5 תשובות
כשאתה נוסע מהר על במפר (הגבעות האלה שעושים על הכביש כדי לשלא יסעו מהר)
אם הרכב כולו מתנדנד - הבולמים לא טובים - אם הרכב נשאר יציב הבולמים טובים
שאם על כל דבר קטן כמו פסי האטה למשל שאתה עולה כל הרכב מתנדנד בחוזקה.
כאשר הרכב מקפץ הרבה יותר מהסביר, בין אם יש לכך סיבה ובין אם לא.
הבדיקה הפשוטה ביותר לבולם זעזועים היא שמנדנדים את הרכב חזק בצד אחד וכשהוא למטה עוזבים - אם הבולם תקין אזי הוא עושה נדנוד וחצי לאחר העזיבה ולא יותר, אם הבולם לא תקין הוא ממשיך להתנדנד
בדיקת בולמי זעזועים:
במנוחה:
1. מנדנדים הרכב מעלה ומטה בחלק הקדמי אם המרכב עולה מהר משמע הבולם לא ממלא את יעודו כי העליה צריכה להיות מבוקרת.
2. בדיקה ויזואלית (נכנסים מתחת לרכב או על ליפט) ובודקים האם הבולם נוזל/רטוב או ניזוק ממכה או הגומיות/תותבי הגומי בחיבורים קרועים/שחוקים.
בנסיעה:
1. נוסעים כברת דרך ותוך כדי הנסיעה מרגישים אם הנסיעה "רכה" והבולם עושה את העבודה דהיינו סופג זעזועים או שהתחושה היא שנוסעים ב "עגלה".
2. לאחר הנסיעה שמים יד על הבולם, אם הוא עבד/עובד הוא יהיה חם כתוצאה מחיכוך הנוזל ואם לא הבולם יהיה קר.
נסיעה טובה.
במנוחה:
1. מנדנדים הרכב מעלה ומטה בחלק הקדמי אם המרכב עולה מהר משמע הבולם לא ממלא את יעודו כי העליה צריכה להיות מבוקרת.
2. בדיקה ויזואלית (נכנסים מתחת לרכב או על ליפט) ובודקים האם הבולם נוזל/רטוב או ניזוק ממכה או הגומיות/תותבי הגומי בחיבורים קרועים/שחוקים.
בנסיעה:
1. נוסעים כברת דרך ותוך כדי הנסיעה מרגישים אם הנסיעה "רכה" והבולם עושה את העבודה דהיינו סופג זעזועים או שהתחושה היא שנוסעים ב "עגלה".
2. לאחר הנסיעה שמים יד על הבולם, אם הוא עבד/עובד הוא יהיה חם כתוצאה מחיכוך הנוזל ואם לא הבולם יהיה קר.
נסיעה טובה.
באותו הנושא: