4 תשובות
אנחנו זה גם וגם הבנת??
אנונימית
שואל השאלה:
אבל אנחנו זה כשאת מדברת על עצמך אני מתכוונת כשרוצים שיפנו אליהם ככה
אבל אנחנו זה כשאת מדברת על עצמך אני מתכוונת כשרוצים שיפנו אליהם ככה
אנונימית
שואל השאלה:
כלומר הן הם אתם אתן
כלומר הן הם אתם אתן
אנונימית
כי זה הכי פחות ממגדר.
למה זה הכי פחות ממוגדר? אני אסביר.
איך פונים אל קבוצה שמורכבת גם מבנים וגם מבנות? איך פונים בלשון פנייה סתמית? בלשון זכר, לא בלשון נקבה. זאת אומרת, ב"אתם" ולא ב"אתן".
על כמעט כולם זה השפיע. אם נדבר על סרט ואני אגיד לך: "היה שם בחור", זה יהיה לך רגיל לחלוטין. אבל אם אגיד לך: "הייתה שם בחורה", זה כבר ירגיש לך מוזר וספציפי, באופן לא נוח.
למה זה ככה? כי השפה השפיעה עליך, עליי, על כמעט כולנו. אם מדברים על נשים, באופן בלתי נשלט, מרגישים שזה הרבה יותר ספציפי מאשר לדבר על גברים. וזה ממש לא אמור להיות ככה, אבל זה מה שזה.
בכל אופן, בהתחשב בנסיבות האלו, לשון פנייה "אתם" פחות ממגדרת כגבר מאשר לשון פנייה "אתה". אבל מצד שני, היא גם פחות ממגדרת כאישה מאשר לשון פנייה "את" או "אתן". זאת לשון הפנייה הכי ניטרלית ולא ממגדרת שיש בשפה העברית.
למה זה הכי פחות ממוגדר? אני אסביר.
איך פונים אל קבוצה שמורכבת גם מבנים וגם מבנות? איך פונים בלשון פנייה סתמית? בלשון זכר, לא בלשון נקבה. זאת אומרת, ב"אתם" ולא ב"אתן".
על כמעט כולם זה השפיע. אם נדבר על סרט ואני אגיד לך: "היה שם בחור", זה יהיה לך רגיל לחלוטין. אבל אם אגיד לך: "הייתה שם בחורה", זה כבר ירגיש לך מוזר וספציפי, באופן לא נוח.
למה זה ככה? כי השפה השפיעה עליך, עליי, על כמעט כולנו. אם מדברים על נשים, באופן בלתי נשלט, מרגישים שזה הרבה יותר ספציפי מאשר לדבר על גברים. וזה ממש לא אמור להיות ככה, אבל זה מה שזה.
בכל אופן, בהתחשב בנסיבות האלו, לשון פנייה "אתם" פחות ממגדרת כגבר מאשר לשון פנייה "אתה". אבל מצד שני, היא גם פחות ממגדרת כאישה מאשר לשון פנייה "את" או "אתן". זאת לשון הפנייה הכי ניטרלית ולא ממגדרת שיש בשפה העברית.