5 תשובות
1. 2-4^(y= (x-2
2. y= -x^2+8
שואל השאלה:
את/ה יכול להגיד גם את הדרך?
אנונימית
הסבר לפרבולה 1:
אומרים לך שקודקוד הפרבולה הוא (4-,2), מה שאומר שהפרבולה שלך ישרה (ניתן לדעת זאת לפי הסרטוט) ובנוסף לכך היא זזה 2 יחידות לצד ימין ו4 למטה.
הa (מקדם הx^2) צריך להיות חיובי מכיוון שאת יודעת שהפרבולה ישרה.
בנוסף לזה, הבנו שהפרבולה זזה 2 יחידות ימינה מה שאומר שצריך לכתוב את זה במשוואה כ: 2^(x-2).
גם הבנו שהפרבולה זזה 4 יחידות למטה מה שאומר שאת צריכה להוסיף למה שכתבתי למעלה: 4-.

הסבר לפרבולה 2:
אומרים לך שקודקוד הפרבולה הוא (0,8), מה שאומר שהפרבולה לא זזה הזזה אופקית (לצד) בכלל, אלא רק הזזה אנכית (למעלה ולמטה).
אומרים לך ששיעור הy של הקדקוד הוא 8, ומכך את יכולה להבין שהפרבולה זזה 8 יחידות למעלה.
בנוסף לזה, את יודעת שהפרבולה הפוכה (על פי הסרטוט) מה שאומר שהa (המקדם של x^2) צריך להיות שלילי: x^2-.
לבסוף, את יודעת שהפרבולה זזה 8 יחידות למעלה מה שאומר שאת צריכה לכתוב את זה כ: x^2+8-.
שואל השאלה:
אוקיי תודה , אבל לא צריך לחשב גם כמה שווה השיפוע? (a) כאילו מאיפה הסקת שהפרמטר שלפני האיקס בריבוע הוא 1?
אנונימית
^ צודקת, אבל אין לי דרך לדעת את זה רק לפי נקודות הקודקוד (אז פשוט הסקתי שזה 1).