41 תשובות
שמע אני נגד כפיות משני הצדדים אבל אין מה לעשות היום זה לא פעם והאנשים והאורח חיים השתנה
אין כפייה חילונית. איפה ראית שיש?
אנונימית
שואל השאלה:
איפה ראית שאין
אנונימי
זו שאלה מיותרת^ אם אתה טוען שיש כפייה חילונית ואנחנו אומרים שאין ושואלים אותך איפה סימן שאנחנו לא רואים שיש כפייה. אז חובת המענה היא עליך ולהוכיח איפה יש כפייה חילונית אחרת לטענות שלך אין ביסוס.
אנונימית
שואל השאלה:
אם הייתי שואל על כפייה דתית הייתם מסכימים איתי אבל פה אתם טוענים שאין כפייה חילונית שזה מה שהדתיים טוענים
אנונימי
נכון כי אנחנו רואים כפייה דתית אבל לא חילונית. אם אתה טוען שיש כפייה חילונית אז תגיד איפה ואיך.
אנונימית
שואל השאלה:
הדתיים אומרים את ההפך ממה שאתה אומרת שהם רואים כפייה חילונית אבל לא דתית אם את טוענת שיש כפייה דתית אז תגידי איפה ואיך
אנונימי
שואל השאלה:
נו
אנונימי
אוקי אני אגיד לך איפה יש כפייה דתית -
חוסר תחבורה ציבורית בשבת
עסקים שסגורים בשבת
ועדת הפלות בבתי חולים שמורכבת מרבנים
חתונה היא אפשרית רק דרך הרבנות ואין נישואים אזרחיים
גירושים - רק באישור רבנות ולפי נהלי הדת שבהם הגבר צריך לתת גט לאישה
כל אלה דברים שמתנהלים והוכתבו על פי הדת היהודית והם מגבילים אנשים שאינם יהודים או אינם מאמינים ביהדות אז בהגדרה זו כפייה דתית
ויש עוד כמה דברים שלא עולים לי כרגע לראש.
אז אם אתה טוען שיש כפייה חילונית בוא תאיר את עיניי ותסביר לי איפה כי אני באמת לא רואה איפה יש כפייה חילונית ואשמח לדעת
אנונימית
שואל השאלה:
זה לא נחשב כפייה דתית כי יש את חוקי המדינה
אנונימי
שואל השאלה:
וחוקי המדינה הם חלק מהדמוקרטיה
אנונימי
חוקי המדינה נקבעו על פי הדת היהודית והם מגבילים אזרחים שאינם יהודים או אינם מאמינים ביהדות אז כן זו כפייה (על פי הגדרה).
בקיצור לא ענית לשאלה שלי. איפה יש כפייה חילונית?
אנונימית
חבל שאי אפשר לעשות מינוסים לשאלות.

כפייה חילונית זו שטות גמורה. זאת המצאה של אנשי דת ממורמרים, בכך שהם מנסים להצדיק את הכפייה הדתית החולנית שלהם בטיעון של: "גם החילונים כופים את הדרך חיים שלהם, אז זה בסדר שאני אכפה את שלי".
אבל תכלס? זה לא דבר שבאמת קורה. אין פה שום כפייה חילונית. עד כמה שזכור לי, אף אחד לא מכריח אותך לנסוע בשבת, לא לאכול כשר, להתלבש חשוף, לא להתחתן דרך הרבנות או לא ללמוד תנ"ך ולקיים מצוות.
כאילו, מתי בפעם האחרונה היה מישהו שדחף לך שרימפס לפה? אי פעם ראית מישהו אומר: "אתה בשכונה חילונית, תתלבש חשוף"? אנשים כפו עליך להשתמש בתחבורה ציבורית בשבת? ומה לגבי חתונה: הכריחו אותך להתחתן שלא בדרך הדת? כנ"ל לגבי שאר הדוגמאות שלי.
שואל השאלה:
ואם חוקי המדינה היו נקבעים על פי הדת המוסלמית והיו מגבילים אזרחים שאינם מוסלמים או אינם מאמינים באסלאם איך היית מגיבה? בקיצור זאת כפייה דתית ולא ההפך כי אנחנו מדינה יהודית ולא מוסלמית
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימית
אנונימי
נכון צודק זו כפייה דתית
גם אם החוקים היו נקבעים לפי הנצרות או הקוראן או כל דת אחרת - כל זמן שאלה חוקים שנקבעים על פי דת והם חלים על כל האזרחים ללא אלטרנטיבות למי שלא מאמין/משתייך לדת הזו, זו כפייה דתית.
ואתה מתחמק מהשאלה ומתעקש לא להגיד מה זו כפייה חילונית אז אני מסיקה מכך שסתם אמרת כדי להצית עניין
אבל הבנתי שאתה רק אמרת סתם.
המשך ערב טוב
אנונימית
אם לא להאמין באלוהים ולהתנגד ל**כפייה דתית** זה "אנטישמיות", אז אני "אנטישמי" גאה❤
מרוצה? נרגענו? יאללה, שיהיה לך יום מקסים, ממורמר. ובבקשה תפסיק להביע את ה"דעות" החולניות שלך, עד שתתקן אותן ותשיג לעצמך דעות שפויות ונורמליות
שואל השאלה:
יש המון אנשים שלא מאמינים אבל הם בעד חוקי הדת אני מכיר המון כאלה
אנונימי
שואל השאלה:
ואתה יהדופוב שמתנגד לאלוהים
אנונימי
שואל השאלה:
ואם חוקי המדינה היו נקבעים על פי החילונים והיו מגבילים אזרחים שמאמינים ביהדות אז זה היה בסדר מבחינתכם? כי אם זה הפוך אתם נגד וזה מה שמעצבן אותי
אנונימי
טוב ממי
תשיג לעצמך חיים ואייקיו
שואל השאלה:
דיברתי לאנונימית
אנונימי
^^אבל זה לא ככה, אז די כבר עם הטימטום הזה. אין שום חוק שאומר "אסור ללמוד תנך" או "אסור להניח תפילין ולשמור שבת". אין חוקים שכופים עליך חילון, אבל כן יש חוקים שכופים עלינו את הדת. ואין שום חוק שמגביל אנשים דתיים/חרדים, ליטרלי יש להם יותר זכויות מכל בן אדם אחר במדינה בגלל הסטטוס קוו. אבל זה לא המצב עם חילוניים, כי כפי שאמרתי, יש חוקים ותפישות חברתיות שמגבילים חילוניים
שואל השאלה:
אבל הממשלה שלך רוצה לחוקק חוקים נגד הדת על חילול שבת כמו אוטובוסים וחנויות פתוחים בשבת
אנונימי
החוקים האלה לא יכריחו דתיים וחרדים להשתמש בתחבורה ציבורית ולקנות בשבת^
בנוסף עסקים שירצו לסגור בשבת יוכלו.
ובשכונות דתיות וחרדיות קווי אוטובוסים לא יעברו בשבת
אז איך בדיוק אתה מחלל שבת
לא רוצה לנהוג בשבת אל תנהג
לא רוצה לקחת תחבצ בשבת אל תיקח
לא רוצה לקנות בגדים בשבת אל תקנה
תתחיל להפנים שאתה לא היחידי שחי במדינה הזאת ולמרות שהיא הוקמה כמדינה יהודית דמוקרטית עדיין חיים פה אזרחים כמוך וכמוני שהם לא דתיים / חרדים או אפילו לא יהודים ולא צריכים לסבול בגלל חוקי הדת היהודית.
מדינה יהודית אומר שיהודים יוכלו לקיים את הדת שלהם בשקט לא שכולם יקיימו את הדת היהודית
אנונימית
שואל השאלה:
אתם לא רוצים שיהיו חתונות דתיות וזה כפייה חילונית
אנונימי
זכותנו לא לרצות להתחתן דרך הדת היהודית מה כפייה חילונית בזה. חתונות דרך הרבנות לא יבוטלו אנשים סך הכל רוצים להתחתן באופן אזרחי בלי רקע דתי מה קשה
אנונימית
שואל השאלה:
וזכותי לא לרצות להתחתן דרך חתונה אזרחית מה כפייה דתית בזה. חתונות אזרחיות לא יבוטלו אנשים סך הכל רוצים רוצים להתחתן באופן יהודי בלי רקע חילוני מה קשה
אנונימי
^זה לא מונע ממך להתחתן דתית.
אין אף אחד שמונע או ימנע ממך להתחתן דרך הרבנות.
שואל השאלה:
אתם רוצים לבטל את האופי היהודי של המדינה וזה כפייה חילונית
אנונימי
שואל השאלה:
אתם רוצים שהכל יהיה בדרך שלכם
אנונימי
^^איך בדיוק?
לא. זה לא.
וכרגע אין חתונות אזרחיות
קיצור אתה באמת לא יודע הרבה על הנושא, מפתיע אותי שאתה ממשיך.
יודע מה תעשה ככה כל פעם שעולה לך טיעון לראש שמשהו זה כפייה חילונית תשאל את עצמך ככה-
"האם עצם זה שזה יהפוך להיות אפשרי ימנע ממני להמשיך לקיים אורח חיים דתי?" אם התשובה היא לא (שהיא תמיד לא) אז זו לא כפייה חילונית.
לדוגמה - האם עצם זה שיהיה ניתן לקיים חתונות אזרחיות ימנע ממני מלהתחתן דרך הרבנות? לא. כי הם רוצים לאפשר חתונות אזרחיות ולהוסיף אותן כאפשרות בחירה, לא להפוך אותן לאופציה היחידה לחתונה.

בהצלחה בחיים ילדון.
אנונימית
מה הקשר? וואו, זה כמו לדבר לקיר. אף אחד לא אומר לך: "אם אתה רוצה להתחתן, זה רק דרך חתונה אזרחית", כי נותנים לך עדיין את האפשרות להתחתן דרך חתונה ברבנות, אז זה לא כפייה חילונית. אבל זה כן קורה ההפך עם חתונה דרך הרבנות, כי לא נותנים את האפשרות להתחתן באופן אזרחי, ולכן זו כפייה.

*אם* לא הייתה אפשרות להתחתן דרך הדת (נגיד ש), הייתי אומר שזה לא בסדר. אבל זה לא המצב, כי אף אחד לא אומר לך שחתונה אזרחית זו הדרך היחידה להתחתן בארץ. אז די כבר להגיד שטויות, אין פה שום כפייה חילונית
שואל השאלה:
תוכיח שאין
אנונימי
תוכיח שיש. תוכיח שיש כפייה חילונית. קדימה, אני רוצה לראות אותך מוכיח דבר כזה
שואל השאלה:
שאלתי אותך קודם
אנונימי
זה לא עניין של שאלת קודם אתה זה שהביא טענה אתה צריך לבסס אותה עד עכשיו לא ביססת אותה
והאנונימית כן ביססה
^זאת לא מדינת כל אזרחיה.
אנחנו מדינת היהודים.
אין, יש רק כפייה דתית.
אנונימית