44 תשובות
שנייכם בסדר. לא נורא, קורה שטועים
ואין לך על מה להרגיש לא טוב אתה לא אשם
את בסדר , הבן אדם שהעיר לך הוא הבעיה
זה רק מלמד שתמיד צריך לדון לכף זכות
לא עשית שום דבר רע הכל בסדר במה שעשית. פשוט תעבור הלאה
אתה היית בסדר גמור זה הבנאדם השני שלא היה בסדר
תותח, אתה אפילו לא אשם.
תהיה שמח, אתה בן אדם טוב.
הוא הרע בסיטואציה, מלכתחילה זו בחירה שלך אם לקום בפני זקנים או לא. אין חובה לכך כל עוד זה לא המושבות הקדמיים, ובטח שאסור לו לצעוק עליך, בלי קשר לכך שאתה נכה.
^מסכים עם חמאת בוטנים
זה רק מראה שאסור לשפוט מהר אנשים
אתה בסדר גמור יא אלוף והוא יצא חרא שהוא הרים עליך את הקול
לפחות שהיה מבקש בנימוס
בכל מקרה מי שצריך להתבייש בעצמו זה מי שצעק עליך
אנונימי
הוא הרע בסיטואציה, אם כי גם הוא לא רע נקודה, פשוט שופט בלי לחשוב.
אל תרגיש רע.
מגיע לו, צריך לכבד זקנים ולקום בשבילם אבל זה לא חובה אתה לא חייב לקום. ומי שצועק עלייך או שופט אותך על זה שלא קמת מגיע לו להיות מובך בפני כולם.
זה לא תפקיד של אף אחד להעיר לאחרים שיקומו לאנשים מבוגרים. הוא פינה את המקום שלו למבוגר? כל הכבוד. שיתמקד בעצמו.
מלבד זאת, אם תסתכל בשלטים שבתוך האוטובוס תראה שכתוב "הטרדת נוסע בגין מקום מושבו היא עבירה פלילית" או משהו כזה. פעם הבאה אם קורה לך דבר כזה פשוט תצביע על השלט
אנונימית
^ בנאדם כזה מגעיל נראה לך שיהיה לו אכפת מה כתוב בשלט? זה אנשים ממורמרים שמחפשים להוציא את התסכול שלהם על אחרים.
זה משל די מפורסם
קיצור ספאם
אנונימית
הוא זה שרצה לבייש אותך בכוונה קודם
הוא צעק עלייך מול כל האוטובוס בלי להכיר אותך ובלי לדעת באיזה מצב בריאותי אתה
אז זה שהעמדת אותו במקום זה התגובה הטובה והנכונה ביותר שיכולת לעשות
הלוואי שלא היינו חיים בעולם שאתה צריך בו הוכחות פיזיות למוגבלות שלך כדי שיתנהגו אלייך כמו אל בן אדם
גם אני נכה (נכות נפשית) ויש לי פטור מתור ותעודת נכה ותמיד כשאני משתמש בזה כי תורים עושים לי חרדה וכי קשה לי לעמוד הרבה זמן בגלל האנמיה שלי שאר האנשים בתור צועקים עליי וזה עשה לי התקפי חרדה המון פעמים
יש פה אימרות שנכתבו והן לא נכונות.
דבר ראשון הסיטואציה היתה לא נעימה זה נכון. הוא שפך דמך ברבים(בייש אותך) הראת לו את העודה ללמה אתה לא קם בשביל אפאחד והוא יצטער על זה צער גדו אז השכר הוא שלך מעולה כל הכבוד אתה אדם עם המון חמלה ונשמה גבוהה.
אבל היו פה כמה כאלה שרשמו : שלא צריך לקום ולתת לאדם מבוגר/זקן לשבת.
אין הדבר נכון קודם כל צריך לכבד אדם כזה ולפנות לו את המקום ואפילו לדבר עם הנהג שלא יתחיל נסיעה עד שהזקן לא יושב.
ראיתי אנשים שמתרסקים באוטובוסים בגלל תחילת נסיעה ובלימה פתאומית ב4 מטרים הראשונים של היציאה מהתחנה
יש לי בת דודה נכה עד היום בגלל נהג שהתחיל נסיעה ולא דאג לנוסעים שישבו קודם ועוד לחשוב שבגלל שלא בא לאיזה ילד לקום כי הוא חסון ויציב שלא מתעייף כמו איש זקן שבקושי מחזיק את עצמו אותי זה ממש מכעיס לחשוב שיש ילדים כאלה.
אני אישית קם בכל סיטואציה עוד לפניי שמישהו שם לב
קחו מזה דוגמא אנשים מבוגרים צריך לכבד אותם אתם צעירים יש לכם הרבה שנים לחיות והמון כוח לצבור
אני אף פעם לא נתתי לזקנים לשבת במקומי.. זה לא בסדר שהוא צעק עליך בכלל כאילו אתה חייב להם משהו.. זאת בחירה שלך אם לקום או לא וזה בסדר מאוד שביישת אותו.
למה נעלבת לא הבנתי
ופסדר קורה אף אחד לא יזכור את זה עד מחר
סתם עשית מזה סיפור
פלודה.
אם זה היה הסבא שלך שנכנס לאוטובוס איתך. הית מצפה שמישהו יתן לו לשבת כי קשה לו לעמוד וכל התנועתיות באוטובוס מסכנת אותו עצם היותו עומד עדיין הית ממשיכה לשבת?
^לא הבנתי מאיפה קבעת את הטענה החסרת בסיס הזאת?
רק בריאות באמת
נכון אבל היו עוד אנשים שם שיכלו לתת לזקנה לשבת במקומי זה לא שכולם שם היו זקנים.. ומה הבן אדם משפיל מישהו רק כי הוא לא נתן לה לשבת? אז היא תשב במקום אחר מה קרה? יש מלא אנשים צעירים שיכולים לקום..
חסרת בסיס. אני לא מבין אייך ילדים כמוכם חושבים ומאיפה.
מה זה הדבר הזה לא להתחשב בזקנים אז וואלה שגברים לא יתחשבו בנשים ונשים לא יתחשבו בגברים ושוטרים לא יתחשבו באזרחים ושאזרחים לא יתחשבו בשוטרים
ושכל אחד ידאג לעצמו....
אה סליחה זה כבר קיים קוראים לזה "ציונות"
ואת רק מצדיקה את זה. לא נורא יבוא יום שאת תהיא מבוגרת וזקנה ונראה שכשיהיה לך קשה אם מישהו יתן לך יד.
סגרתי!
בסדר עבר גם אותך הוא בייש
נסחפתי
כתבת - "ואם זה היה סבא שלך היית מצפה שמישהו יתן לו לשבת"
קבעת מלכתחילה דבר שהוא אף פעם לא אמר וגם אם הוא היה רוצה שיתנו לסבא שלו לשבת- מאיפה אתה יודע שהוא באמת מצפה?
גם אם הוא נער הבן אדם נכה, וגם אם הוא לא היה- אל תצפה שהוא ייתן לזקנים לשבת במקומו שהבן אדם שיתלונן ייתן לזקן לשבת, מאיפה קבעתם את זה שהנערים צריכים לתת לזקנים? כי אתם מבוגרים ויש לכם פחות כוח? זה סתם נראה כאילו אתם עצלנים..
אתה נשמע כזה בומר מסריח כשאתה מדבר על הנוער של היום ככה.. בן 33 עם 0 מודעות עצמית זה כזה עצוב... פשוט הכללת את כל הנערים וכל מה שאתה יודע לעשות זה להתלונן.
עד כמה מסכן ורודף צדק בשקל אתה צריך להיות?
אגב אני בן לא בת ליטרלי השם שלי זה אני בן, לא יזיק לקרוא קצת.
זה סיפור מפורסם. אותו סיפור בדיוק שקרה לך
בסדר אתה אומר שאתה בן אני לא יודע מה את.
כשרשמתי רשמתי על עניין הקימה בפניי זקן ללא קשר למה שרשם הבחור אלה בהקשר למה שנרשם בתגובות לבחור.
הבנת הנקרא
זה קורה לפעמים הוא לא ידע זה עובר הוא לא ישאר באוטבוס לנצח
אנונימית
למה מרגיש לי שזה טרול
הוא ניסה לבייש אותך ביישת אותו אשמתו שהוא מיהר לשפוט. לא הייתה צריך לצאת מהאוטובוס.

חוץ מזה קרה לי שהייתי בבדיקה והרגשתי נורא אחרי זה והרגשתי שאני הולכת להתעלף וישבתי מקדימה ואיזה מישהי התעצבנה עלי שאני תופסת כיסא אבל לא הצלחתי אפילו לקום.
היי אל תדאג❤
אתה אדם טוב
מצטערת בשבילך שזה קרה
מותר לך לפעול ככה מפגיעה זה עניין שלך, זה לא שהזקת למישהו
הוא בטח גם מצטער
לא נורא זה כבר קרה תמשיך הלאה
וגם אם אדם מעיר לך על משהו אל תיפגע אתה יודע שאתה בסדר גמור זה מה שחשוב
אתה מה שחשוב פה
תדע לדאוג לעצמך ולאהוב את עצמך אל תצא מהאוטובוס כי נעלבת ממישהו , אתה יודע שאתה בסדר ושלא מגיע לך סתם לצאת נגיד לא עשית כלום
היית יכול פשוט להגיד שיש לך קביים או להסתובב עם תעודת נכה שאני מניחה שיש לך ולפני שמתחילות הצעקות להגיד בנעימות שיש לך תעודת נכה וקביים
הכל טוב זאת רק הייתה אי הבנה
יצאת בסדר
די נו לא ביישת אף אחד הוא בייש אותך שלא יתערב ואם לא היו עליך קביים אבל עדיין היה לך מאוד כואב? אז היית מרגיש מושפל בלי דרך לבוא ולהצדיק את ההחלטה שלך. מוסר השכל לא להתערב לאנשים אחרים בהחלטות כי אנחנו לא יודעים מה השיקולים שלהם אתה ממש לא צריך להרגיש רע לא עשית שום דבר לא בסדר סך הכל לימדת אותו לקח חשוב.
אנונימית
הכל בסדר, קורה
אני בטוחה שהוא ישכח מזה אין לך מה לדאוג
אנונימית
אתה אשם? ממש לא
אין לך מה לעשות הבן אדם יצא לא בסדר
הוא לא רע הוא בסך הכל רצה לכבד את הזקנים וזה בסדר גמור, אין פה רע בסיפור, זה דברים שקורים וזה מה שמבדלי אותנו מרובוטים.
אנשים כאן רשמו לך המון תגובות ממש יפות אז אני רק אחלוק משהו שמזכיר את מה שקרה לך..הייתי בת 16 והייתי לומדת בתיכון בעיר אחרת עם נסיעה של שעה וחצי עד התיכון...היו לנו שעות אפס הייתי קמה ממש ממש מוקדם ומסיימת גם מאוחר בגלל שהיו לנו מגמות ולמדתי גם מקצועות מורחבים...אז הייתי חוזרת הביתה בסביבות 6 או 7 בערב....יום אחד בנסיעה הייתי ממש ממש עייפה (וגם הייתי אנמית באותה תקופה) לא יכלתי פשוט להחזיק את עצמי...התחלתי פשוט להירדם בכיסא ולא שמתי לב בכלל שהאוטובוס ממש התמלא ועמדה לידי מישהי מבוגרת עם שקיות שמעתי דיבורים מהצד ואז התחלתי להבין שהיא מתעצבנת עליי בעצם בגלל שאני לא קמה לה...כי היא מבוגרת ואני רק בת 16....הייתי כל כך עייפה אני אפילו לא זוכרת אם קמתי בסוף או לא...נדמה לי שכן...אבל לא הצלחתי להוציא מהראש כמה רע היא גרמה לי להרגיש עם עצמי...חשבתי על זה כל כך הרבה וממש נעלבתי..אבל אחרי כמה ימים במחשבה לאחורה הגעתי למסקנה עם עצמי שלא עשיתי לה שום דבר לא בסדר, לא לקחתי לה את הכיסא בכוונה או התנהגתי אליה לא יפה...היא אפילו לא ידעה או התעניינה אם אני בסדר בכלל, ונכון שראוי שצעיר יפנה מקום למבוגר אבל היא אפילו לא ביקשה ממני אם זה בסדר שהיא תשב..לא גילתה כלפי שום רגישות וישר התעצבנה וקיללה... ובקיצור אם כל אחד מאיתנו היה מגלה קצת רגישות מצבים כאלה לא נעימים היו יכולים להימנע...לימדתי עת עצמי שכשמישהו זר בחוץ מתעצבן עליי אני מנסה לחשוב על כמה אולי רע לו או קשה לו שבגלל שה הוא מגיב ככה...וממתנת את עצמי..גם משתדלת לא לקחת ללב
הוא מהתחלה לא היה צריך לצעוק עלייך בלי לדעת מקסימום היה מבקש
לא היית צריך לרדת מהאוטובוס בגלל זה
שואל השאלה:
אני קורא תשובות של אנשים פה ויורד לי האייקיו, מה הקשר משל, אני לא מבין למה אני חייב לכם הסברים אבל אני נשבע שזה סיפור שהיום קרה לי באוטובוס, באמת שאין לי כח כבר זה אמור להיות אתר של עזרה
אנונימי
איזה בן אדם ^#%@
אתה בסדר גמור, האדם שהעיר לך הוא לא בסדר. אתה לא תמיד חייב לקום לכל מישהו שהוא מבוגר רק בגלל שהוא מבוגר
אני באמת לא מבינה זקנים שצועקים על אנשים באוטובוס זה יותר מכובד לקום לזקנים אבל זה לא חובה אין חוק כזה אז את צודקת לדעתי
באותו הנושא: