התחברות ל

ההזדהות נכשלה, נסה שנית!
אם שכחת את הסיסמה שלך לחץ כאן
עדיין לא הצטרפת לסטיפס?  להרשמה לאתר
התחברת בהצלחה!
טיפים בתגית: חוקי האתר
למה בסטיפס יש משמעת כה נוקשה?

אנו בסטיפס מאמינים באינטרנט הטוב. טוקביסטן, השתלחויות, פניות לא מנומסות ולשון פוגענית - את כל אלה אנחנו לא רוצים בבית שלנו ברשת.

במהלך השנים יצרנו בסטיפס סביבה אינטרנטית שפויה ונקייה. בשביל ספאמרים, מזהמי לשון וטרולים, אנשים פוגעניים, חסרי נימוס וכבוד לזולת - בשבילם יש את שאר האינטרנט (לצערנו). אנחנו רוצים רק את הטובים ואת מי שיכולים להיות כאלה. השאר מורחקים ונפלטים מהאתר די מהר. האתר הולך כל הזמן ומשתבח וגדל, כי מי שיכול לשנות ולהתבגר ולאמץ דפוסים של בני תרבות נשאר בו ומרוויח לעתידו הרבה. מי שלא - נפלט ומפנה מקום לאחרים, טובים ממנו.

עוזרים לנו רבים - מגולשים איכפתיים שלוחצים על כפתור הפוגענות ומסבים את תשומת לב הנאמנים לעבירות והתנהגויות לא ראויות, דרך הנאמנים שעושים עבודת קודש ומנקים את האתר מזבל וממזהמים, דרך עורכי דין שפונים כדי לבקש מחיקות של לשון הרע ועד צוות האתר, שעושה ימים כלילות כדי שהפלא של סטיפס ימשיך לפרוח ולפתור בעיות לאלפי שואלים בכל יום ולעשרות אלפי גולשים שבאים לכאן למצוא פתרונות וסביבה תומכת.

סטיפס היא יחידה מובחרת ותמיד יש מי שלא עומדים בדרישות. מצער? - אולי, אבל כל אחד יכול להשתנות ולהתבגר ואנחנו נותנים את ההזדמנות הזו לכולם. כולם רצויים בסטיפס, אבל מקומו של איש כאן לא מובטח.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 09/08/2015

דירוג:
(47 מדרגים)

מה הן בדיוק עבירות הנעצים באתר?

הנעצים בסטיפס נועדו לאפשר לבני הנוער להציף לדף הבית שאלות מעניינות וראויות לשיתוף, דיונים מעניינים שנוצרו וכדומה.

אין לבקש נעצים ואין להזכיר את הנעצים בשאלות ובתשובות, אם הכוונה בכך היא לייצר קבוצה שתציף משהו בזכותם. אנו רוצים שמה שיוצף באתר ויועלה בזכות הנעצים, יקרה באופן טבעי ולא משום שאנשים התארגנו להעלותו.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 12/02/2015

דירוג:
(63 מדרגים)

מהו סטיפר בסטיפס?


סטיפר הוא משתמש סטיפס שבחר לקבל שאלות בנושאים שבהם הוא מבין. זו הדרגה שלפני מומחה. אנו מאפשרים למשתמשים בעלי ניסיון או ידע אמיתי בתחומים מסוימים, לסייע לאחרים בתשובות ראויות.

חשוב להירשם לקבוצות העונים רק בתחומים שבהם מבינים. צוות סטיפס מדיח סטיפרים שאינם עונים תשובות איכותיות והדבר פוגע בסיכוייהם להפוך בעתיד לבעלי תפקידים בכירים באתר. אחדים מהסטיפרים שלנו הפכו ברבות השנים למומחים באתר ולנאמני סטיפס מובילים.

ההרשמה לסטיפס היא פשוטה - עונים על שאלות שבה אתם מבינים ואחרי שעניתם, האתר ישאל אם תרצו לענות על שאלות בנושאים אלה. אם בוחרים את התחומים שבהם רוצים לענות על שאלות, תקבלו מעתה שאלות באתר וב"שאלות בשבילך" שלמעלה.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 26/01/2015

דירוג:
(25 מדרגים)

מה חשוב למחוק בתור נאמני סטיפס?
מה נאמני סטיפס צריכים למחוק ומה אין למחוק?


אנו מבקשים מנאמני סטיפס להקפיד למחוק רק את הדברים הבאים:

מחיקות בשאלות
===========
בשאלות יש למחוק רק במקרים של הכפשות, קללות, או קריאה לפשע. במקרים של עילגות מוגזמת או שגיאות הקלדה רשלניות יש למחוק ולבקש שישאלו שוב בהקפדה על כתיבה נאותה ואם צריך שישתמשו בדפדפן כרום שמסמן שגיאות בעת הכתיבה. יש למחוק גם שאלות שנכנסות לפרטיות של משתמשי האתר או אנשים אחרים (פרטיים).


מחיקת תשובות
===========
בתשובות יש למחוק את מה שלא עונה על השאלה, החל מתשובות שיווקיות, תשובות מכפישות, מלהיטות יצרים, בעלות אופי מיני וכו'. גם הזמנה לפרטי ללא תשובה צריכה להימחק בנימוק "תשובה נותנים כאן ולא בפרטי".

מחיקת מסר לעולם בחברים לעט
=====================
ב"חברים לעט" יש למחוק מסרים פוגעניים או מטרידים, שיש בהם הכפשות או הצעות מיניות. כמו כן יש למחוק כל הזמנה לשיחה במקום אחר, שאינו סטיפס (קיק, סקייפ וכדומה - מקומות לא מאובטחים שבהם אנשים חשופים לפשעים ללא אפשרות בקרה כלשהי).


זהו. סטיפס הוא אתר ליברלי שבו כל שאלה לגיטימית, למעט עבירות על החוק. גם שאלות שבעיניכם הן הזויות, נראות סוטות או אפילו סתמיות הן לגיטימיות. שאלות שהן התייעצויות או שהן מערבות דעות שונות יש לדווח כדי שנהפוך להתייעצויות. חשוב שתדעו שאנו רואים כל פעולה שנעשית באתר, תחת שם העורך, המוחק או המתקן ולכן חשוב להקפיד לנהוג בצורה נכונה ולעולם לא להשתמש באפשרות המחיקה או העריכה בצורה כוחנית.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 26/10/2014

דירוג:
(72 מדרגים)

איך לשנות כינוי בסטיפס?

שינוי הכינוי באתר סטיפס יהיה בלחיצה על לשונית "סטיפס שלי" ושם למטה בחרו את "שינוי הכינוי שלי".
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 01/10/2014

דירוג:
(16 מדרגים)

להיכן שייכים הסקרים באתר סטיפס - לשאלות או התייעצויות?


סקרים בסטיפס לא יעלו לעולם בשאלות. עד להשלמת המערכת שאנו עובדים עליה ושתכלול גם אותם, נא לשלב שאלות סקר אך ורק בהתייעצויות!
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 29/06/2014

דירוג:
(24 מדרגים)

איך לשאול שאלה אם אני לא רשומה?

לא ניתן לצערנו לשאול בלי להירשם לסטיפס. בשנים הראשונות אמנם אפשרנו זאת, אך בהמשך הדבר גרם לשאלות בעייתיות, בלשון לא הולמת ועם מרכיבים פוגעניים. לכן העדפנו להחליף את הפתיחות הזו שמזמינה גם אנשים לא ראויים, בחיוב ההרשמה - פעולה שלוקחת פחות מדקה.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 05/01/2014

דירוג:
(34 מדרגים)

מהם ההבדלים בין התייעצויות לשאלות באתר סטיפס?

שאלה מיועדת לקבלת מענה איכותי וענייני בנושא מוגדר וספציפי שאיננו אישי. השאלה חייבת להיות מנוסחת בצורה קצרה וממוקדת ואורכה מוגבל ל-120 תווים. בשאלות אין אפשרות לפתח דיון על הנושא, ויש לענות ישירות על השאלה את התשובה הטובה ביותר שלכם, בשאלות תוכלו להעניק פרחים למי שלדעתם תשובתו היא טובה ואיכותית. השאלות לא מיועדות להבעת דעה אישית אלא להצגת התשובה הטובה, הנכונה, והמדוייקת ביותר לשאלה שהוצגה.

התייעצות מאפשרת לשאול בצורה חופשית בנושאים שאינם דווקא קבלת תשובה ספציפית וממוקדת בנושא מסויים. בהתייעצויות ותוכלו להעלות נושאים בהם תרצו לשמוע מגוון דעות שונות, ותוכלו לקבל מענה על התלבטויות אישיות. בהתייעצויות ניתן להמשיך לפתח דיון עם העונים ועם השואל וניתן ואף רצוי להביע את דעתכם האישית על הנושא.


דוגמאות:
שאלה - מהו נבדל בכדורגל?
כאן הגולשים מחויבים לענות בצורה נקודית ועניינית על השאלה

התייעצות - איזו מתנה לדעתכם כדאי להביא לחברה?
זו התלטות בנושא אישי בה הגולשים עונים על פי דעתם, ניתן להמשיך הם ויכולים גם ולפתח דיון עם השואל ועם שאר חברי סטיפס המשתתפים בהתייעצות.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 05/12/2013

דירוג:
(182 מדרגים)

איך נהיים נאמנת סטיפס?


נאמני סטיפס יכולים להיות מי שהם בני יותר מ-18 (נאמני סטיפס) או 14 (נאמני נוער), יש להם דירוג אמינות "מושלם" וצברו לפחות 500 פרחים מוצדקים. פרחים מוצדקים הם פרחים שניתנו להם בזכות תשובות איכותיות ומושקעות ועזרה אמיתית לשואל ולא בקומבינות פרחים (עבירה חמורה בסטיפס!) או בשאלות התייעצות שחולקו בהם פרחים בסיטונות, רק על דעה או תשובות סתמיות.

מי שעומד בתנאים הללו וגילו/ה מעל גיל 14 יכול לפנות ל"יצירת קשר" ולבקש לבחון התאמה לתפקיד. יתכן גם שהמערכת תפנה ותציע להיות נאמנ/ת סטיפס. לעיתים המערכת רואה באדם מתאים לנאמנות אך מבקשת להמשיך ולהמתין עד לצירוף הנאמנים הבא, או לתקופת ניקיון מעבירות, במיוחד אם בעברו היו הפרות סדר חמורות וחסימות, שמחייבות אותנו לבחון היטב את ההתאמה לתפקיד הרציני הזה באתר.

בהצלחה!
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 01/09/2013

דירוג:
(110 מדרגים)

מהו בדיוק דירוג האמינות של סטיפס?


כדי לאפשר לנו לשמור על רמה גבוהה באתר פותח דירוג האמינות בסטיפס. זהו דירוג שנועד להציג עד כמה המשתמש אמין. דירוג האמינות הוא ציון בין 0 ל-100. הוא מציג לגולשים האם המשתמש הוא "אמין מאוד", "אמין", "בסדר", "בעייתי" או "פוגעני".

הדירוג הוא אוטומטי ומתעדכן לפי פעולות המשתמש באתר. הפרה של כללי האתר גורמת הפחתה בדירוג, בעוד שהשתתפות תוך הקפדה על כללי האתר גורמת להעלאת הדירוג.

משתמשים שהדירוג שלהם נמוך מאוד - "פוגעני" (פחות מ-30) ייחסמו אוטומטית ל-15 דקות, בכל מקרה של הפרת כללי האתר. במידה והם ימשיכו לבצע עבירות, הם ייחסמו אוטומטית למספר ימים. במקרים קשים הם ייחסמו לצמיתות.

רק משתמשים שהדירוג שלהם יהיה "מושלם" יופנו אוטומטית לצוות סטיפס ותישקל מועמדותם כנאמני סטיפס.

שימו לב, דירוג האמינות מחושב מחדש בסוף כל יום ונקודות ניתנות אוטומטית למשתמשים הראויים לכך, כך שגם אם הפרתם את כללי האתר והדירוג שלכם ירד, הדירוג שלכם יוכל לעלות בחזרה במהירות, במידה ותשמרו להבא על כללי האתר.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 30/07/2012

דירוג:
(1010 מדרגים)

על מה אנו מבקשים להקפיד בתור נאמני סטיפס?


נאמני סטיפס מתבקשים להקפיד על הכללים הבאים:

איכות כתיבה - יש להקפיד על רמת ואיכות כתיבה בעברית. נאמני סטיפס הופכים להיות חלק מצוות האתר המתנדב ועליהם החובה לכתוב כתיבה נכונה, נאותה, מכבדת וחיובית ובו בעת להיות חד-משמעיים כנגד הפרות איכות.

תיקון שגיאות - על נאמני סטיפס לעשות גם תיקוני כתיב ותחביר לשאלות איכותיות שבהן נפלו שגיאות פה ושם (שהרי שאלות זבל או שאלות רצופות שגיאות רבות יש למחוק עם הערה הממליצה על דפדפן שמסמן שגיאות כאלה).


התפקיד כולל את הדברים הבאים:

למחוק שאלות - במקרים של עילגות מוגזמת או שגיאות רשלניות ושאלות לא מכובדות.

לערוך שאלות - לתקן ככל הניתן את איכות השאלות והניסוחים שבהם.

למחוק תשובות - יש למחוק מידית את מה שלא עונה על השאלה, כולל תשובות שיווקיות, תשובות מכפישות, מלהיטות יצרים, בעלות אופי מיני וכו'.


על הנאמן לדעת שאנו רואים כל פעולה שנעשית באתר, תחת שם העורך, המוחק או המתקן ולכן חשוב להקפיד לנהוג בצורה נכונה ולעולם לא להשתמש בכוח המחיקה או העריכה באורח מוגזם. סטיפס הוא אתר ליברלי שבו, למעט עבירות על החוק, כל שאלה לגיטימית, גם אם בעינינו היא הזויה, סוטה או סתמית.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 26/12/2011

דירוג:
(90 מדרגים)

מה הדברים החשובים לחיפוש חברים לעט בסטיפס?


חיפוש חברים לעט בסטיפס מותר, אך יש להקפיד על התנאים הבאים:

לא לרמיזות מיניות - סטיפס אינה מסגרת לענייני סקס. מילים כמו "חרמניות" או "זורמות" לא יתקבלו כאן. בכלל סקס ברשת הוא בעיה מסוכנת והאנונימיות יכולה להיות בעייתית. אנו עושים הכל על מנת לשמור עליכם אבל איננו כל-יכולים!

לא להיכרויות - אין להציע הצעות רומנטיות או דברים דומים..

לא שאלות - חברים לעט לא מיועד כדי לחפש מי יסייע בתיקונים, הדרכות וכדומה, אלא להתכתבות ויצירת קשר מכתבים מתמשך.

לא לצורך פגישות - אין להזמין חברים לעט כדי לפגוש בהם. סטיפס מעודד קשר ללא סיכונים.

לא לזימון שיחות באפליקציות חיצוניות - אפליקציות כמו סקייפ ודומותיה עלולות לחשוף אתכם למטרידים ואף לאנשים בעלי כוונות רעות.

לא לפער גילאים משמעותי - אין להזמין חבר לעט בגילאים רחוקים משלכם. זה עלול להיות מסוכן וודאי לא בריא!

זהירות כללית - כשאתם מגיבים למי שפרסם בקשה לחבר לעט, נסו לא לספק פרטים מזהים. הקשר הזה יכול להיות נהדר אבל רצוי שייעשה מבלי לחשוף פרטים על אודותיכם.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 14/12/2011

דירוג:
(83 מדרגים)

מדוע סטיפס מוחקים קישורים מצורפים לאתרים של העונים או למאמרים ודפים מתוכם?


הרובוטים של סטיפס מוחקים אוטומטית קישורים של פרסום עצמי שנוספים לתשובות רבות. אנו איננו מתירים זאת באופן עקרוני וענייני גם יחד - קישור אמור להיות רק מה שרלוונטי לתשובה שנתתם ולהרחיב אותה והוא חייב להיות הכרחי כדי לסייע לשואל.

ראשית, חשוב לדעת - לגבי מומחים, כל קידום אתרים לא נחוץ כיוון שמעל לתשובת המומחה ממילא מופיע הקישור "האתר שלי". לכל השאר - ניתן לקשר את שם העונה לאתר שלו.

ועקרונית, אנו עושים הפרדה מוחלטת בין תוכן לפרסום. גם אם זה נראה מוזר בתחילה, לטווח ארוך זה מיטיב עם העונה מאד. זאת בעיקר משום שהמיתוג העצמי של המומחה המסייע לגולשים הוא אפקטיבי פי כמה מקישור כזה או אחר. בנוסף, זו אחת הסיבות שמנועי חיפוש כל כך אוהבים את התוכן של סטיפס ומזרימים כמויות של גולשים רלוונטיים לתחום העיסוק של העונה, מה שבאופן ברור הוא גם בסיס הלקוחות שלו, במידה ומדובר בעונה בעל עסק בתחום.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 15/11/2011

דירוג:
(30 מדרגים)

מה הן בדיוק עבירות פרחים באתר?


הפרחים בסטיפס נועדו ליצור אווירה חיובית ובונה. השואל מעניק פרח למי שהשקיע בתשובה ועזר לו ובכך מגדיל את המוניטין של העונה ומאפשר לו להיראות במיטבו, בעת שהוא עונה בסטיפס. כל שואל שמקבל תשובה רואה בתשובה שניתנת לו מאת אדם בעל פרחים מרובים, תשובה איכותית יותר מהרגיל.

עם זאת, יש מי שמנסים לנצל את הפרחים למטרות שלא מסתדרות עם האווירה בסטיפס ועושים דברים שאנו איננו רואים בעין יפה.


הנה שני איסורים לגבי פרחים בסטיפס:

אין להבטיח פרחים בשאלות או לבקש פרחים בתשובות - למעשה, הפרחים אינם נושא לשיחה באתר. הם קיימים ומקסימים אבל לא צריך לסחור בהם.

פרחים שניתנים באופן כמותי על שאלות שטות, כגון "מה השעה?" או "מה אפשר לעשות עכשיו?" גורמים למחיקת השאלה וכל תשובותיה ולעונש לשואל - גם עונים הרואים שאלה כזו, כדאי שיימנעו מראש מלענות לה, כיוון שהיא תימחק בכל מקרה.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 31/10/2011

דירוג:
(120 מדרגים)

איך מתייגים נכון בסטיפס?

כשאתם שואלים שאלה, נניח על נעליים, התגית "נעליים" צריכה להיות שם, כי היא מייצגת את הנושא. נניח שהשאלה עוסקת בקניית נעליים, אז תגית כמו "קניות" כדאי שתתווסף. בשאלה גם רציתם לדעת היכן ניתן לקנות נעליים - הוסיפו את התגית "איפה לקנות".. וכך הלאה. את הרעיון הבנתם כבר.

חשוב לציין כמה דברים:

- המערכת ממליצה על תגיות שהיא מאתרת כמתבקשות, אבל זוהי מערכת ממוחשבת. אם תגיות שהוצעו לכם אינן שייכות, הקליקו עליהן. הן בצבע כתום והן יוסרו מהרשימה.

- אם יש תגית שלדעתכם חסרה, פשוט רשמו אותה, עם פסיק אחריה. יש כמה שחסרות? - רשמו אותן עם פסיקים ביניהן.

- הסירו כל תגית שלא קשורה לעניין! - תגיות לא קשורות מקטינות את הסיכוי לקבלת תשובות איכותיות ומהירות, כיוון שהן יגרמו לשאלה להגיע למי שלא בהכרח מבין בנושא. אל תוסיפו סתם ואל תשאירו תגית שלא צריך.


זהו. התגיות בשאלות הן באחריות השואל. אנו מוחקים שאלות שניכר בהן זלזול בתיוג, כי הן עושות בלגן באתר.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 24/10/2011

דירוג:
(30 מדרגים)

מהם הפרחים בסטיפס ואיך מקבלים אותם?


פרח ניתן בסטיפס על תשובה איכותית, שמסייעת לשואל באמת. הפרחים מטרתם היא הבעת תודה והערכה לעונה שהתאמץ בנתינת תשובה איכותית במיוחד.

מספר הפרחים שצבר משתמש בסטיפס מצביעים על איכויותיו כעונה וכחבר סטיפס. הם מצביעים למי שענה לו, עד כמה התשובה ניתנה מאדם רציני ובעל יכולת. כל חבר סטיפס יכול לראות בדיוק על אילו תשובות קיבל כל חבר אחר את הפרחים שלו (גם המערכת משתמשת בזה כדי לאתר משתמשים שעושים סחר-מכר בפרחים ולהענישם).

את הפרח יכול לתת רק השואל.


עבירות פרחים:
==========
מטרתם של הפרחים חיובית ובונה. יש מי שמנסים לנצל אותם למטרות שלא מסתדרות עם האווירה בסטיפס. אנו רואים זאת בחומרה ולכן:

אין להבטיח פרחים בשאלות או לבקש פרחים בתשובות - למעשה, הפרחים אינם נושא לשיחה באתר. הם קיימים ומקסימים אבל לא צריך לסחור בהם.

פרחים שניתנים באופן כמותי על שאלות שטות, כגון "מה השעה?" או "מה אפשר לעשות עכשיו?" גורמים למחיקת השאלה וכל תשובותיה ולעונש לשואל - גם עונים הרואים שאלה כזו, כדאי שיימנעו מראש מלענות לה, כיוון שהיא תימחק בכל מקרה.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 14/10/2011

דירוג:
(48 מדרגים)

מהם התפקידים השונים בסטיפס?


הנה סוגי התפקידים הנהוגים באתר סטיפס:

סטיפר
====
סטיפר הוא משתמש סטיפס שבחר לקבל שאלות בנושאים שבהם הוא מבין. זו הדרגה שלפני מומחה. אנו מאפשרים למשתמשים בעלי ניסיון או ידע אמיתי בתחומים מסוימים, לסייע לאחרים בתשובות ראויות.


נאמן סטיפס
========
נאמן סטיפס הוא שילוב של שוטר, סדרן ומנהיג. נאמן הוא משתמש ותיק באתר שנבחר על ידי המערכת למלא את התפקיד. לרוב הוא גם בעל יכולת ניסוח וכתיבה טובים. אין טעם לפנות אלינו בבקשה להיות נאמני סטיפס. אנו מאתרים בעצמנו את הטובים שבכם, שכותבים היטב, שמגלים בגרות, רצינות ואחריות, נותנים תשובות איכותיות, זוכים בפרחים מוצדקים ולא צוברים חסימות על משמעת לקויה או כתיבה לא בוגרת. רק אז אנו מציעים להם להפוך לנאמני סטיפס.

נאמן סטיפס מקבל הרשאות לערוך, למחוק ולתקן שגיאות כתיב וניסוחים של שאלות ותשובות באתר.

נאמני סטיפס דואגים לשמור על הסדר והניקיון באתר ומוחקים הודעות פוגעניות או כאלה שאינן ראויות או לא תואמות את רוח האתר.

נאמן סטיפס יכול גם לחסום משתמשים שמפרים באופן גס את הסדר או את חוקי אתר.

חשוב לציין שנאמן לעולם לא ינצל את כוחו כדי לפגוע או לרדוף גולשים, תמיד יוודא שמחיקת שאלות או תשובות היא הכרחית ויכתוב נימוקים בוגרים ומכובדים, למחיקות, הערות או אזהרות שהוא נותן לגולשים באתר.


נאמן נוער
========
נאמן נוער הוא כמו נאמן סטיפס אך תפקידיו הם רק בסטיפס לנוער.


עונה בכיר
=======
עונה בכיר הופך אוטומטית מי שהגיע ל-500 פרחים, כלומר ענה יותר מ-500 פעם באופן איכותי וקיבל פרח על תשובתו. העונים הבכירים באתר הם המבוגרים האחראיים שבין העונים כאן. צריך לזכור שעם התואר באה גם האחריות לתשובות איכותיות ורציניות. מעולם לא הדחנו עונה בכיר ונשמח אם זה לא יקרה.


מומחה סטיפס
==========
מומחה סטיפס הוא בעל מקצוע מיומן או חוקר אקדמי. אלה אנשים בעלי ידע רב שמוכנים לענות לשואלים בסטיפס, על שאלות בתחומי המומחיות שלהם, ללא תשלום ובצורה מקצועית וקצרה.. המומחים אינם תמיד באתר. לרוב, הם מגיעים לענות אחרי שקיבלו מייל עם השאלה המקצועית ששאלתם בסטיפס.
מי שמעוניין להציע עצמו כמומחה, צריך להיות גבר או אישה בעלי מקצוע בתחומם, לרוב בגיל מעל 18, אדם שנתן לפחות כמה עשרות תשובות איכותיות באתר (אנו בודקים אותן ומאשרים את המומחה בהתאם) ובעל מקדם אמינות גבוה.


תארי כבוד
=======
נאמן בכיר ונאמן סטיפס ותיק הם שני תארי כבוד לנאמנים מובילים וותיקים במיוחד, שניתנים רק ביוזמת מערכת האתר וללא בקשות או קריטריונים מספריים. אין לבקש או לפנות לגבי תארים אלה - הם לחלוטין ביוזמת המערכת.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 14/10/2011

דירוג:
(75 מדרגים)

איך נכון לפסק שאלות ותשובות בסטיפס?



רווחים וסימני פיסוק
====================

רווח
====
אין לכתוב רווח לפני סימן פיסוק.
אחרי כל סימן פיסוק, לעומת זאת, חייב להיות רווח!

דוגמאות: אני נכון. אני לא נכון .וגם אני לא נכון.



נקודה
======
בכל סוף משפט חייבת להיות נקודה. מטרתה היא לחייב את הקורא לעצור לרגע ואז להמשיך לקרוא.

דוגמאות: בסוף משפט נכון תבוא נקודה. ואז יתחיל משפט חדש בנושא חדש.



שלוש נקודות (...)
=================
משתמשים בהן כדי להבהיר שיש המשך למשפט, אך הוא אינו גלוי כאן (הקורא יכול לחשוב לבד. זה פתוח למחשבה...).

דוגמאות: לפעמים יש המשך למשפט אבל...



שתי נקודות
===========
לא קיימות בדקדוק העברי.

דוגמאות לא טובות: אנחנו לא קיימות..



פסיק (,)
========
בא בין נושא לנושא, אם המשפט עוסק בכמה נושאים. כך יבוא בין כל נושא ונושא סימן פסיק, שיפריד ביניהם.

דוגמאות: אני כותב עם פסיק, מפסק עם פסיק, שותה קצת פסיקים ובסוף הולך לישון.



ו' החיבור
=========
אין לכתוב ו' החיבור אחרי פסיק ונקודה. כלומר, לפני ו' החיבור אין לכתוב פסיק. או שכותבים ו' או שכותבים פסיק.

דוגמאות: זה, וזה, וזה - אסורים בתכלית האיסור.



סימן שאלה
=========
בסוף שאלה יבוא תמיד סימן שאלה (?)

דוגמאות: אתם הבנתם שתמיד בסוף שאלה יבוא סימן קריאה?




סימן קריאה
==========
בסוף הבעת רגש יכול לבוא סימן הקריאה (!). מבחינתנו, נשמח שיהיו כמה שפחות סימני קריאה.

דוגמאות: אל תשכחו שאיכפת לנו מסימני הקריאה כאן!




סימן שאלה וסימן קריאה (?!)
==========================
אם אתם גם שואלים שאלה וגם מביעים רגש, רק אז תוכלו להשתמש בשניהם (?!).

דוגמאות: אתם מודעים לזה שאנחנו דואגים לכם?!



הערה: יש שמשתמשים בצורה הפוכה בשניהם, (עם סיום בסימן שאלה - !?) לתיאור הפתעה או הלם.

דוגמאות: זה מדהים שאתם לא מסוגלים לפסק נכון!?




מקפים
=====
במידה ואחרי אותיות החיבור (ב כ ל מ) יבואו מספר או מילה בשפה זרה, יבוא תמיד מקף ביניהם.

דוגמאות: ב-2 אני הולך, אולי אסע מחר ל-New York.




נקודותיים
==========
כשעומדת לבוא רשימה יוצגו לפניה הנקודותיים (:) - הרשימה תבוא תמיד בשורה הבאה ובין הפריטים בשורה יבואו פסיקים (,).

דוגמאות לסימני פיסוק: פסיק, נקודה, נקודותיים, סימן שאלה וסימן קריאה.



גרשיים
=======
נהוג להכניס ציטטות בתוך "גרשיים כפולים".

מחשבות נהוג להכניס לתוך 'גרשיים בודדים'.



דוגמאות אמיתיות לשאלות שכתובות רע:
==================================
נכתב: מאמינים במזלות?. אסטרולוגיה, התאמה לפי מזלות..?.
הנכון: מאמינים במזלות, אסטרולוגיה והתאמה לפי מזלות?
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 27/06/2011

דירוג:
(52 מדרגים)

איך מסירים שאלה שלי מאתר סטיפס?

אין למחוק שאלה בסטיפס. במקום זאת, ניתן ללחוץ על האיקס האדום שמופיע ליד שמכם בשאלה עצמה והשם יוחלף ל"אנונימי". בנוסף, היא לא תוצג ברשימת השאלות שלכם בעתיד.

כך, תסייע השאלה גם בעתיד לגולשים שזקוקים לסיוע בבעיה דומה, ומנגד - לא תביך אתכם או תסגיר ששאלתם שאלה זו.
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 22/02/2011

דירוג:
(48 מדרגים)

על אילו דברים להקפיד בכתיבה לספר אורחים בסטיפס?


הקפידו על הדברים הבאים:

- ספר האורחים נועד להשמיע את דעתכם על האתר, על תשובות שקיבלתם, על אנשים מהקהילה וכדומה.

- אין לקלל, להשמיץ או להעליב - יש ביקורת? מצויין, אבל הביעו אותה בנימוס ובצורה של ביקורת בונה.

- לא לפרסם - בספר האורחים אין לפרסם או לקדם אתרים, עסקים או מוצרים.

- זה לא מקום לתמיכה - ספר האורחים אינו המקום לבקש תמיכה (לבקשת תמיכה לחצו בתחתית האתר על "יצירת קשר").

- שאלות אין טעם לשאול בספר האורחים - לשם כך יש את דף "הוספת שאלה חדשה".
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 03/11/2010

דירוג:
(24 מדרגים)

איך לשאול שאלות באתר סטיפס?

הדרך הכי פשוטה לשאול שאלות בסטיפס היא ללחוץ על סימן השאלה הכתום שבצד שמאל, ליד הכותרת של החלק "השאלות החדשות ביותר".


בחירת סוג השאלה:
=============
יש לבחור אם השאלה מקצועית (כלומר, מופנית למומחים ואנשי מקצוע ומחייבת אישור מערכת) או כללית (מופנית לכל הגולשים באתר ועולה מידית). בעוד ששאלות כלליות נענות במהירות, שאלות מקצועיות יעברו למומחים רק לאחר בדיקה של המערכת והנאמנים. כל שאלה שתוגדר מקצועית ואינה כזו - תימחק.

בני נוער - שאלות שאין להן תשובות מדויקות הן התייעצויות. גם סקרים שייכים להתייעצויות.


לגבי הסגנון:
=============
- שאלות קצרות, במסגרת מה שמוקצב. אם אינכם מצליחים - כנראה שהשאלה לא מתאימה לסטיפס.

- הקפידו על פיסוק, שעושה את השאלה מובנת.

- תנו פרטים מספקים והשתדלו להיות ברורים.

- בלי לכתוב "השאלה בתשובה כי היא ארוכה" ולענות לעצמכם.

- בלי כתיבה ילדותית, עם אותיות כפולות.

- בלי שגיאות כתיב שנובעות מכתיבה מהירה.

- בלי מילים גסות או ניבולי-פה בכוונה.

- בלי שמות של אנשים שעלולים להיפגע.

- בלי הסתה.

- בלי להבטיח פרחים (לפירוט ראו טיפים בתגית "עבירות פרחים").

- אין להזמין תשובות לפרטי. יש לשאול כאן כך שהשאלה תסייע לעוד גולשים בבעיה דומה.

- יש להשקיע בתגיות שקשורות לנושא השאלה. תגיות מסייעות לטיפול מהיר בשאלה.

- יש לשאול שאלה ממוקדת ולא כללית.

- ובלי לכתוב כאילו שמישהו עובד אצלכם. אנחנו שמחים לעזור למי שמגיע לו. לכל השאר - לא.


בקיצור, כל שאלה שמראה על חוסר כבוד או תשומת לב, או על שואל שלא רוצה לעזור לעצמו - נמחקת בלי בירורים. יש מספיק שאלות חשובות כל יום וחשוב לנו לסייע למי שבאמת רוצה לעזור לעצמו.


למשתמשים חדשים ובני נוער מומלץ לקרוא גם את הטיפים שבתגית "חוקי האתר".
מוסר הסטיפ: מערכת סטיפס בתאריך: 11/04/2009

דירוג:
(650 מדרגים)