9 תשובות
מדינה יותר מפותחת פשוט. תעשי גוגל
יותר קל להם שם באירופה
אנחנו צריכים להתעסק עם איראנים, עזתים, חרדים ועוד
שואל השאלה:
אין קשר בין תקופת הקמה לבין פיתוח שכן מדינה שהוקמה קודם השתמשה בידע הרבה פחות מפותח והתמודדה עם אתגרים גדולים יותר (כמו מגפות ומלחמת העולם ה1+2 לדוגמה)
אנונימית
כי היא באירופה והיא בין המדינות העשירות בעולם
בלגיה זו מדינה שהחלה את המהפכה התעשייתית שלה במאה ה18.
ישראל החלה את שלה במאה ה20.
יש להם 200 שנה פור עלינו.
הגיוני שהם יובילו.
מיקום שונה
אוכלוסייה שונה
שטח שונה
בעיות שונות
שואל השאלה:
אנוכי=אני, זה לא משנה. ישראל לא החלה את המהפכה במה ה20, היא קיבלה את כל היתרונות של המהפכה מיום הקמתה.
האם התחבורה של בלגיה מתקדמת ב200 שנה? האם הרפואה הבלגית מתקדמת ב200 שנה? האם מערכת הביוב הבלגית מתקדמת ב200 שנה? כשאתה אומר את זה אתה בעצם אומר שישראל של 1948 היא כמו בלגיה של לפני המהפכה התעשייתית מה שכמובן לא נכון בשום צורה.

נניח וב1950 מצאו תרופה למחלה כלשהי.

האם זה משנה אם המדינה הוקמה ב2021 או במאה ה15? לא, ב2 המקרים למדינות האלו הייתה את התרופה היום, בין אם הם קיבלו אותה הרגע כי הם נוסדו הרגע ובין אם הם חיכו לזה 500 שנה.
אנונימית
היא לא מתקדמת יותר ב200 שנה, אבל יש לה תשתיות חזקות יותר.
יש להם תעשיות שקיימות כבר 200 שנה, יש להם רשתות ביוב שקיימות כבר 200 שנה וכ"ו.
זה שהטכנולוגיה לא יותר מתקדמת לא אומר שהמדינה לא יותר, כי הם לא צריכים להשקיע בבניית תשתיות ואנחנו כן.