7 תשובות
מצרכים:
150 גרם שוקולד מריר קצוץ
15 גרם חמאה
1 ביצה
50 גרם סוכר (רבע כוס)
1 כפית תמצית וניל
2 כפות קמח תופח
קורט מלח
אופן הכנה:
1. מחממים תנור ל-190 מעלות. מרפדים תבנית גדולה בנייר אפיה.
2. מקציפים את הביצה והסוכר במיקסר/ידני כ-10 דקות.
3. בינתיים, מוציאים כ- 1/5 מכמות השוקולד הקצוץ לקערית וממיסים את שאר השוקולד הקצוץ עם החמאה. אני ממיסה במיקרו בפולסים של 30 שניות, אך אפשר גם מעל לסיר עם מים רותחים.
4. מנפים את הקמח והמלח. כן, כמות מזערית אבל הניפוי יעזור באיחוד מהיר.
5. בעזרת מרית מקפלים את תערובת השוקולד והביצים יחד. מוסיפים את הקמח וצמצית הווניל ומערבבים רק עד לבלילה אחידה. מוסיפים את השוקולד הקצוץ. אם הבלילה דלילה מאד, יש להמתין כמה דקות והיא תהפך למוצקה במהירות.
6. בעזרת שתי כפיות או כף גלידה קטנה, יוצרים כ- 16 גושים קטנים ומניחים על התבנית במרווחים. העוגיות מתפשטות רק במעט, כך שאין צורך ברווחים עצומים.
7. אופים בתנור המחומם כ-8 דקות.
*ממליצה להכין כמות כפולה
150 גרם שוקולד מריר קצוץ
15 גרם חמאה
1 ביצה
50 גרם סוכר (רבע כוס)
1 כפית תמצית וניל
2 כפות קמח תופח
קורט מלח
אופן הכנה:
1. מחממים תנור ל-190 מעלות. מרפדים תבנית גדולה בנייר אפיה.
2. מקציפים את הביצה והסוכר במיקסר/ידני כ-10 דקות.
3. בינתיים, מוציאים כ- 1/5 מכמות השוקולד הקצוץ לקערית וממיסים את שאר השוקולד הקצוץ עם החמאה. אני ממיסה במיקרו בפולסים של 30 שניות, אך אפשר גם מעל לסיר עם מים רותחים.
4. מנפים את הקמח והמלח. כן, כמות מזערית אבל הניפוי יעזור באיחוד מהיר.
5. בעזרת מרית מקפלים את תערובת השוקולד והביצים יחד. מוסיפים את הקמח וצמצית הווניל ומערבבים רק עד לבלילה אחידה. מוסיפים את השוקולד הקצוץ. אם הבלילה דלילה מאד, יש להמתין כמה דקות והיא תהפך למוצקה במהירות.
6. בעזרת שתי כפיות או כף גלידה קטנה, יוצרים כ- 16 גושים קטנים ומניחים על התבנית במרווחים. העוגיות מתפשטות רק במעט, כך שאין צורך ברווחים עצומים.
7. אופים בתנור המחומם כ-8 דקות.
*ממליצה להכין כמות כפולה
בתאבון מותק
סניקרדודלס
יש לי מתכון לעוגיות חמאה ממש טעימות וקלות להכנה אם את רוצה
יש לי אחד הטעימים אבל הוא עם מלא שוקולד יחסית כאילו לא בריא
יש איזשהו מתכון לעוגיות שוקולד ממש טעימות רק עם 20 גרם חמאה אני אחפש אותו
הנה המתכון:
175 גרם חמאה רכה
שלושת רבעי כוס סוכר
1 שקית סוכר וניל
ביצה + חלמון
2 כוסות קמח
חצי כפית אבקת אפייה
קמצוץ מלח
מחממים תנור על 175 מעלות.
במעבד מזון (אפשר גם ידנית אך זה פחות נוח) מעבדים חמאה, סוכר וסוכר וניל לתערובת אחידה וקרמית. מוסיפים את הביצה והחלמון ומערבבים.
מנפים יחד אל הקערה קמח ואבקת אפייה ומוסיפים גם את המלח. מעבדים לבצק אחיד. אוספים את הבצק ומשטחים לדסקית עבה. עוטפים בניילון נצמד ומניחים במקרר לחצי שעה.
לשים מעט את הבצק, מרדדים על משטח מקומח וקורצים צורות. יש לשים לב לא לרדד דק מדי. אם הבצק דביק מעט, אפשר להוסיף מעט קמח או להחזיר למקרר לכמה דקות.
מסדרים את העוגיות על גבי נייר אפייה עם רווחים ביניהם (העוגיות מתרחבות מעט באפייה אך שומרות על צורתן). אופים בחום של 175 מעלות, 8-10 דקות, רק עד שהעוגיות לא מבריקות. העוגיות צריכות להישאר כמעט לבנות (אפשר לאפות עד להזהבת השוליים אם אוהבים עוגיות מעט קשות יותר).
שומרים בכלי אטום.
175 גרם חמאה רכה
שלושת רבעי כוס סוכר
1 שקית סוכר וניל
ביצה + חלמון
2 כוסות קמח
חצי כפית אבקת אפייה
קמצוץ מלח
מחממים תנור על 175 מעלות.
במעבד מזון (אפשר גם ידנית אך זה פחות נוח) מעבדים חמאה, סוכר וסוכר וניל לתערובת אחידה וקרמית. מוסיפים את הביצה והחלמון ומערבבים.
מנפים יחד אל הקערה קמח ואבקת אפייה ומוסיפים גם את המלח. מעבדים לבצק אחיד. אוספים את הבצק ומשטחים לדסקית עבה. עוטפים בניילון נצמד ומניחים במקרר לחצי שעה.
לשים מעט את הבצק, מרדדים על משטח מקומח וקורצים צורות. יש לשים לב לא לרדד דק מדי. אם הבצק דביק מעט, אפשר להוסיף מעט קמח או להחזיר למקרר לכמה דקות.
מסדרים את העוגיות על גבי נייר אפייה עם רווחים ביניהם (העוגיות מתרחבות מעט באפייה אך שומרות על צורתן). אופים בחום של 175 מעלות, 8-10 דקות, רק עד שהעוגיות לא מבריקות. העוגיות צריכות להישאר כמעט לבנות (אפשר לאפות עד להזהבת השוליים אם אוהבים עוגיות מעט קשות יותר).
שומרים בכלי אטום.
באותו הנושא: