכבים דגמים שונים, אפילו דגמי 2012, עם קילומטראג' מאוד נמוך ואם צריכים משהו אז תמיד אפשר לפנות אליהם.
וכמובן שקודם כל זה תלוי בתקציב של מי שקונה.
ודבר שלישי זה תלוי ברצון של הנהג. איזה רכב הוא רוצה. יש כאלה שאוהבים קטן ויש כאלה שאוהבים גדול. אני מציע על סוג מאזדה. היא מאוד נוחה לנהיגה, חיסכונית וטובה לנהגים חדשים (אני נהגתי קודם כל במאזדה).
אבירם
לא ברור באמת אם הכוונה לרכב חדש או משומש, אבל בכל מקרה לנהג צעיר הייתי ממליץ על רכב מיני בסגנון של קיה פיקנטו, כי הוא לא באמת צריך יותר מזה. ספציפית לפיקנטו יש עיצוב טוב וצעיר, היא מאובזרת ביותר ולא יקרה.
באותו הנושא: