11 תשובות
שואל השאלה:
אמרתי אותה ואז אמרו שצריך ליישב אותה
שואל השאלה:
פסוק 28 א -
ויברך אותם אלוהים ( בני האדם ) ויאמר להם פרו ורבו ומלאו את הארץ וכבשה ורדו בדגת הים ובעוף השמים ובכל חיה הרמשת על הארץ
פסוק 17 ב - ומעץ הדעת טוב ורע לא תאכל ממני כי ביום אכלת ממני מות תמות
פסוק 25 ב - ויהיו שניהם ערומים ולא יתבוששו
מה הסתירה ? וכיצד ניתן ליישב אותה?

פליז תעזרו לי איך מיישבים אותה?
כתבתי לך את הפסוקים המלאים
הסתירה היא שכביכול מצד אחד ה' יתעלה אומר להם לפרות ולרבות ומצד שני הם שניהם לא שכבו (לא יתבוששו) מכיוון שלא הייתה להם דעת
ואם הייתה להם דעת אז "מות תמות"

היישוב לסתירה הזו אם זכרוני לא מטעה אותי הוא העובדות
זאת אומרת שבסוף כשהם כן אכלו הם לא מתו מהפרי ולבסוף כמו שאנו רואים הם אכן פרו ורבו
העובדות בשטח הן היישוב הטוב ביותר
שמצד אחד הוא אומר להם פרו ורבו ומצד שני כשהם בלי דעת הם לא שכבו ואם הם היו אוכלים מעץ הדעת הם היו מתים אז איך הם אמורים לפרות ולרבות?
^ויהיו שניהם ערומים ולא יתבוששו

על פי הלשון הזו אתה מניח שהתורה לא אומרת ויהעו שניהם ערומים ויהיו שניהם ערומים נכון?
אני מההוא
השואלת ביקשה את הסתירה והתירוץ לא את הסתירה על פי הרש"י או על פי המלבי"ם

ואולי אתה מזלזל בתירוץ הזה אבל הוא חזק מאוד
שום דבר לא יכול להעיד על משהו יותר טוב מההיסטוריה עצמה (עיין בכוזרי מאמר א)

ברגע שההיסטוריה מראה לנו משהו אחד היא אוטומטית סותרת את כל הסתירות בנושא
ה' לא תכנן שאדם וחווה יחטאו מאיפה הבאת את זה?
הכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים
הייתה להם בחירה אם לחטוא או לא
יש בפסוקים האלו 2 שאלות
1.איך הם לא מתו כשאכלו מעץ הדעת?
2.איך ה' אמר להם מצד אחד שיפרו וירבו ומצד שני הם לא שכבו?

לתירוץ שניהם יש ראיה מההיסטוריה שלסתור אותה זה טמטום
ההיסטוריה היא העד החזק ביותר ודרכה גם אתה מאמין בה'
והכוונה שלך הייתה קראים אני מניח לא נוצרים
1.לא, זה הקשר של הכל בידי שמיים.. ה' לא מזמן חטא
על פי רוב הפירושים ה' תכנן שהם יהיו בגוף לשבוע ימים ולאחריו יחזרו כנשמות "מושלמות" לכן הוא זימן לפניהם *ניסיון*
אך אדם וחווה לא עמדו ניסיון לכן נשארו כגוף
2.לא אמרתי את זה, אמרתי שהם לא שכבו לא שהם לא ידעו "ולא יתבוששו"
1.ניסיון זה לא חטא
ניסיון זה הזדמנות לחטוא שהאדם צריך להתגבר עליה
לדוג' אדם שהוא להט"ב הוא בניסיון תמידי ועליו להתגבר כל יום מחדש על תאוות החטא-אם אתה לא יודע את ההבדל בין ניסיון לחטא אני ממליץ לך לפתוח את ספר בראשית אולי תלמד משהו משם
2.מתמימות דעים
אתה לא יכול להגיד
ניסיון לא ניסיון אתה טועה
או כוזרי לא כוזרי אתה טועה

זה התעלמות מטענה ככה אי אפשר להתדיין
אתה אמרת שה' רצה שהם יחטאו ואני הבאתי לך שה' לא רצה (הכל בידי שמיים) לא תפסת את הקשר
אתה אמרת אז למה הוא שם את החטא שם ואני אמרתי לך ניסיון ושוב לא תפסת את הקשר