2 תשובות
בעיקרון אם למדת לפי הנוסחה y=mx+b
אז נקודת החיתוך עם ציר הy =
i (0,b)

(תתעלם מה-i..)

כלומר אם לדוגמה b=3 אז נקודת החיתוך עם y היא (0,3).
-----------------------------------------------
אז.... למה x=0? תחשוב לפי ההיגיון.. אם הנקודה על אחד הצירים (כלומר ממש על הקו של הציר) אז היא "נחתכת" עם הציר, אז הנקןדה של אחד הצירים יהיה 0 נכון?
לדוגמה תחשוב על צירים ונקודה ממש על ציר הy.. לx יהיה ערך? לא. כי אם נמתח קו ממש עד למטה, עד לציר הx נראה שנגיע ל0.
----------------------------------------------
ואם לא נתון הb? כלומר מה אם לא נתנו לנו את משוואת הישר (y=mx+b)? אז זה קצת יותר מסובך לכן תכנס לקישור ששמתי ואמור להיות שם הסבר לזה :)