4 תשובות
כן בטוח יש דברים בזה שאפשר ללמוד
אנונימית
בדרך כלל זה מולד אבל ללא ספק אפשר
כן, אפשר ללא ספק להעתיק סגנון של מישהו. חלק מכתיבה ויצירה היא למידה על ידי "העתקת סגנון". קוראים, מושפעים, ולוקחים את זה באופן שהוא לא תמיד מודע. הרבה סופרים מפורסמים כיום הם פשוט שילוב של כמה סופרים מפורסמים לפניהם שהם שילבו ביחד לתוך סגנון משלהם.
כדי לכתוב יפה פשוט חשוב לכתוב טוב, לא יצא לי לראות פעם אחד סיפור טוב שהוא לא "יפה". בעיקר בגלל שאת מדברת על פרספקטיבה ויפה וטוב הם סוג של חבילה כשמדובר בכתיבה.

כדי ללמוד באופן מודע הייתי אומרת שמומלץ ללמוד כתיבה באופן טכני (מעבר לשפה, ללמוד מבנה סיפור, כל מיני תבניות למדידת דמויות כמו מעגל הדמויות של הרמון וכו) ואז, כשיש לך את המיומנות לפרק סיפור בצורה טכנית, תוכלי להבין מה עושה אותו טוב ואיך. זה עוזר מאוד.