4 תשובות
אדם שלא מתאמן בכלל.
נפח פעימה
קשור גם לסיבולת לב ריאה.
את צריכה את זה מפורט?
אם כן תגידי אפרט בשמחה :)
נפח פעימה
קשור גם לסיבולת לב ריאה.
את צריכה את זה מפורט?
אם כן תגידי אפרט בשמחה :)
שואל השאלה:
כן אני צריכה מפורט
כן אני צריכה מפורט
אנונימית
נפח פעימה זה בעצם כמות הדם שזורמת בלב בפעימה אחת. ככל שנפח הפעימה גדול יותר ככה הדופק של הבן אדם יעלה בצורה איטית יותר.
למה?
התפקיד העיקרי של הלב הוא להעביר דם עשיר בחמצן לגוף.
אם בפעימה אחת יעבור יותר דם, הלב שלנו יוכל לפעום בצורה איטית יותר.
כשאנחנו עושים פעילות גופנית קצב הלב שלנו עולה מהר בדרך כלל, בגלל שהגוף שלנו דורש יותר חמצן.
מה שקורה אצל ספורטאים זה שיש להם התאמה פיזיולוגית (שנוצרה עם הזמן) ואז הלב שלהם בנוי בצורה שונה.
בעיקרון השריר שלהם יותר גדול - אספקה של יותר דם בפעם אחת.
וגם יש להם יותר עורקים קורונריים (עורקים המזרחיים חמצן ללב) שזה מאפשר ללב מרווח דיאסטולה (הרפיה) יותר גדולה.
הלב שלהם פחות מתאמץ, כי הוא "רגיל" למאמץ ופיתח התאמה מסויימת.
בפועל, אדם רגיל וספורטאי שעושים את אותה פעילות פיזית דורשים את אותה כמות חמצן רק שהלב של הספורטאי מותאם למצב כבר אז הדופק שלו יעלה בצורה איטית יותר.
מקווה שזה מובן, חומר שלמדתי לפני שנתיים אז זה קצת צולע
יש סיכומים על זה בגוגל גם
למה?
התפקיד העיקרי של הלב הוא להעביר דם עשיר בחמצן לגוף.
אם בפעימה אחת יעבור יותר דם, הלב שלנו יוכל לפעום בצורה איטית יותר.
כשאנחנו עושים פעילות גופנית קצב הלב שלנו עולה מהר בדרך כלל, בגלל שהגוף שלנו דורש יותר חמצן.
מה שקורה אצל ספורטאים זה שיש להם התאמה פיזיולוגית (שנוצרה עם הזמן) ואז הלב שלהם בנוי בצורה שונה.
בעיקרון השריר שלהם יותר גדול - אספקה של יותר דם בפעם אחת.
וגם יש להם יותר עורקים קורונריים (עורקים המזרחיים חמצן ללב) שזה מאפשר ללב מרווח דיאסטולה (הרפיה) יותר גדולה.
הלב שלהם פחות מתאמץ, כי הוא "רגיל" למאמץ ופיתח התאמה מסויימת.
בפועל, אדם רגיל וספורטאי שעושים את אותה פעילות פיזית דורשים את אותה כמות חמצן רק שהלב של הספורטאי מותאם למצב כבר אז הדופק שלו יעלה בצורה איטית יותר.
מקווה שזה מובן, חומר שלמדתי לפני שנתיים אז זה קצת צולע
יש סיכומים על זה בגוגל גם
שואל השאלה:
תודה!
תודה!
אנונימית
באותו הנושא: