24 תשובות
פרה אדומה, עגלה ערופה....
שאסור משכב זכר, באופן כללי אסור לקיים יחסי מין לפני נישואין.
אבל אני מדבר על גייז.
אבל אני מדבר על גייז.
משכב זכר זה מובן לגמרי.
אז תוכל להסביר לי? ^
בכיף. אבל לדעתי זה ייצור סתם וויכוח שבו אתה לא תסכים איתי ואני לא אסכים איתך.
לך תדע.. נסתרות הן דרכי האל.. מה שכן כתוב זה שתועבה אלו לה'. למה? אין הסבר
"בכיף. אבל לדעתי זה ייצור סתם וויכוח שבו אתה לא תסכים איתי ואני לא אסכים איתך."
לא,
אני פשוט רוצה תשובה, אני לא תלמיד ישיבה שמבין גדול בתורה. חזרתי בתשובה לפני כמה חודשים, באתי ממשפחה חילונית והייתי אתאיסט.
לא,
אני פשוט רוצה תשובה, אני לא תלמיד ישיבה שמבין גדול בתורה. חזרתי בתשובה לפני כמה חודשים, באתי ממשפחה חילונית והייתי אתאיסט.
זרע לבטלה נראה חסר היגיון, שירת נשים לעומת שירת גברים, שמירת נגיעה, מלאכה בשבת שלא מרגישה כמו מלאכה בשום צורה שהיא.
אנונימי
למה זרע לבטלה נראה חסר היגיון?
אתה עושה פעולה שיכולה להביא חיים, לשווא, להנאה עצמית.
(מסכת נידה דף י"ג): "אמר רבי יוחנן: כל המוציא שכבת זרע לבטלה חייב מיתה, שנאמר: "וירע בעיני ה' אשר עשה וימת גם אותו". רבי יצחק ורבי אמי אמרי (מבארים מדוע הוא מתחייב מיתה, משום שבמעשהו) כאילו שופך דמים (רוצח)".
ושמירת נגיעה זה לפי דעתי לפחות לא יודע את הסיבה האמיתית, זה כדי שהנגיעה לא תביא אותך לידי חטא (זרע לבטלה).
אתה עושה פעולה שיכולה להביא חיים, לשווא, להנאה עצמית.
(מסכת נידה דף י"ג): "אמר רבי יוחנן: כל המוציא שכבת זרע לבטלה חייב מיתה, שנאמר: "וירע בעיני ה' אשר עשה וימת גם אותו". רבי יצחק ורבי אמי אמרי (מבארים מדוע הוא מתחייב מיתה, משום שבמעשהו) כאילו שופך דמים (רוצח)".
ושמירת נגיעה זה לפי דעתי לפחות לא יודע את הסיבה האמיתית, זה כדי שהנגיעה לא תביא אותך לידי חטא (זרע לבטלה).
shade.
אני חושב שהבנתי למה אסור משכב זכר... כי כשאתה שוכב עם זכר אחר אתה מוציא זרע לבטלה. לא ככה? גם הוא לא יכול להיות בהריון..
אני חושב שהבנתי למה אסור משכב זכר... כי כשאתה שוכב עם זכר אחר אתה מוציא זרע לבטלה. לא ככה? גם הוא לא יכול להיות בהריון..
"אני חושב שהבנתי למה אסור משכב זכר... כי כשאתה שוכב עם זכר אחר אתה מוציא זרע לבטלה. לא ככה? גם הוא לא יכול להיות בהריון.."
המשכב זכר עצמו זה מיותר להסביר - כי ההסבר לכך זה זרע לבטלה וכנראה עוד כמה הסברים שאני לא מודע אליהם.
אני מדבר על גייז, אני חושב שזה גם איסור - באמת שאני לא מבין כזה גדול, אני לא יודע אם יש איסור על גייז להיות גייז אבל אני כמעט בטוח שכן - כי כבר דיברתי עם קרוב משפחה שלי על הנושא והוא בחור ישיבה לשעבר.
המשכב זכר עצמו זה מיותר להסביר - כי ההסבר לכך זה זרע לבטלה וכנראה עוד כמה הסברים שאני לא מודע אליהם.
אני מדבר על גייז, אני חושב שזה גם איסור - באמת שאני לא מבין כזה גדול, אני לא יודע אם יש איסור על גייז להיות גייז אבל אני כמעט בטוח שכן - כי כבר דיברתי עם קרוב משפחה שלי על הנושא והוא בחור ישיבה לשעבר.
^^^^זרע לבטלה שמירת נגיעה ולא לעשות מלאכה בשבת זה מובן לחלוטין מה השאלה
הזרע יצא בכל מקרה, בין אם באופן אקטיבי שלך במעשה האוננות ובין אם בקרי לילה לאחר כחודש מאז הפעם הקודמת. מה גם שרוב הפעמים בהן מקיימים יחסי מין זה לא לשם הריון ויש שימוש באמצעי מניעה.
וקראתי לא מעט על זה והמון מחקרים מראים שאוננות היא בריאה, גם לבריאות הגוף וגם לבריאות הנפש.
לשמירת נגיעה שמעתי שלושה הסברים מרבנים שונים ושלושתם לא מאוד חזקים.
לגברים אסור לשמוע שירת נשים. האיסור הזה נראה טיפשי לבד, אבל אם מוסיפים את זה שלנשים מותר לשמוע שירת גברים זה עוד יותר.
יש מלאכות בשבת שממש לא מרגישות כמו משהו שחורג ממה שאנחנו קוראים לו מנוחת שבת. טלטול מרשות לרשות זו דוגמה טובה.
וקראתי לא מעט על זה והמון מחקרים מראים שאוננות היא בריאה, גם לבריאות הגוף וגם לבריאות הנפש.
לשמירת נגיעה שמעתי שלושה הסברים מרבנים שונים ושלושתם לא מאוד חזקים.
לגברים אסור לשמוע שירת נשים. האיסור הזה נראה טיפשי לבד, אבל אם מוסיפים את זה שלנשים מותר לשמוע שירת גברים זה עוד יותר.
יש מלאכות בשבת שממש לא מרגישות כמו משהו שחורג ממה שאנחנו קוראים לו מנוחת שבת. טלטול מרשות לרשות זו דוגמה טובה.
אנונימי
אני חושב שהוא מדבר על מלאכה מסוג אחר, יש מלא מלא הלכות בשבת.
יש כאלו שממש מחמירים עם ההלכות.
לדוגמה קריעת נייר טואלט, אדם ממשיך להיות עובד ה' גם בשירותים - וכל מלאכה שאסורה מחוץ לשירותים, גם אסורה בפנים.
או גם לדוגמה קריעת דשא, שאסור ללכת על דשא בשבת כי זה יכול לקרוע את הדשא ואז זה חילול.
או סתם לכתוב וכו', זו לא מלאכה שלנו היא קשה ולא מרגישה בעצם כמו מלאכה כי אתה מפעיל כמעט אפס כוח - אבל זה עדיין נחשב כמלאכה.
יש כאלו שממש מחמירים עם ההלכות.
לדוגמה קריעת נייר טואלט, אדם ממשיך להיות עובד ה' גם בשירותים - וכל מלאכה שאסורה מחוץ לשירותים, גם אסורה בפנים.
או גם לדוגמה קריעת דשא, שאסור ללכת על דשא בשבת כי זה יכול לקרוע את הדשא ואז זה חילול.
או סתם לכתוב וכו', זו לא מלאכה שלנו היא קשה ולא מרגישה בעצם כמו מלאכה כי אתה מפעיל כמעט אפס כוח - אבל זה עדיין נחשב כמלאכה.
"לגברים אסור לשמוע שירת נשים. האיסור הזה נראה טיפשי לבד, אבל אם מוסיפים את זה שלנשים מותר לשמוע שירת גברים זה עוד יותר."
למה זה איסור טיפשי?
קול נשי בטונים מסוימים יכול לעורר מינית, וזה יכול להביא גבר לידי חטא.
לגבר אסור לאונן, כי הוא יכול להוציא זרע.
לאישה מותר לאונן, גם כי החז"ל וההלכה מאשרים דבר כזה, גם כי המנגון הפיזיולוגי של איבר מינן מאפשר אורגזמה ללא חדירה וכו' - אז איך זה שלנשים מותר לשמוע שירת גברים זה עוד יותר טיפשי?
הכי הגיוני שיש.
למה זה איסור טיפשי?
קול נשי בטונים מסוימים יכול לעורר מינית, וזה יכול להביא גבר לידי חטא.
לגבר אסור לאונן, כי הוא יכול להוציא זרע.
לאישה מותר לאונן, גם כי החז"ל וההלכה מאשרים דבר כזה, גם כי המנגון הפיזיולוגי של איבר מינן מאפשר אורגזמה ללא חדירה וכו' - אז איך זה שלנשים מותר לשמוע שירת גברים זה עוד יותר טיפשי?
הכי הגיוני שיש.
אבל למה אסורה האוננות על גבר? הרי עם הוצאת הזרע תיקרה בכל מקרה בין אם על ידי אוננות, קרי לילה או יחסי מין, מדוע אנחנו קוראים לזה רצח?
הגוף מייצר את הזרע והזרע יישאר בגוף לכל היותר למשך תקופה של כחודש.
ויחסי מין בהם משתמשים באמצעי מניעה גם "מבזבזים" את הזרע.
ואם האוננות בריאה לנו, גם פיזית וגם נפשית, אז התורה אמורה לרצות שנעשה את זה.
הגוף מייצר את הזרע והזרע יישאר בגוף לכל היותר למשך תקופה של כחודש.
ויחסי מין בהם משתמשים באמצעי מניעה גם "מבזבזים" את הזרע.
ואם האוננות בריאה לנו, גם פיזית וגם נפשית, אז התורה אמורה לרצות שנעשה את זה.
אנונימי
אוננות - אסורה
קרי לילה - יש דרכים למנוע זאת (לפי מה שידוע לי)
יחסי מין - *רק עם אשתך*, כשאתה רוצה להביא ילדים.
מותר לקיים יחסי מין עם אשתך לשם הנאה - אבל! בלי קונדום, למה? כי הקונדום מונע את מהזרע להיכנס ואז זה זרע לבטלה, אז האישה צריכה להשתמש בגלולות.
תלוי לאיזה זרם אתה משתייך ואם הדבר הזה מקובל ^.
המון דברים טובים לנו פיזית ונפשית, גם אוננות - זה אומר שזה דבר טוב לנשמה? זה דבר טוב לגוף.
אתה צריך לספק את תאוות הנשמה, לא תאוות הגוף.
קרי לילה - יש דרכים למנוע זאת (לפי מה שידוע לי)
יחסי מין - *רק עם אשתך*, כשאתה רוצה להביא ילדים.
מותר לקיים יחסי מין עם אשתך לשם הנאה - אבל! בלי קונדום, למה? כי הקונדום מונע את מהזרע להיכנס ואז זה זרע לבטלה, אז האישה צריכה להשתמש בגלולות.
תלוי לאיזה זרם אתה משתייך ואם הדבר הזה מקובל ^.
המון דברים טובים לנו פיזית ונפשית, גם אוננות - זה אומר שזה דבר טוב לנשמה? זה דבר טוב לגוף.
אתה צריך לספק את תאוות הנשמה, לא תאוות הגוף.
בחיים לא שמעתי על דרך למנוע קרי לילה. כן שמעתי שקרי לילה יכול להיגרם כתוצאה מעיסוק בדברים מיניים במשך היום שגורמים לחלומות מיניים בלילה. אבל הזרע צריך להתחדש בגוף שלנו ולכן כל תקופה מסוימת של אי שפיכה הזרע אמור לצאת בקרי לילה.
בישיבה שלי לימדו אותי שהשימוש בקונדום אסור אבל בגלולות למניעת הריון מותר (שזה דבר נוסף שאפשר להוסיף לרשימת ההלכות הלא מובנות). והגלולות הרבה יותר יעילות במניעת הריון מקונדום.
בישיבה לימדו אותי שישנה שאיפה לדאוג לבריאות האדם. למיטב זכרוני זה בגלל הציווי "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". לכן חשוב לאכול באופן בריא, לעשות פעילות גופנית, וגם חלק בלתי נפרד מבריאות האדם היא הבריאות הנפשית. והאוננות מועילה גם לבריאות הפיזית וגם לבריאות הנפשית.
יכול להיות שתקופת הגמרא האמינו שהוצאת כמויות גדולות של זרע מקצרת חיים, ושהוצאת זרע בכלל ללא יחסי מין היא בזבוז של זרע שיכל להכניס אישה להריון. אבל כיום אנחנו 1500 שנה אחרי זה, הידע שלנו במדע ורפואה גדל בהרבה ואנחנו יודעים שהטענות האלה פשוט לא נכונות.
ואם בסופו של דבר אוננות היא לא רצח, ואפילו חיובית, הרי שלנשמה לא אמורה להיות בעיה עם זה.
בישיבה שלי לימדו אותי שהשימוש בקונדום אסור אבל בגלולות למניעת הריון מותר (שזה דבר נוסף שאפשר להוסיף לרשימת ההלכות הלא מובנות). והגלולות הרבה יותר יעילות במניעת הריון מקונדום.
בישיבה לימדו אותי שישנה שאיפה לדאוג לבריאות האדם. למיטב זכרוני זה בגלל הציווי "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". לכן חשוב לאכול באופן בריא, לעשות פעילות גופנית, וגם חלק בלתי נפרד מבריאות האדם היא הבריאות הנפשית. והאוננות מועילה גם לבריאות הפיזית וגם לבריאות הנפשית.
יכול להיות שתקופת הגמרא האמינו שהוצאת כמויות גדולות של זרע מקצרת חיים, ושהוצאת זרע בכלל ללא יחסי מין היא בזבוז של זרע שיכל להכניס אישה להריון. אבל כיום אנחנו 1500 שנה אחרי זה, הידע שלנו במדע ורפואה גדל בהרבה ואנחנו יודעים שהטענות האלה פשוט לא נכונות.
ואם בסופו של דבר אוננות היא לא רצח, ואפילו חיובית, הרי שלנשמה לא אמורה להיות בעיה עם זה.
אנונימי
תרצה שאעביר את מה שכתבת פה לרב שלי? ^
האמת שאשמח, תודה
אנונימי
אני לא יכול לספק לך תשובה כי אתה ברמה יותר גבוהה ממני, והרב שלי ברמה יותר גבוהה משנינו - אז כנראה שהוא יצליח לספק לך תשובה מספקת.
אין לו פלאפון, ווצאפ או הודעות אז ביום שני הבא אפגש איתו ואעביר לך את מה שאמר.
אין לו פלאפון, ווצאפ או הודעות אז ביום שני הבא אפגש איתו ואעביר לך את מה שאמר.
תודה רבה :)
אנונימי
אבל עכשיו מתעוררת שאלה נוספת, מדוע הזרע צריך לצאת בתוך גוף האישה? הרי אם היא לא תיכנס להריון בכל מקרה ואין להם כוונה להיכנס להריון הרי שהזרע יכול להישפך בכל מקום. כל עוד זה נעשה כחלק מקיום יחסי המין.
וכל זה גם ללא התייחסות לזה שדבר שלא נגמר, ופג תוקפו לאחר כחודש, לא ממש יכול להתבזבז. וגם לבריאות שבביצוע אוננות
וכל זה גם ללא התייחסות לזה שדבר שלא נגמר, ופג תוקפו לאחר כחודש, לא ממש יכול להתבזבז. וגם לבריאות שבביצוע אוננות
אנונימי
אני מסכים שחלק מעניין האמונה הוא לקיים מצוות ללא הסבר. אבל הוצאת זרע לבטלה, שלא כתוב עליה בתורה והוחלט שהיא אסורה בגלל שהיא רצח לפני אלפי שנים, דווקא האיסור הזה שנקבע *בגלל* ההסבר שלו, דווקא אותו אולי אפילו צריך לבטל אם ההסבר שלו לא תקף לימינו ולא מוצאים לו הסבר אחר.
אנונימי