2 תשובות
שואל השאלה:
ואם הכתיבה היא חלק מהציור?
ואם הכתיבה היא חלק מהציור?
אנונימית
מותר במחשב בלי שום הגבלה, זה לא כתיבה.
אסור לכתוב ביד אותיות מרובעות ולדקדק בהן, זו מלאכת כתיבה.
מותר לכתוב ביד בצורה רגילה (מעשה הדיוט) לצורך המועד או לצרכי רבים, ויש שנוהגים לכתוב שורה עקומה בהתחלה כדי ליצור שינוי.
מותר לכתוב בכתב רגיל משהו שישכח אם לא יכתוב עכשיו. כמובן עדיף בטלפון או במחשב שאין בהם שום איסור.
הדפסה, עדיף לחכות לאחר החג כי זה נחשב מלאכת כתיבה. יש קצת פוסקים שהתירו לצורכי רבים או לצורך המועד.
לצייר מותר כל עוד זה לא ציור מקצועי או למכירה.
לפי זה אסור לכתוב, גם כחלק מהציור.
אסור לכתוב ביד אותיות מרובעות ולדקדק בהן, זו מלאכת כתיבה.
מותר לכתוב ביד בצורה רגילה (מעשה הדיוט) לצורך המועד או לצרכי רבים, ויש שנוהגים לכתוב שורה עקומה בהתחלה כדי ליצור שינוי.
מותר לכתוב בכתב רגיל משהו שישכח אם לא יכתוב עכשיו. כמובן עדיף בטלפון או במחשב שאין בהם שום איסור.
הדפסה, עדיף לחכות לאחר החג כי זה נחשב מלאכת כתיבה. יש קצת פוסקים שהתירו לצורכי רבים או לצורך המועד.
לצייר מותר כל עוד זה לא ציור מקצועי או למכירה.
לפי זה אסור לכתוב, גם כחלק מהציור.
באותו הנושא: