7 תשובות
כי מכלילים את כולם ולא את חלקם
כי יוצרים הכללה שגורמת לאנשים להאמין שכל החרדים הם רעים ולא החלק הממש קטן.
ו90% מהחרדים אפילו לא רואים חדשות
ו90% מהחרדים אפילו לא רואים חדשות
מכיוון שהחרדים הם מיעוט שנפגע מכל הסתה ומכל משפט, כתבה, גורמים במערכת הפוליטית וכו' עד לכדי דה לגיטימציה לציבור החרדי כולו שנאלץ להתגונן מההסתה הזו בין אם נעשית בצדק ובין אם לאו.
דוגמא טובה לכך אפשר לראות אם נשווה את המגזר החרדי למיעוט נוסף בישראל - הדרוזים, בהנחה שהייתה מתקיימת 'ועדת חקירה לדרוזים' הדבר היה מהווה עילה מצויינת לביטול שידור הכתבה כשבמקרה הטוב חברת החדשות היו משלמים פיצויים כספיים לנפגעי הכתבה, דבר שלא יכול לקרות בשום קונסטלנציה בקרב המגזר החרדי. לכן קיים מניע עז אצל הקול החרדי לצעוק, לזעוק ונכון, לפעמים אף להתריס, אך זאת בשביל לשמור על כבודם האישי בפרט ועל כבוד המגזר בכלל.
דוגמא טובה לכך אפשר לראות אם נשווה את המגזר החרדי למיעוט נוסף בישראל - הדרוזים, בהנחה שהייתה מתקיימת 'ועדת חקירה לדרוזים' הדבר היה מהווה עילה מצויינת לביטול שידור הכתבה כשבמקרה הטוב חברת החדשות היו משלמים פיצויים כספיים לנפגעי הכתבה, דבר שלא יכול לקרות בשום קונסטלנציה בקרב המגזר החרדי. לכן קיים מניע עז אצל הקול החרדי לצעוק, לזעוק ונכון, לפעמים אף להתריס, אך זאת בשביל לשמור על כבודם האישי בפרט ועל כבוד המגזר בכלל.
מסכימה ומחזקת את icecreambb
גם יאיר שרקי אמר שהתחקיר לא כל כך מדוייק בלשון המעטה.
החרדים כועסים בצדק, הם מרגישים שעושים עליהם לא מוצדק ומעבירים ביקורת רק עליהם
החרדים כועסים בצדק, הם מרגישים שעושים עליהם לא מוצדק ומעבירים ביקורת רק עליהם
כי לחרדים (לא בהכללה) קשה להתמודד עם ביקורת עניינית...
בוא אני אגלה לך משהו, לרוב האנשים בעולם קשה לקבל ביקורת, לא משנה אם הם לובשים כיפה, כפייה, כובע או שיש להם קרחת.
באותו הנושא: