18 תשובות
בתור אתאיסטית שהייתה עם דתי זה לא מסתדר תפרוש
שואל השאלה:
^^^אני פשוט לא מסוגל להתעלם מהמשיכה שיש לי אליהן...
אני נמשך אוטומטית לכל דתייה שאני רואה, לעומת זאת אני בקושי נמשך לאתאיסטיות, ואני גם פחות מכיר כאלה
^^^אני פשוט לא מסוגל להתעלם מהמשיכה שיש לי אליהן...
אני נמשך אוטומטית לכל דתייה שאני רואה, לעומת זאת אני בקושי נמשך לאתאיסטיות, ואני גם פחות מכיר כאלה
אנונימי
נסה לחשוב למה אתה נמשך לדתיות כאילו זה בעצם אמונה במשהו שאתה לא מאמין בו.
זה סתם לא יעבוד לך והן לא ירצו מישהו שלא מאמין ולא שומר מצוות
זה סתם לא יעבוד לך והן לא ירצו מישהו שלא מאמין ולא שומר מצוות
אנונימית
אני דתייה ואין לי בעיה
אבל מה זאת אומרת נמשך לדתיות? למה בדיוק? מה כל בת ברחוב שתבוא תגיד לך אני דתייה אתה תימשך אליה?
אבל מה זאת אומרת נמשך לדתיות? למה בדיוק? מה כל בת ברחוב שתבוא תגיד לך אני דתייה אתה תימשך אליה?
אנונימית
שואל השאלה:
אני לא יודע להסביר את זה...
זה גם במראה, בלבוש, בעובדה שהיא דתייה, הכל ביחד מושך אותי מאוד
אני לא יודע להסביר את זה...
זה גם במראה, בלבוש, בעובדה שהיא דתייה, הכל ביחד מושך אותי מאוד
אנונימי
דתיות לא ירצו מישהו אתאיסט
אבל כאילו מה מושך בזה? מה בקונספט של דתייה מושך אותך? שהיא מאמינה במשהו שלדעתך לא קיים או שפשוט יש סיכוי גבוה שהיא מחפשת גבר לחתונה ומחפשת קשר רציני?
ודתיות יש בכל סוגי הנראות החיצונית הדבר היחיד שמשותף להן זה שאף אחת מהן לא חושפת מרפקים או ברכיים וכולן שמות חצאיות
אבל כאילו מה מושך בזה? מה בקונספט של דתייה מושך אותך? שהיא מאמינה במשהו שלדעתך לא קיים או שפשוט יש סיכוי גבוה שהיא מחפשת גבר לחתונה ומחפשת קשר רציני?
ודתיות יש בכל סוגי הנראות החיצונית הדבר היחיד שמשותף להן זה שאף אחת מהן לא חושפת מרפקים או ברכיים וכולן שמות חצאיות
אנונימית
שואל השאלה:
אני לא יודע...
זה פשוט מושך אותי
אני לא יודע...
זה פשוט מושך אותי
אנונימי
שואל השאלה:
זה שאני אתאיסט לא אומר שאני לא מכבד את אורח החיים, אני פשוט לא מאמין בו. ויש הבדל ענק בין השניים
זה שאני אתאיסט לא אומר שאני לא מכבד את אורח החיים, אני פשוט לא מאמין בו. ויש הבדל ענק בין השניים
אנונימי
כל אחת ומה שהיא חושבת
אל תתחיל, זה שוני גדול מדי אם הבחורה רוצה להשאר דתיה זה לא ילך
פשוט תתחיל לחקור את היהדות. אתה תגלה דברים מדהימים, ואולי תבין באמת מה זה ואת המהות של זה. ואז לא תהיה אתאיסט ותהיה מתאים למישהי דתיה
מבטיחה שהחיים שווים יותר:)
מבטיחה שהחיים שווים יותר:)
לרוב לא. למה חשוב לך דתיות? דווקא עדיף שתפנה למישהי שבאותה חשיבה כמוך.
אנונימית
כן אבל, אם תלך ותתחתן עם דתיה תצטרך להתחיל לשמור כשר, לצום בכיפור, להתחתן דרך הרבנות כמובן וללמוד את כל הפסוקים שצריך, את הילדים תצטרכו לגדל כדתיים (ולעשות ברית מילה לבנים), תצטרך גם לשמור שבת ועוד.
אלה דברים שהם חלק בלתי נפרד ממי שדתי ואף דתיה לא תוותר עליהם אחרת זה אומר שהיא חוזרת בשאלה.
אלה דברים שהם חלק בלתי נפרד ממי שדתי ואף דתיה לא תוותר עליהם אחרת זה אומר שהיא חוזרת בשאלה.
אנונימית
קודם כל בתור אחת שיוצאת עם דתיים אין דבר כזה שזה לא יעבוד רק בגלל דת, אתה יכול לצאת אם מי שבא לך ואם אתה רוצה לפנות אליה תפנה אליה כמו שהיית פונה לבחורה חילונית ופשוט אל תדברו על הדת
הן לא יצאו, ואל תנסה להתחיל איתן
לא בטוח שזה יעבוד אם אין את אותו אורח חיים
הכל שטויות אני דתי יש זוגיות מצליחה עם אתאיסטית שלא שומרת כלום ואני שומר לעצמי ולא כופה עליה כלום והיא מכבדת אותי בדברים מסויימים ואני אותה. והילדים? אני מן הסתם אעשה להם ברית מילה ובר מצווה אבל מגיל קטן שנינו נסביר להם את האמונות שלנו והילדים יבחרו מה להיות ובמה להאמין וזהו ( ולכל הקטנונים שירשמו לי "אבל הוא לא יוכל לבחור להיות בלי ברית" אז כן הם לא יוכלו לקבל את הזכות הזאת כי החובה שלי היא שיהיו נימולים אז כן הזכות הזאת טכנית תישלל מהם אבל אין מה לעשות לזה הם יוולדו ויאלצו להתמודד עם המצב אבל זאת לא הנקודה כרגע) בכל אופן מה שאני מנסה להגיד זה שהיא תסכים לברית של הילד, להתחתן ברבנות, לשמור על טהרה, ותשמור על כשרות בבית. אם היא רוצה לאכול דברים כאלה ואחרים בחוץ, אני לא אמנע את זה ממנה. ושבת וחגים היא לא מחוייבת מבחינתי, שתראה טלויזיה בחדר ותלך לטייל או למשפחה אם היא רוצה. ככה אני לא כופה עליה את הדת, היא מסכימה לתנאים שלי, ואני לא מגביל אותה, ויש הדדיות. צומות אם היא לא רוצה לצום, זה עליה לא עליי. בקיצור כל אחד יעשה מה שהוא חושב לנכון. אני שומר דברים לעצמי ואנחיל לילדים מה שאפשר, ואם הם לא מאמינים אז אלמד אותם לכבד את מי שכן ולא לזלזל ולפגוע. בכל אופן, סליחה על החפירה. רק רציתי להגיד שאם אני יכול אז גם אתה יכול, ויש המון זוגות מעורבים והכל אפשרי אם אנשים נותנים לזה צאנס. אז מי שניסה ולא הצליח סתם מתמרמר, מכליל וחושב שכולם ככה... אבל זה לא נכון! ומי שאפילו לא ניסה, בכלל אין טעם להקשיב לו כי הוא קיצוני מידי. צריך להגיע לנקודת פשרה, אנשים תתעוררו! תתחילו לקבל אחד את השני! בהצלחה גבר, אתה תמצא את הדתיה המתאימה לך. כל טוב.
אנונימי
באותו הנושא: