12 תשובות
חחח ואי ככ
כי ככה זה היה בתנך
שואל השאלה:
^^ ככה זה היה בתנך נכון. אבל התקדמנו.
אצל ערבים זה לא קשור לתנך.
הקטע הזה של להשאר בעבר מטריף אותי, המנהגים האלה לא רלוונטים למאה שלנו!
^^ ככה זה היה בתנך נכון. אבל התקדמנו.
אצל ערבים זה לא קשור לתנך.
הקטע הזה של להשאר בעבר מטריף אותי, המנהגים האלה לא רלוונטים למאה שלנו!
אצל הערבים זה נכון אצל הדתיים בכלל לא ואצל החרדים בחלק מגדרים זה נכון אבל ברובם לא
והתשובה אין תשובה
והתשובה אין תשובה
אנונימי
גברים למטבח
דווקא הגברים צריכים לבשל הם צריכים להיות גנטלמנים כלפי האישה
דווקא הגברים צריכים לבשל הם צריכים להיות גנטלמנים כלפי האישה
שואל השאלה:
^^ אני לא חושבת שזה צריך להיות או גברים או נשים. שתי ההורים שלי מבשלות ואני באמת גאה בזה.
^^ אני לא חושבת שזה צריך להיות או גברים או נשים. שתי ההורים שלי מבשלות ואני באמת גאה בזה.
כי טכנית עד לפני כמה שנים אף אישה לא הייתה חושבת לעשות משהו אחר. זה יותר נוח, זו חלוקת עבודה הוגנת, זה משאיר את האישה עם הילדים כי היא טובה בזה יותר מהגבר.
זה רק ממוצע, ביהדות, אישה שרוצה לצאת לעבודה וזה מקום כשר, יכולה.
וזה לא זילזול בנשים, למה ניקיון וילדים זה לא עבודה קשה? לא עבודה מכובדת ומדהימה? כל הכבוד למי שמטפלת בילדים, זו חתיכת משימה קשה!
גם גבר *חייב* על פי ההלכה לעזור לאשתו כמה שיכול. אסור לו ללמוד תורה אם אשתו צריכה אותו, ואסור לקחת עבודה שמחסירה מהזמן שלו בבית בלי אישור מאשתו.
זה רק ממוצע, ביהדות, אישה שרוצה לצאת לעבודה וזה מקום כשר, יכולה.
וזה לא זילזול בנשים, למה ניקיון וילדים זה לא עבודה קשה? לא עבודה מכובדת ומדהימה? כל הכבוד למי שמטפלת בילדים, זו חתיכת משימה קשה!
גם גבר *חייב* על פי ההלכה לעזור לאשתו כמה שיכול. אסור לו ללמוד תורה אם אשתו צריכה אותו, ואסור לקחת עבודה שמחסירה מהזמן שלו בבית בלי אישור מאשתו.
שואל השאלה:
^^ אני בהחלט חושבת שנשים צריכות לבשל וגם גברים. אבל יש תרבויות שרק נשים מבשלות ומנקות כי "ככה זה צריך להיות"
^^ אני בהחלט חושבת שנשים צריכות לבשל וגם גברים. אבל יש תרבויות שרק נשים מבשלות ומנקות כי "ככה זה צריך להיות"
התרבות הזאת מושפעת מהגלות, שאם האשה הייתה הולכת לבד ברחוב זה היה מסוכן, אז הגברים יצאו לעבוד.
נשים טובות יותר בטיפול בילדים, הן יותר רכות והחיבור של הילד לאמא הרבה יותר טבעי, בעיקרבגלל ההיריון וההנקה שגרמו לקרבה שאין לאב.
אני לדוגמה אעדיף שאשתי תישאר לעשות את כל זה, כי אני פחות רגיש עם ילדים ומבשל גרוע חחח
אבל זה לפי ממוצע, כל זוג מחליט לעצמו בתוך גבולות ההלכה.
נשים טובות יותר בטיפול בילדים, הן יותר רכות והחיבור של הילד לאמא הרבה יותר טבעי, בעיקרבגלל ההיריון וההנקה שגרמו לקרבה שאין לאב.
אני לדוגמה אעדיף שאשתי תישאר לעשות את כל זה, כי אני פחות רגיש עם ילדים ומבשל גרוע חחח
אבל זה לפי ממוצע, כל זוג מחליט לעצמו בתוך גבולות ההלכה.
חח איזה פתטי זה שאתם חושבים שאתם חכמים יותר מהתנך ויותר מתקדמים... כל תרבות חשבה ככה לאורך כל ההיסטוריה. וכולם טעו
אנונימי
די להגיד דתיים. הקטע הזה מופנה לחרדים. תלמדו להבדיל בין חרדים לדתיים. זה עולמות שונים לגמרי.
אוי חמודה , למה להכליל ?
ערבים יכולים להיות בדואים , מוסלמים , נוצרים ודרוזים , ולא כולם חיים אותו דבר , אנחנו כולה מדברים באותה שפה חאלס כבר לערבב בינינו ולהכליל
יש כאלה שהתקדמו וכאלה שלא .
זה כמו שאשאל למה היהודים שוביניסטים על סמך מה שאני רואה במגזר החרדי/הדתי אצלכם . איזה בולשיט .. וחבל שאת כנראה לא מכירה מספיק ערבים ותאמיני לי שאם היית מכירה את המשפחה שלי היית משנה את דעתך
ערבים יכולים להיות בדואים , מוסלמים , נוצרים ודרוזים , ולא כולם חיים אותו דבר , אנחנו כולה מדברים באותה שפה חאלס כבר לערבב בינינו ולהכליל
יש כאלה שהתקדמו וכאלה שלא .
זה כמו שאשאל למה היהודים שוביניסטים על סמך מה שאני רואה במגזר החרדי/הדתי אצלכם . איזה בולשיט .. וחבל שאת כנראה לא מכירה מספיק ערבים ותאמיני לי שאם היית מכירה את המשפחה שלי היית משנה את דעתך
אנונימי
באותו הנושא: