8 תשובות
לאכול בסוכה אבל לחלל את החג יותר גרוע נראלי
לשמור את החג ולא לאכול בסוכה
שואל השאלה:
אוהב לעזור- לשמור את החג ולא לאכול בסוכה זה עדיף או יותר גרוע?
אוהב לעזור- לשמור את החג ולא לאכול בסוכה זה עדיף או יותר גרוע?
אנונימית
זה עדיף
לשמור את החג במיוחד שהשנה החג הוא ביום שבת
לחלל את החג - זה יותר חמור, כי זה לאו, בעוד שאי אכילת בסוכה - זה שם וא לתעדה, ואם אדם אנוס (אין לו סוכה או לאן ללכת לסכוה של משיהו אחר) - אז אין מה לעשות. ברור שאין היתר לחלל את החג בשביל לאכול בסוכה. לא סתם חכמים מנעו מאיתנו תקיעת השופר בראש השנה שחל בשבת, נטילת לולב ביום הראשון של חג שיל בשבת. אפילו שאלו מצות עשה מן התורה.
אנונימי
שואל השאלה:
אוקי אז תודה :)
אני אשאר בבית ואשמור את השבת והחג אבל לא אוכל בסוכה
אוקי אז תודה :)
אני אשאר בבית ואשמור את השבת והחג אבל לא אוכל בסוכה
אנונימית
נכון מאוד. ואישה גם ככה פטורה מן הסוכה (מצות עשה שהזמן גרמן).
אבל אפילו אם היית בן - עדיין היה אסור לך לחלל אפילו יום טוב (כל ששכן שבת, שזה חמרו הרבה יותר) בשביל זה...
אבל אפילו אם היית בן - עדיין היה אסור לך לחלל אפילו יום טוב (כל ששכן שבת, שזה חמרו הרבה יותר) בשביל זה...
אנונימי
באותו הנושא: