21 תשובות
עוד מתקופת בראשית
יש על זה שיעורים ביוטיוב של הרב יגאל כהן והרב שניר גואטה תשמעי זה ממש מענין❤
אף אחד לא המציא אותו הוא פשוט היה מעולם זה הדחף שלך לעשות תמיד רע ולדבר רע
שואל השאלה:
^^^מה זה תקופת התנ"ך? יש הרבה תקופות המתוארות בתנ"ך
^^^מה זה תקופת התנ"ך? יש הרבה תקופות המתוארות בתנ"ך
אנונימית
יצר הרע זה כביכול כל התכונות הפחות טובות של האדם וכל התאווה וזה..
והמושג הזה עוד מהתנך אין לדעת מי המציא אותו.
והמושג הזה עוד מהתנך אין לדעת מי המציא אותו.
התקופה של קין והבל נו תחילת התנך כתוב שם פסוקים שאלוהים אומר לקין על היצר הרע.. אם את מאמינה באלוהים ובתנך אז כן משם זה הומצר
שואל השאלה:
^^^^ומה זה "רע"? יש לזה הגדרה חד משמעית או שכל בן אדם יכול לומר על מעשה כלשהו שהוא נובע מיצר הרע כי הוא תופס את המעשה הזה כרע?
^^^^ומה זה "רע"? יש לזה הגדרה חד משמעית או שכל בן אדם יכול לומר על מעשה כלשהו שהוא נובע מיצר הרע כי הוא תופס את המעשה הזה כרע?
אנונימית
בתורה מופיע בהקשר של המבול הפסוק "כי יצר לב האדם רע מנעוריו"[1], כהסבר מדוע לא יביא הבורא עוד מבול כעונש על חטאי האנושות. הפסוק מבטא את הניגוד שבין "אשר עשה האלוהים את האדם ישר"[2], לבין "יצר לב האדם" שהוא רע מנעוריו. היצר הרע בהקשר זה מדבר על התאוות והדחפים הקיימים אצל בני האדם, אשר עלולים לגרום להם לפעול באופן מזיק אשר גורם רע להם ולזולתם.
בתלמוד ובמדרשים לעיתים היצר הרע מופיע כדמות חיצונית המסיתה את האדם לעבירה.
במקורות היהדות לעיתים מכונה היצר הרע בשם שטן.
יש על זה ויקיפדיה תקראי
בתלמוד ובמדרשים לעיתים היצר הרע מופיע כדמות חיצונית המסיתה את האדם לעבירה.
במקורות היהדות לעיתים מכונה היצר הרע בשם שטן.
יש על זה ויקיפדיה תקראי
שואל השאלה:
^^^^מה זה "רע"? ולמה תאווה היא רעה?
^^^^מה זה "רע"? ולמה תאווה היא רעה?
אנונימית
תאווה זה לא בהכרח דבר רע , אבל כן תאווה לשקר, לגנוב , לחמוד, לרמות , לעבור עבירה זה תאווה שהיא כן לא טובה. וזה לא עושה לנו טוב כבני אדם אנחנו צריכים לשלוט על התאוות שלנו ולדעת שלפעמים אנחנו טועים..
היצר שמעורר בך דברים ורע כי הדברים רעים בקיצור היצר הרע שמעודד אותך לחטוא
שואל השאלה:
^^^^לא תמיד התאוות והדחפים רעים... הם רק עלולים לגרום לפעול באופן מזיק
כשמשתמשים בהם באופן לא נכון, כנראה.
אינסטינקט ההישרדות הוא רע?
^^^^לא תמיד התאוות והדחפים רעים... הם רק עלולים לגרום לפעול באופן מזיק
כשמשתמשים בהם באופן לא נכון, כנראה.
אינסטינקט ההישרדות הוא רע?
אנונימית
כל יצר שהוא רע.
שואל השאלה:
^מה זה רע?
^מה זה רע?
אנונימית
^תלוי את מי את שואלת.
שואל השאלה:
^יש מישהו שיכול להגדיר "רע"?
^יש מישהו שיכול להגדיר "רע"?
אנונימית
לא הבנתי את הקטע
את יודעת טוב מאוד מה זה רע אז מה השאלה?
את יודעת טוב מאוד מה זה רע אז מה השאלה?
^^ישנן כמה הגדרות, האם הן יהיו מקובלות עלינו? לא. אך הן בהחלט יכולות לשמש פתיחה טובה לדיון מן הסוג הזה.
הקול שמכנע אותך לעבור על דברי אלוקים.
אפילו בתנך עצמו הוא מוזכר, הפעם הראשונה בפרשת בראשית הוא מוזכר כ"נחש"
אפילו בתנך עצמו הוא מוזכר, הפעם הראשונה בפרשת בראשית הוא מוזכר כ"נחש"
רע זה מה שאלוקים קובע שהוא רע. היצר הרע היא ישות שאנו מיחסים לתאוות והרצונות שלנו שנוגדים את מצוות השם. כל זה כמובן אם את מאמינה באלוקים. אם את לא מאמינה באלןקים אין חשיבות למונח רע וטב כיוון ששניהם משתנים מאדם לאדם.
מי שמסית לעבור ייברות. מי קרא לו ככה? הקב"ה בעצמו (עיינו סוכה נב ע"א).
באותו הנושא: