8 תשובות
התחלתי באיזה גיל 8 בשיעורי פסנתר במתנס כזה, כן זה קשה, אני לא יודעת אם להגיד שזה נהיה קל יותר כי פשוט עולים ברמה של מה שמנגנים ויש גם המון תאוריה למוזיקה.
זה מאוד כיף יש תחושת סיפוק ענקית שמצליחים לנגן משהו מושלם.
לכי לשיעור תראי אם את מתחברת, את צריכה להשקיע וזה גם הרבה קורדינציה אבל אני מאמינה שמי שבאמת רוצה יכול פשוט צריך להשקיע קצת כמו בכל תחביב
שואל השאלה:
פשוט קשה לי להגיד אם זה רק החיבה למנגינת פסנתר או רצון ממשי לנגן באחד כזה
אנונימית
התחלתי בכיתה א מן הסתם זה נהיה קל עם הזמן וכן כדאי לך אבל זה הרבה שנים של השקעה בזה
התחלתי באוקטובר 2019, לא למדתי כרגיל עם מורה אלא דרך היוטיוב, אני לא קוראת תווים אבל בהמשך אקח מורה ואלמד.
אני מנגנת קלאסי- היה לי קל מההתחלה האמת, פור אליז ניגנתי אחרי כמה חודשים כמו כולם, אבל אז רציתי משהו באמת קשה, התחלתי ללמוד את האימפרומפטו של שופן ופשוט בא לי טבעי והיה לי קל, חברה של אמא שלי עובדת בבית ספר למוזיקה, היא מנגנת פסנתר בעצמה ועזרה לי קצת גם, היא דיברה עם נגני פסנתר שם ואמרו שזו יצירה שקשה מאוד לנגן תוך שנה ושזו יצירה של שנה שבע, ושזה ממש כישרון וזה ונורא התלהבתי, זה נתן לי המון מוטיבציה, אז התחלתי עכשיו עוד יצירה קשה- מונלייט סונטה 3.
בכל מקרה כן, תתחיל, זו באמת חוויה.
וטיפ קטן- אף פעם אל תשווה את עצמך לאחרים, תתרכז בעצמך ותעשה מה שטוב לך.
לא כולם נהיים בטאהובן תוך 5 שנים, זה משהו שדורש הרבה מאוד השקעה, אם יש כישרון טבעי זה אמנם עוזר, אבל אימון והתמדה זה חלק גדול הרבה יותר מהתהליך.
שואל השאלה:
קודם כל, כל הכבוד לך. איך אפשר להתחיל ללמוד לנגן אם אין לי פסנתר? זה כלי נגינה מאוד יקר..
אנונימית
אפשר לנגן את זה גם במקום אם יש לך מתנס או משהו כזה
שואל השאלה:
המתנס שאני מכירה מוזנח, אין שם כלום..
אנונימית
אז אולי תקחי מורה שיש לו\לה פסנתר בבית
אני מכירה כאלה