24 תשובות
לא
לא
לא
כן
אנונימי
לדעתי איסור על הפרדה באירועים שמיועדים לציבור דתי או חרדי יש בו משום פגיעה בחופש הדת.
אין אוטובוסים בשבת אסור לפתוח עסקים בשבת אסור למכור אוכל לא כשר אסור לגדל חוות חזירים על אדמת ישראל יש אנשים שהמדינה משלמת להם כי הם קוראים תורה ולא עובדים ויש כפייה חילונית?
לא.
המדינה לא משלמת לחרדים ולדתיים שקל אם כבר החילונים והערבים מקבלים ים של כסף לכול בקשה שלהם barmeleh ולשאלה כן יש כפייה חילונית בחברה אם שני חברה של חילונים ואחד דתי החברה כאילו מתרחקת ממנו כמו שמתרחקים ממצורע
יש. יש ערים שיש בהם איסור לעשות עמדות לתפילין
גם אם זה דתי חרדי אמיתי אין בעיה שהם יתמכו במדינה יהודית אין בזה בעיה אני חרדית חב"דניקית ותומכת ואוהבת את מדינת ישראל ורוצה את הכי טוב בשבילה אבות אבותיי נלחמו על המדינה הזאת והשקיעו בה המון כסף אני בדיוק כמוהם אוהבת את מדינת ישראל ושום מצב לא ישנה את זה ונטורי קרתא לא תומכים במדינת ישראל כי הם מאמינים שעד שלא יגיע משיח אסור להיות בישראל לדעתי הם חושבים לא נכון
הם דתיים עד הסוף והכול כנ"ל לגבי חרדים זאת דעה של נטורי קרתא לא של דתיים וחרדים הדעה של דתיים וחרדים הוא לעלות לארץ וליישב אותה כמה שיותר ביהודים ולשמור עלייה מדינה יהודית שהגאולה תגיע בעזרת השם
דרך אגב אם לדעתך דתיים וחרדים לא אמורים להיות פה בגלל הדעה של נטורי קרתא שהבאת גם חילונים לא אמורים להיות פה זה לא קשור רק לדתיים ולחרדים זה קשור לכולם
כמובן, אולי הכפייה הדתית יותר מדוברת,
אך זה לא אומר שכפייה חילונית לא קיימת.
אך זה לא אומר שכפייה חילונית לא קיימת.
יש כפייה דתית
אכן.
"כן נכון" - לכן צריך להסביר איפה קיימת הכפייה.
(אני עצלן מדי כרגע ואני רואה שכבר כתבו פה)
"כן נכון" - לכן צריך להסביר איפה קיימת הכפייה.
(אני עצלן מדי כרגע ואני רואה שכבר כתבו פה)
שואל השאלה:
חבל שלא השארתי לך פרח^
חבל שלא השארתי לך פרח^
בטח שיש כפייה חילונית. להלן דוגמאות לכפייה חילונית:
1. פרסומות של פריצות בשלטים
2. מחייבים את חיילי צה"ל (גם דתיים) להשתתף באירוע בו שרות חיילות.
3. בהרבה מקרים לא ניתן לקבל את מה שמגיע לאדם בירושה (אם יש בנות, נותנים להן שלא כדין שווה בשווה כמו בנים בדיוק, בכור לא תמיד מקבל פי שנים וועד דוגמאות).
4. אי אפשר לדון יהודי אחר בבית הדין רבני על כרחו, אבל אותו חילוני יכול לתבוע דתי (ואפילו חרדי) לבית משפט חילוני על כרחו.
5. נאסר על הבלנית במקווה לשאול את הטובלת האם היא נשואה או לא, ויש דין שאסור לרווקה לטבול בזמן הזה. זה גורם לבלנית להכשיל את הטובלת אם היא מכניסה אותה למקווה.
6. בטח אפשר להביא עוד דוגמאות.
1. פרסומות של פריצות בשלטים
2. מחייבים את חיילי צה"ל (גם דתיים) להשתתף באירוע בו שרות חיילות.
3. בהרבה מקרים לא ניתן לקבל את מה שמגיע לאדם בירושה (אם יש בנות, נותנים להן שלא כדין שווה בשווה כמו בנים בדיוק, בכור לא תמיד מקבל פי שנים וועד דוגמאות).
4. אי אפשר לדון יהודי אחר בבית הדין רבני על כרחו, אבל אותו חילוני יכול לתבוע דתי (ואפילו חרדי) לבית משפט חילוני על כרחו.
5. נאסר על הבלנית במקווה לשאול את הטובלת האם היא נשואה או לא, ויש דין שאסור לרווקה לטבול בזמן הזה. זה גורם לבלנית להכשיל את הטובלת אם היא מכניסה אותה למקווה.
6. בטח אפשר להביא עוד דוגמאות.
באמת אפשר להצדיק של לכפות על מישהו ללכת נגד הדת?
למה שלא תהיה הצדקה לכפייה הדתית? - בשביל שאנשים לא יעשו דברים שנוגדים את רצונו של מישהו שיודע יותר טוב מאיתנו מה טוב לנו? כי זה גורם לדברים רעים לבוא לעולם...
למה שלא תהיה הצדקה לכפייה הדתית? - בשביל שאנשים לא יעשו דברים שנוגדים את רצונו של מישהו שיודע יותר טוב מאיתנו מה טוב לנו? כי זה גורם לדברים רעים לבוא לעולם...
הדת הולכת כמו שהיא הולכת. זה מה שנתן לנו הקב"ה, ואסור לנו לשנות את זה.
הדבר היחדי שאפשר לשנות - זה רק חוקים שהמציאו בני אדם - הם לא איזה סמכות עליונה שאי אשפר לבטל את הדעות שלהם בהתאם לצורך...
הדבר היחדי שאפשר לשנות - זה רק חוקים שהמציאו בני אדם - הם לא איזה סמכות עליונה שאי אשפר לבטל את הדעות שלהם בהתאם לצורך...
אנשים לא חיו טוב בתקופה, בה לא הייתה דמוקרטיה?
למשל, בזמן חזקיה המלך, עליו השלום? זה דור שקיבל ברכה את זה, בזכות זה שהוא נעץ חרב בבית המדרש, ובזכות זה ניצחנו את סנחריב ללא צורך בלהילחם איתו פיזית.
לעומת זה, בגרמניה היהודים החליטו ללכת בדרך הדמוקרטיה ועזבו את הדת, מה שהביא את השואה (מאת הגרמנים עצמם).
למשל, בזמן חזקיה המלך, עליו השלום? זה דור שקיבל ברכה את זה, בזכות זה שהוא נעץ חרב בבית המדרש, ובזכות זה ניצחנו את סנחריב ללא צורך בלהילחם איתו פיזית.
לעומת זה, בגרמניה היהודים החליטו ללכת בדרך הדמוקרטיה ועזבו את הדת, מה שהביא את השואה (מאת הגרמנים עצמם).
אין חדש תחת השמש נאמר ע"י החכם באדם. כמה שלא תחשבו שאתם כ"כ חכמים כבר חשבו על זה קודם
קידמה וספורט היוונים כבר המציאו ועדיין נפלו
דמוקרטיה רומאים המציאו ופשוט התפרקו אפילו ללא מלחמה.
כמה שלא תחשבו את עצמכם מודרנים וחכמים. אלוקים יותר חכם ואם הוא אמר שמשהו נכון הוא צודק. וחובה להקשיב לו.
ולכן דת קודמת לדמוקרטיה. מה גם שאין באמת דמוקרטיה זה רק נראה ככה.
לומר שדמוקרטיה קודמת לדת זו כפירה באלוקים זה לומר שהוא טיפש ועתיק וכיום אנחנו מתקדמים וחכמים יותר ולכן כבר לא צריך להקשיב לו כי הוא טועה.
ולא הזכרתי את הגאווה בלבוא ולומר שאתה חכם יותר ממישהו שהמילה חכמה אפילו לא מתארת אותו כי הוא זה שהמציא את החוכמה
קידמה וספורט היוונים כבר המציאו ועדיין נפלו
דמוקרטיה רומאים המציאו ופשוט התפרקו אפילו ללא מלחמה.
כמה שלא תחשבו את עצמכם מודרנים וחכמים. אלוקים יותר חכם ואם הוא אמר שמשהו נכון הוא צודק. וחובה להקשיב לו.
ולכן דת קודמת לדמוקרטיה. מה גם שאין באמת דמוקרטיה זה רק נראה ככה.
לומר שדמוקרטיה קודמת לדת זו כפירה באלוקים זה לומר שהוא טיפש ועתיק וכיום אנחנו מתקדמים וחכמים יותר ולכן כבר לא צריך להקשיב לו כי הוא טועה.
ולא הזכרתי את הגאווה בלבוא ולומר שאתה חכם יותר ממישהו שהמילה חכמה אפילו לא מתארת אותו כי הוא זה שהמציא את החוכמה
מה עם האירוע של חב"ד שבוטל רק בגלל הפגנה חילונית? עכשיו תגידו זאת לא כפייה חילונית זה מותר לפי החוק הרי כול מה שחילונים רוצים לעשות לחרדים גם אם זה אסור זה מותר למה? כי הם חילונים