2 תשובות
זה תלוי איזה מודל היה לי גם פעם שאלות כאלה אבל את לא אמורה להתיחס למודל בכלליות בטח עשיתם מודל או דיברתם על איזה שהוא מודל אז את צריכה לכתוב עליו ספציפית
יתרונות:
+המודל יכול להיות בסיס להעלאת השערות
+המודל יכול להסביר תופעות שונות שהתגלו
+המודל יכול להעלות תחזיות שניתן לבדוק בניסוי
+המודל יכול להביא שאלות חדשות למחקר
חסרונות:
-המודל יכול לגרום להטיות בנוגע לתופעה ולגרום לנו להעדיף הסברים המסתדרים עם המודל
-המודל יכול להיות מופשט מידי ולא לספק תמונה מלאה לגבי התופעה
-המודל עלול לתת לנו הנחות בסיס שגויות לגבי התופעה
+המודל יכול להיות בסיס להעלאת השערות
+המודל יכול להסביר תופעות שונות שהתגלו
+המודל יכול להעלות תחזיות שניתן לבדוק בניסוי
+המודל יכול להביא שאלות חדשות למחקר
חסרונות:
-המודל יכול לגרום להטיות בנוגע לתופעה ולגרום לנו להעדיף הסברים המסתדרים עם המודל
-המודל יכול להיות מופשט מידי ולא לספק תמונה מלאה לגבי התופעה
-המודל עלול לתת לנו הנחות בסיס שגויות לגבי התופעה
אנונימי
באותו הנושא: