40 תשובות
שואל השאלה:
למה נגד
למה נגד
אנונימי
התיישבות יהודית? ברור שבעד
בטח, זה שטח שלנו.
ברור שבעד
בעד כמובן
בעד התיישבות הרי יהודה
בעד התיישבות פלסטינית בכל שטחי הארץ
בעד
בעד!!
התיישבות מעורבת :)
בעד.
בשטחים שנמצאים בשליטת ישראל בעד.
נגד
בעד התיישבות יהודית
ברור שבעד!
זה שלנו.
זה שלנו.
התיישבות יהודית? בעד חד משמעית!
על דבר כזה חייב להגיד כמו שצריך.
אז ככה:
בגדול כן, אני בעד,
אבל יש איזורים מסוימים כמו חברון למשל בהם יש חיכוך תמידי יומיומי בין המתיישבים לפלסטינים, לא שומעים על זה הרבה בתקשורת אבל מי שמכיר קצת פוליטיקה וביטחון יודע מה הולך שם, פריסת כוחות מטורפת ומאבק מזוין.
בסופו של דבר זו סכנה גדולה לחיילים שלנו ולאזרחים ואלימות יומיומית, למזלנו יש תיאום ביטחוני והשב"כ מסכל כמעט את כל הניסיונות אבל פצועים והרוגים יהיו לצערנו הרב, אי אפשר למנוע לגמרי.
אני לא נגד ההתיישבות כאמור, אבל צריך גם לקחת את זה בחשבון.
אני מניח ש-80% יגידו שהם בעד כי זה שלנו, אבל צריך להסתכל על כל התמונה ומזוויות שונות.
הפתרון הוא מדיני, לא באלימות, וזה יקרה כשהפלסטינים יבינו שזו מדינת העם היהודי ושיוכלו לחיות לצידנו באוטונמיה מסוימת. כרגע הפערים מאוד גדולים, אז אפשר להעמיק את האחיזה בשטח או להעמיק את ההיפרדות בדרכים מסוימות(מבלי לפנות מתיישבים כמובן) וכמובן אפשר להקפיא לגמרי את המצב
אבל אם נקפיא המצב לטווח הארוך יהיו 2 בעיות:
א- המצב בשטח יוביל אותנו למדינה דו לאומית במידה ולא יכול שינוי. כלומר זו לא תהיה מדינה עם רוב יהודי מובהק אלא מדינה דו לאומית וזה לא החזון של האבות המייסדים.
ב- איך שלא נהפוך את זה, יש פגיעה בזכויות של האזרחים הפלסטינים והיא תימשך. נכון שהחינוך הופך רבים מהם לעוינים לישראל, אבל יש חלקים מסוימים שכן בעד השלום והם סובלים מהגבלת חופש התנועה שלהם, ממצב כלכלי גרוע וכו'. זו בעיקר אשמת אבו מאזן, אבל אנחנו עם שחומל גם לעם אחר עם כמה שזה קשה. אז לא נסוג מהשטח אבל כן כדאי לדאוג עד כמה שניתן
אז ככה:
בגדול כן, אני בעד,
אבל יש איזורים מסוימים כמו חברון למשל בהם יש חיכוך תמידי יומיומי בין המתיישבים לפלסטינים, לא שומעים על זה הרבה בתקשורת אבל מי שמכיר קצת פוליטיקה וביטחון יודע מה הולך שם, פריסת כוחות מטורפת ומאבק מזוין.
בסופו של דבר זו סכנה גדולה לחיילים שלנו ולאזרחים ואלימות יומיומית, למזלנו יש תיאום ביטחוני והשב"כ מסכל כמעט את כל הניסיונות אבל פצועים והרוגים יהיו לצערנו הרב, אי אפשר למנוע לגמרי.
אני לא נגד ההתיישבות כאמור, אבל צריך גם לקחת את זה בחשבון.
אני מניח ש-80% יגידו שהם בעד כי זה שלנו, אבל צריך להסתכל על כל התמונה ומזוויות שונות.
הפתרון הוא מדיני, לא באלימות, וזה יקרה כשהפלסטינים יבינו שזו מדינת העם היהודי ושיוכלו לחיות לצידנו באוטונמיה מסוימת. כרגע הפערים מאוד גדולים, אז אפשר להעמיק את האחיזה בשטח או להעמיק את ההיפרדות בדרכים מסוימות(מבלי לפנות מתיישבים כמובן) וכמובן אפשר להקפיא לגמרי את המצב
אבל אם נקפיא המצב לטווח הארוך יהיו 2 בעיות:
א- המצב בשטח יוביל אותנו למדינה דו לאומית במידה ולא יכול שינוי. כלומר זו לא תהיה מדינה עם רוב יהודי מובהק אלא מדינה דו לאומית וזה לא החזון של האבות המייסדים.
ב- איך שלא נהפוך את זה, יש פגיעה בזכויות של האזרחים הפלסטינים והיא תימשך. נכון שהחינוך הופך רבים מהם לעוינים לישראל, אבל יש חלקים מסוימים שכן בעד השלום והם סובלים מהגבלת חופש התנועה שלהם, ממצב כלכלי גרוע וכו'. זו בעיקר אשמת אבו מאזן, אבל אנחנו עם שחומל גם לעם אחר עם כמה שזה קשה. אז לא נסוג מהשטח אבל כן כדאי לדאוג עד כמה שניתן
בעד
שהערבים ילכו משם יאללה
שהערבים ילכו משם יאללה
אנונימי
אומר את באמת בפנים^
זה בסדר שחיילים מתים בשביל המדינה שלנו זה קדושת השם הם מגנים על השטחים שלנו
ואין מה לעשות ימותו קצת חיילים
אבל הם ימותו פי מאה כמה שיותר
זה בסדר שחיילים מתים בשביל המדינה שלנו זה קדושת השם הם מגנים על השטחים שלנו
ואין מה לעשות ימותו קצת חיילים
אבל הם ימותו פי מאה כמה שיותר
אנונימי
בעד.
נגד התנחלויות ונגד הכיבוש הציוני
נגד
זה לא חוקי
זה לא חוקי
אנונימי
דיג'יי הכיבוש היחיד שקיים זה הכיבוש הערבי
על מה המינוסים ??
חיילים מתים כי הם מגנים עלינו
חיילים מתים כי הם מגנים עלינו
אנונימי
ברור ארץ ישראל זה של עם ישראל זה הארץ שלנו וזה המדינה שלנו
בעד
הכי בעד❤
זה שטח ששייך לפלסטינים!
אנונימי
בעד
מתנחלים גאה אני
מתנחלים גאה אני
התיישבות יהודית? בעד!!!!!!!
נגד הכיבוש!! איאעעאעאעאעעא
אנונימית
senku kun^ הטיעון ההיסטורי לגבי שטחי הגדה הוא אבסורדי, אם כל עם או קבוצה אתנית הייתה משתמשת בטיעון הזה אז כנראה רוב העולם המערבי הוא בעצם "כובשים". אני כמובן נגד התיישבות בשטחי הגדה a וb אין לנו שום לגיטימציה לעקור 2 מליון איש מביתהם בגלל ארכיאולוגיה מלפני 2500 שנה.
בעד התיישבות של פלסטינים ויהודים ביחד.
אנונימי-
חיילים מתים באשמת הממשלה והחוקים של הצבא (למשל בראל יכל לירות לערבי בראק והוא לא עשה את זה בגלל שזה אסור והוא יכל לשבת על זה בכלא).
אנחנו לא ניתן להם להיכנס לארץ שלנו רק בגלל שהם פוגעים בחיילים שלנו, עדיף להמשיך להילחם..
אל אל ישראל!!!
חיילים מתים באשמת הממשלה והחוקים של הצבא (למשל בראל יכל לירות לערבי בראק והוא לא עשה את זה בגלל שזה אסור והוא יכל לשבת על זה בכלא).
אנחנו לא ניתן להם להיכנס לארץ שלנו רק בגלל שהם פוגעים בחיילים שלנו, עדיף להמשיך להילחם..
אל אל ישראל!!!
אבל לא קרוב לישובים פלסטינים כדי לא להחמיר את המצב הבטחוני
בעד לחלוקה.
אני לא חושב שמישהו יכל פשוט לבנות בית כמו שחלק מהמתנחלים עושים בלי אישורים בלי כלום.
בכללי אני בעד לבנות עיר גדולה פלשתינאית בעמקחם הצפוניים של השומרון (ליד ג'נין) וכך רוב יהודה שומרון יהיו שלנו
אני לא חושב שמישהו יכל פשוט לבנות בית כמו שחלק מהמתנחלים עושים בלי אישורים בלי כלום.
בכללי אני בעד לבנות עיר גדולה פלשתינאית בעמקחם הצפוניים של השומרון (ליד ג'נין) וכך רוב יהודה שומרון יהיו שלנו
ברור שבעד מה
באותו הנושא: