12 תשובות
אמן
אתחיל בכך שאת, אני והצדיקים הכי גדולים בעולם - לא יכולים לקיים את כל המצוות.

לא כי אין לנו את היכולת, אלא כי לא כל מצווה מתאימה לכולם - יש מצוות שמתאימות לכהנים לדוגמה.

אני רק יכול להגיד לך, שאת יכולה להגיד שה' קיים - אבל לא חייבת לקשר אותו לדת. פשוט להוכיר (או להוקיר איך רושמים?) בקיומו של ה', פשוט לא ללכת לפי דרכי הדת.

יש פואנטה באמונה, מצידי תאמיני בתפוז - אמונה מחזקת, גורמת לך לחשוב שיש תקווה, נותנת לך אור לחיים וכיף אינסופי.

אני מקווה שתחזרי בתשובה בשלב כלשהו בחיים שלך, כשתביני את גדולת המצוות - רק אז תתחילי להאמין בהן.
שואל השאלה:
אני מאמינה ומבינה את מרבית המצוות, אבל נניח שיש מצווה מסוימת, שאני פשוט לא מאמינה בה, לא מאמינה בדרך שלה. האם זה מאבד את טעם האמונה וקיום המצוות האחרות?
אנונימית
איזו מצווה לדוגמה?
שואל השאלה:
בוא נניח צניעות, בהנחה שאני לא מאמינה שהדרך הזו עדכנית בטח לא לשנה שאנחנו חיים בה, או אם איני שומרת את עצמי לחתונה, שאר המצוות התבזבזו כביכול? להמשך קיומן (על ידי מן הסתם) יש טעם?
אנונימית
לא יודע אם התבזבזו, מה שכן - ה' מעריך כל מצווה קטנה שאת עושה, ומעריך כל מעשה קטן שעשית למענו.

את מבינה את גדולת הצניעות? כמה זה חשוב? אם את לא מאמינה במצווה מסוימת, זו בחירה שלך. את יכולה לא להאמין בה ולקיים מצוות אחרות, את תקבלי שכר על כל מצווה שאת יכולה לקיים. תעשי מה שאפשר.
שואל השאלה:
תודה לך:)
אנונימית
בכיף, לילה טוב צדיקה.
שואל השאלה:
לילה טוב צדיק
אנונימית
אלוהים זה בשביל להיות אנשים טובים יותר עם מטרה ואם את לא עוקבת אחרי זה אין מטרה לאמונה.
שואל השאלה:
אבל אם אני לא מאמינה שמצווה מסוימת תביא אותי להיות בן אדם טוב יותר
אנונימית
אה אוקיי ,אז פשוט אל תעשי אותה את יכולה לבחור איזה מצוות מתאימות לאורך החיים שלך