7 תשובות
האנושות לאט לאט עוברת לזה, צריך הרבה מסעות הסברה, ההשקעה היא יותר גדולה ויש בעיה ענקית של פסולת גרעינית
אנונימי
כי זה בין הדברים הכי מסוכנים שיש יש לישראל נשק גרעיני אבל אם נשתמש בו זה יתחיל מלחמה שחצי מהעולם יושמד
כי אי אפשר להשתלט אליה והיא מאוד מסוכנת ופולטת המון קרינה
אל תסתמך אלי אני לא בטוחה שזה נכון
אל תסתמך אלי אני לא בטוחה שזה נכון
a shy girl
זה בכלל לא נכון, את מדברת על נשק גרעיני, כלומר לא יציב, והוא מדבר על כור גרעיני להפקת אנרגיה, יציב.
התקרית האחרונה המסיבית של תאונה בכור גרעיני היא צרנוביל אבל זה כי הוא היה מהדור הקודם, עכשיו אין את הבעיות האלה בכלל.
הבעיה העיקרית זה פסולת גרעינית, בערך אחרי 8 שנים, החומר הרדיואקטיבי, בדרך כלל אורניום מפסיק להיות כלכלי, אבל הוא עדיין מפזר קרינה ואין איפה לשים את זה
זה בכלל לא נכון, את מדברת על נשק גרעיני, כלומר לא יציב, והוא מדבר על כור גרעיני להפקת אנרגיה, יציב.
התקרית האחרונה המסיבית של תאונה בכור גרעיני היא צרנוביל אבל זה כי הוא היה מהדור הקודם, עכשיו אין את הבעיות האלה בכלל.
הבעיה העיקרית זה פסולת גרעינית, בערך אחרי 8 שנים, החומר הרדיואקטיבי, בדרך כלל אורניום מפסיק להיות כלכלי, אבל הוא עדיין מפזר קרינה ואין איפה לשים את זה
אנונימי
טוב מאיפה אני יודעת זה גם לא כזה מעניין אותי סליחה באמת
משתמשים בזה המון, אבל בישראל לא משתמשים, ברוסיה אני יודע שהחשמל שלהם מגיע מכור גרעיני. אולי בעתיד כשנוכל להשתמש בזה בצורה בטוחה יותר אז נתחיל להפיק מיזה חשמל.
אגב האמריקאים משתמשים בזה גם המון
אגב האמריקאים משתמשים בזה גם המון
א. משתמשים המון, גם בארץ קמ"ג מוציאים כמות מכובדת של אנרגיה
ב. בארה"ב יש כורים גרעיניים אזרחיים בכל חור
פסולת גרעינית זה לא לגמרי סיפור כי דבר ראשון יש הרבה מה לעשות עם איזוטופים אחרים של אורניום. נגיד 238 יכול לשמש כדי ליצור עוד 235 (breeder fuel), ויש כאלה שעושים איתם depleted uranium shells ודברים בסגנון. הבעיה העיקרית היא אם יש דליפה ואז זה סיפור רציני.
אגב אורניום 238 לא כזה רדיואקטיבי, אורניום מועשר כן ואורניום הקספלואוריד זה רעיל פיצוצים. אבל סתם ככה זה לא בהכרח כזה נורא, בהחלט פחות נורא מההשלכות הסביבתיות של פחם (אפשר להסתכל על מפרץ חיפה ובז"ן).
וחוץ־מזה, יש המון התקדמות בתחום הזה ועובדים הרבה על fusion reactors וזה יותר יעיל ופחות מסוכן.
ב. בארה"ב יש כורים גרעיניים אזרחיים בכל חור
פסולת גרעינית זה לא לגמרי סיפור כי דבר ראשון יש הרבה מה לעשות עם איזוטופים אחרים של אורניום. נגיד 238 יכול לשמש כדי ליצור עוד 235 (breeder fuel), ויש כאלה שעושים איתם depleted uranium shells ודברים בסגנון. הבעיה העיקרית היא אם יש דליפה ואז זה סיפור רציני.
אגב אורניום 238 לא כזה רדיואקטיבי, אורניום מועשר כן ואורניום הקספלואוריד זה רעיל פיצוצים. אבל סתם ככה זה לא בהכרח כזה נורא, בהחלט פחות נורא מההשלכות הסביבתיות של פחם (אפשר להסתכל על מפרץ חיפה ובז"ן).
וחוץ־מזה, יש המון התקדמות בתחום הזה ועובדים הרבה על fusion reactors וזה יותר יעיל ופחות מסוכן.
באותו הנושא: